Ons kleintje is net zo'n jongens-meisje, wij hebben onder andere een speelgoed gitaar gekocht van Fischer price. De SmartMax magneetstaafjes voor kindjes vanaf 1 jaar en een Nijntje verstoppertje spelen.
Knappe koppen is ook leuk ja! Ze moeten gooien met een dobbelsteen waar kleuren op staan (rood, blauw en geel volgens mij) en dan op dat vakje gaan staan en een vraag van die kleur beantwoorden. Je hebt verschillende categorieën vragen en er zitten ook speciale vragen tussen voor 2-jarigen. Voorbeelden van vragen zijn: "wat is dit?" met een plaatje van bijvoorbeeld een roeiboot erbij, of "hoe heet jij?", of "spring hoog in de lucht". En bij één categorie (ik weet zo even niet welke kleur) krijg je "ruimtelijk inzicht" vragen, dan moeten ze bijvoorbeeld een toren van het kaartje nabouwen met een paar foam-blokken.
Ik zou eerder voor Moon Dough gaan. Dat droogt niet uit en de spulletjes zijn hanteerbaarder voor een tweejarige. Mijn dochter heeft nog steeds hulp nodig met Play Doh.
Ik kan ook bijna nooit iets vinden in de speelgoedboeken voor mijn dochter. Er staat daar maar een beperkte selectie in. En vaak erg plastic (en roze!). Google eens op HABA en Djeco (knutselsets). Misschien is een tent leuk? Daar hebben beide kinderen plezier van. Of een houten treinbaan.
En als ze van knutselen houdt: - stickers - tubes plakkaatverf - canvas doeken (eventueel met afbeeldingen) - stempels - potloden - kleurboek - schaartje - vouwblaadjes
Dochter is 2,5 en helemaal niet van de poppen. Wel van de Duplo, papa speelt vaak met haar en ze speelt er ook alleen mee. Ze is dol op puzzeltjes, boekjes en knutselen. Bij de Action en de Hema heb je bergen knutselspullen, klei, plakplaatjes, stickers, etc. Ook heb je allerlei spul om cakejes te versieren, koekjesuitsteekvormen etc. Duplo en netvarianten heb je ook in allerlei soorten en maten, op marktplaats voor een stuk minder te koop dan in de winkel. En zoiets als een magisch tekenbord, dat je met een knop weer schoonveegt? Zit even te denken wat hier nog meer favoriet is, bellenblaasset met grote en kleine vormen, en Nijntje verstoppertje. En cd's met kinderliedjes/dansmuziek.