Mijn mannetje van 22 maanden heeft 39.6 koorts. Maar verder is er niks aan hem te merken. Hij is vrolijk. Aan het spelen. Eet en drinkt goed, spuugt niet, had alleen vannacht een beetje diarree. Wat kan dit toch zijn? Ik snap er geen klap van. Eigenlijk hadden we vanavond een Barbeque (mijn vader is jarig) en omdat mijn nichtjes en neefjes ook komen weet ik dat hij het onwijs naar ze zin kan hebben daar, maar ik weet niet of we erbij kunnen zijn. Iig niet als de koorts zo hoog blijft dus. Maar wanneer zouden jullie toch wel de overweging maken om te gaan? Welke temp. zeg maar...
Vanaf 38 graden zou ik thuisblijven.. Maar als me kindje sochtends nog zulke hoge koorts had, zou ik zowieso neit gaan savonds. Maar even rustig aan doen.
Hangt ook een beetje af van hoe oud de neefjes en nichtjes zijn. Als die ook nog jong zijn kunnen ze gemakkelijk besmet worden. Als dat verder geen gevaar is, zou ik gewoon gaan als je zoontje zich niet akeliger gaat voelen en de koorts (evt. met paracetemol) onder controle is. Ik bedoel, je gaat naar een vertrouwde omgeving, als het niet gaat, ga je eerder naar huis.
Echt bizar eigenlijk hoe die kleintjes zichzelf kunnen redden als ze koorts hebben. Hij rent nog vrolijk rond en gaat zelfs op zijn potje zitten. Met 39.6 lig ik op bed hoor.
Ja dat is wel zo.. Hij komt zeker twee keer in de week bij mijn ouders thuis, dus hij is daar niet onbekend en net zo ontspannen als thuis en niet onbelangrijk; het is nog geen 5 minuten onderweg met de auto. Nichtje en neefje zijn 6 en 10 jaar oud. Arme drol heeft vannacht wel tussenin gelegen. In zijn eigen bed kon hij gewoon niet slapen. Dat was wel zielig. Maar als je hem nu ziet zitten zou je in de eerste instantie niet eens doorhebben dat hij ziek is.
Koorts is 's ochtends wel meestal het laagst. Ik heb zelf altijd dat ik me gedurende de dag beroerder ga voelen. 'S ochtends denk je dan een hele pief te zijn, maar 's avonds is al je kruit verschoten. Ik zou dus even afwachten, maar er op rekenen dat jullie de bbq aan je voorbij moeten laten gaan. Beterschap voor je mannetje.
Het is nu met pcm al zeker een graden gezakt. Hij lag wel tussen ons in, miss dat zijn temp daarom hoger was? Hij heeft ook bar slecht geslapen. Wij ook trouwens . Zitten hier nu alledrie met dikke wallen onder de ogen Baby Einstein te kijken.
Vanaf 38, als het officieel koorts is. Lichaam is toch tegen een virus aan het bikkelen. Maar als het nu zo hoog is dan zou ik denk ik niet gaan want koorts is in de avond op zijn hoogtepunt. Zou erg sneu zijn als 'ie dan niet in zijn eigen bedje ligt... beterschap!
Hmmm ik snap niks van zijn lijfje nu hoor. Was net al gezakt naar 37.4. Hij heeft dus echt net tien minuten 39.6 gehad :S. Ik wil er niet vanuit gaan, maar hij piekt meestal qua koorts voordat hij zakt. Hoop dat het nu ook zo is. Als hij tot en met 16.00 koortsvrij blijft (dus onder de 38) dan gaan we wel, maar zoniet dan niet.
misschien toen die pcm wel heel erg zijn werk... of heb je niet helemaal goed getempt nu het lager ineens is?! Ik vind het ook altijd lastig, zeker als iets al heel lang vast staat, zoals een verjaardag en je kindje lijkt nergens last van te hebben... maar toch heb ik altijd wel zoiets van.. boven de 38, gaan wij nergens heen! En met verhoging en het is iets wat niet hoeft (een gewone afspraak om ergens een bakkie te gaan doen) dan komen ze maar hier heen of het wordt verzet!
Ik zou niet gaan. Smorgens vroeg hoge koorts is geen goed teken. En je hebt het nu alleen maar onderdrukt met pcm, maar als die uitgewerkt is, zal het waarschijnlijk weer snel oplope, zeker savonds. Ik zou hem lekker optijd in zn bedje leggen. Hier ook een kleine meid met 39 graden. Speelt ook nog gewoon, maar gaan niet weg. Gewoon maar lkkr thuis blijven.
Ik zal wel slechtste moeder award krijgen. Hier gaan wij wel gewoon weg met koorts. Mits zij er geen last van heeft en we in de buurt blijven. Ik knap zelf altijd op van even buitenlucht met koorts. Als ik een verkoudheidskoorts hebt zakt hij ook door die frisse lucht! Maarja dat ben ik en ik ben een verschrikkelijke moeder denk ik
@Ikdus.. Nee hoor totaal niet. Bij de HAP zeiden ze toen ook dat je niet moet kijken naar de koorts, maar hoe je kind zichzelf in zijn geheel voelt. Zolang ze zichzelf oké voelen mogen ze gewoon naar buiten, zo niet dan is naar bed gaan een beter idee. Ik kijk het wel gewoon even aan.
Dan heb ik een verschrikkelijke huisarts, die zegt altijd dat buiten lucht goed is. Behalve als ze heel verroerd zijn dan moet je ze binnen houden. Maar kinders geven vaak zelf aan wat ze willen. Overigens, hier piekt ze sons ook met met gele hoge koorts en dat is dan ineens over. Schijnen wel meer kindjes te doen. Als ik jou was partyrocker zou ik het door de dag heen gewoon even aan kijken. Misschien voelt dir zich straks prima!
Temp op zichzelf zegt weinig: je beschrijft dat je zoontje zich verder prima lijkt te voelen, dus dan kun je volgens mij ook prima naar je vader gaan. Zorgen dat hij daar kan slapen en uiteraard zorgen dat hij niet te moe wordt, maar als hij zo blijft, kun je prima gaan. Verslechtert hij en krijgt hij echt last van de koorts of andere dingen, dan zou ik thuis blijven. Maar een kind dat gewoon vrolijk is, zou ik gewoon lekker mee weg gaan, ook als z'n temp hoog is. Koorts zegt weinig, enkel dat het lijf bezig is met iets het lijf weer uit te werken. Andere symptomen als hangerig en huilerig, slechter eten en/of drinken, slechter slapen, enz, zeggen veel meer. Blijf daar dus ook naar kijken
Hahaha ja.. Nou nog even aankijken dan maar. Temp is nog steeds 37.4, dus had niet verkeerd getempt in ieder geval. Meneer wil ook totaal niet slapen, dus neem aan dat dat een goed teken is . Net samen een eitje gegeten en wat fruit. Alles gaat er nog prima in in ieder geval .
Zonder zetpil is het 38.5, dus dat valt ook nog redelijk mee. Als hij er vrolijk bij is in ieder geval. Nu weer zetpilletje gedaan en een uurtje laten slapen. Dan gaan we denk ik wel even. Gaat het niet en is hij moe, dan zijn we zo weer thuis.