Twijfelmomentje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 4 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik weer met mn flessen dilemma

Mn zoon van bijna 8 maand heeft rond de 6 maand eens 1 week van 19-7 geslapen, daarvoor altijd nog een fles om 23u. Na die week werd ie weer wakker snachts en uiteindelijk elke nacht weer een fles waar we hem niet meer wakker voor maken. Tijd wisselt erg.
    Nu kwam hij gister om 22uur al en heeft na de fles tot 6.30 geslapen. Heerlijk!
    Nu twijfel ik of ik em toch weer wakker moet gaan maken voor de fles of toch door moet gaan met hem zelf laten komen(was al langzaam steeds minder sschepjes in de nachtfles aan et doen)

Aan ene kant lekker hele nacht slapen, ik slaap zo verrot na de fles midden in de nacht. Aan andere kant ben ik nu de nachtfles aant afbouwen en misschien kan hij over een tijdje wel helemaal zonder...

Arghhh... adviezen??

Ohja reden dat hij denk ik nog honger heeft snachts is dat hij echt nog niks wil weten van brood. Dus geef ik hem sinds kort door elke fles overdag pap... maar dat is toch nog niet genoeg blijkbaar.

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Laat hem zelf komen voor voedingen. Hij is nu ook op een leeftijd dat hij wat meer vaste voeding mag krijgen/eten.

Wat eet hij verder op een dag? Eet hij ook al wat fruit, groentes, enz?

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Is dat niet wat veel?
    Door elke fles pap.

Wij deden alleen de ochtendfles pap en verder alleen normale flessen.
    Pap is best vullend en je wilt juist dat ie langzaam aan overgaat op minder fles en meer vaste voeding.
    Met een vol buikje wordt dat lastig. Want waarom zou ie meer gaan eten als ie vol zit na elke fles?

Het brood eten gaat vanzelf wel komen.
    Gewoon stukjes blijven aanbieden.

Je zou ook ipv brood wat groenten tussen de middag kunnen aanbieden of een crackertje ofzo.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Lekker zelf laten komen. Kan een baby op deze leeftijd goed zelf regelen.

5. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28

Omdat hij geen brood eet ben ik bang dattie te weinig heeft aan alleen melk. Dus daarom even pap proberen. Of hij nu zn granen haalt uit pap of uit brood...
    ik geef em idd cracottes die lust hij wel.. maar of dat nou echt vult..!?

6. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    En ipv dat hij pap uit de fles krijgt in de ochtend een bordje pap geven en dan verder alleen door de laatste fles pap? Verder idd aan blijven bieden en dat wat uit gaan bouwen.

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Maar hij hoeft nog niet te leven op vaste voeding.
    Alles wat hij vast eet is voor erbij en geen vervanging.

Dus alleen een cracker is prima als tussendoortje.
    Bij de fles tussen de middag bijv wat fruit en eventueel een stukje brood om het toch te blijven proberen. Als hij cracker eet kan je ook een licht geroosterd broodje proberen.
    Zo wordt de lunch langzaam aan minder fles en meer vast.
    En 's middags nog wat groenten.

Hij zal vanzelf meer gaan eten en minder fles nemen.
    Maar als de fles teveel vult dan wordt vaste eten niet meer.
    Alle voeding zit voor nu nog in de fles dus hij komt echt niet zomaar iets tekort 😉

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze jongste is ook bijna 8 maanden en krijgt sinds een paar weken ook weer een late fles zo rond 22.00. Ze werd ook weer snachts wakker van de honger. ik maak haar wel om 22.00 wakker, als ze snachts drinkt dan heeft ze smorgens geen honger meer. Brood eet onze dame ook nog niet, een aantal keren geprobeerd maar dan spuugt ze alles weer uit (incl. De flesvoeding ) dus daar wacht ik nog eventjes mee.

9. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Groot verschil, ik heb echt een aller eter met ruim 9 maanden en wij zijn nu al over op 2 flessen. De ochtend en avond fles. En die drinkt ie al niet met liefde op. Verder volledig vaste voeding, vind ie veel lekkerder.

Wat krijgt jouw kindje over de gehele dag (vv plus flessen)

10. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    7 fles 210 met pap
    10 fruit
    13 fles 210
    15 cracker/fruit en water oid
    17 warm eten en yoghurt
    19 fles 210 pap
    En dan ergens in de nacht een flesje van 150 met 3 schepjes erin

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ik zou hem zelf voor zijn voedingen laten komen 's avonds en/of 's nachts. En verder zou ik brood blijven aanbieden en alleen als ontbijt pap geven. Hij leert alleen brood eten als je het aanbiedt en en als er ruimte is om daar trek in te krijgen. Zodra er balans komt tussen vast voedsel en fles zal hij vanzelf minder melk gaan drinken.

Deel Deze Pagina