Hoi, Heeft hier al iemand een vliegreis geboekt voor de herfstvakantie? En dan vooral losse tickets. Ik vind het zo lastig in te schatten of ik al zal boeken. Ik blijf twijfelen en bang voor coronagolf 4. Hotel heb ik overigens wel al geboekt met gratis annuleren tot een week van tevoren. Het gaat enkel nog om de vliegtickets.
Check even goed de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Wij hebben afgelopen oktober de vliegtickets voor onze vakanties in juni en juli (terug augustus) geboekt. Maar wij hadden hele gunstige voorwaarden, zo mogen wij gratis annuleren of verplaatsen in geval van corona of een onveilig reisadvies.
Dit is easyJet en die lijken niet super gunstige voorwaarden te hebben. Ja voucher of geld terug als ze de reis moeten annuleren. Ik vermoed dat dit niet zo snel meer gaat gebeuren en dat je dus gewoon in kunt stappen, ook al staat het land mogelijk tegen die tijd weer op oranje. Dat is natuurlijk ook niet het probleem van easyJet. Vraag is dus alleen of je zelf dan het risico wil nemen om te vliegen.
Nee hoor, easyJet heeft in december en maart in elk geval nog vluchten van en naar Spanje geannuleerd, juist vanwege een verminderd aantal passagiers door code oranje. Naar welk land wil je op vakantie?
Spanje. Ik vind het echt een lastige tijd nog steeds voor vakanties. Normaal boekte ik mijn tickets altijd ver vooruit, maar ik blijf nu maar twijfelen merk ik. En het is niet de angst voor een geannuleerde vliegreis of een voucher, maar echt wat als alles weer op oranje gaat en de vliegmaatschappij blijft vliegen. Ga je dan wel of niet.
Kijk dan eens bij vueling, vind ik persoonlijk een fijnere luchtvaartmaatschappij. Wij hebben daarbij dus gunstige voorwaarden. Ik ga komende zomer 2x naar Spanje, ongeacht de kleurcode. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het gebied waar wij heen gaan, het minste aantal besmettingen van heel Spanje heeft (daarom begrijp ik niet dat dit nog oranje is terwijl de eilanden geel zijn). En daarbij hebben wij een eigen huis met privé zwembad, dus daar heb ik minder kans op besmetting dan een bomvolle camping in Nederland.