Flesjes en ritme baby 11 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mgeul84, May 9, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Ik heb een heel lief babytje van bijna 12 weken oud.
    Ik zit alleen erg te stoeien met de fles, hoeveelheid en tijden. Ze kreeg een tijdje 6x150 ml, sliep door en dus naar 5x165 gegaan. Echter toen kwam ze weer in de nacht voor een voeding. Dan bood ik ook 165 aan, dus ze kreeg 6x165 (niet allemaal op). Nu 2 nachten weer doorgeslapen, maar probeer ik dan die 6 flessen overdag te geven of naar 5x180 ofzo?
    Overdag slaapt ze wisselend, vaak één slaapje en dan weer wakker. Soms met moeite een tweede ronde er achteraan. Ze slaapt overdag weinig in haar bed, dit ivm oudere dochter brengen/halen van school, hond uit laten, boodschappen doen... Dus vaak is het in de wagen of even in de maxi cosi en als het slapen echt moeizaam gaat maar ze wel moe is lekker in de draagzak. Ik merk dat ik het moeilijk vind om daarin een ritme te creëren.
    Ondanks dat het mijn tweede kindje is, toch weer veel onzekerheden. Volgende week weer aan het werk dus een beetje regelmaat zou fijn zijn...

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Als ze niet om meer vraagt zou ik het gewoon bij flessen van 165cc houden. Is ze niet meer tevreden dan zou ik pas ophogen. Ze heeft er blijkbaar genoeg aan om er de hele nacht op door te slapen.

3. Merell90

Merell90 Bekend lid

Jul 30, 2015
    995
    227
    43
    Female
    Oh zo herkenbaar. Ik zit ook al weken te klooien met hoeveelheden en hoe vaak ik de fles geef. Ik had een soort van ritme, maar toen werd hij ziek..

Vandaag zei m'n moeder: misschien gewoon eens kijken hoeveel hij drinkt van een volle fles. Dan weet je wanneer hij verzadigd is (wel opletten dat je niet overvoed natuurlijk). En dat dan steeds aanbieden keer 5 of 6.

Ik ben aan het lezen in 'Een tevreden baby' van Gina Ford. Daar staan dingen in zoals dat je kindje de meeste voeding tussen 07.00 uur en 22.30 uur binnen moet krijgen, zodat ie daarna een goede nachtrust heeft. Maar ook dat hij/zij voldoende slaap overdag krijgt, zodat ze uitgerust aan de nacht kunnen beginnen. En steeds het ritme 'slapen, eten, spelen' proberen aan te houden.

Heb je hier iets aan? Wat een gepuzzel steeds hè.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ik vind het al bijzonder dat je van een ritme kunt spreken. Je kindje is nog zo klein. Een beetje klooien hoort erbij. Klein flesje extra maken of een beetje bijmaken kan gewoon toch? Voeden op verzoek kun je ook met de fles prima doen.

Maar goed ik had dan ook geen kinderen die dan ook maar iets pikten van die volgorde ‘voeden spelen verschonen slapen’. Ze vielen tijdens het voeden in slaap of ze poepten de luier vol na de voeding. Eigenlijk vond ik dat nog veel logischer ook haha.

Ritme ontstaat vanzelf, zelfs als je dat helemaal loslaat. Zelfs bij ons :$ onze oudste werd groot op de fles en de jongste met de borst. Maakte geen verschil.

Bovendien kan het zomaar zijn dat een nachtvoedingen tijdelijk terugkomt. Een groeispurt bijvoorbeeld. Maak je geen zorgen, dat is erg normaal en niet iets dat aan jou of jullie ritme ligt.

https://www.moedernatuurlijk.nl/2018/06/7/nut-en-noodzaak-van-nachtvoedingen

Weet dat dit artikel op basis van borstvoeding is geschreven. Maar het geldt zeker ook voor fleskinderen!

Merell90, Celika and Zoe123 like this.
  5. Wij2018

Wij2018 Actief lid

Jul 21, 2018
    465
    156
    43
    Female
    Wij voeden op verzoek met flesvoeding en dat gaat prima. Hij is nu 16 weken en krijgt 4 tot 5 flessen van 180cc en slaapt van 18.30 tot 6.30u

Hij groeit normaal en is een tevreden vrolijke baby, consultatiebureau zegt ook dat als groei goed is en je een tevreden baby hebt, het goed is zoals je het doet.

Kijk dus vooral naar je baby zou ik zeggen.

Share This Page