Voor volgend jaar is al een week Italië geboekt en zoeken we nog een bestemming erbij. Nu dachten we aan Slovenië. We zijn er ooit doorheen gereden en vonden het erg mooi. Heeft iemand nog tips voor vakantiehuisjes of stacaravans? En welke plekken/bezienswaardigheden zijn aanraders?
Ik heb een poos geleden heel veel tips mbt bezienswaardigheden in een topic geplaatst. Ik zal even kijken of ik het kan vinden! Edit:
ook mooi, verder naar het oosten, richting Maribor. Bijkomende voordeel, je hoeft niet via de Karawanken tunnel. Het is het ouddoor en ski gebied van Slovenië. Mountain biken, wandelen, rodelen. Thermaal baden. Je zit midden in de Juliaanse Alpen. Maribor is erg mooi. Slovenske Konisce ook. Erg toegespitst op families en veel wandel en fietspaden voor kinderen.
Vergeet de gorges niet en dat zijn er echt wel veel. Vintgar is al genoemd maar je hebt er nog veel meer. Tolmin bv. Škocjan Caves, je moet er een stukje voor lopen maar het is alsof je in de grotten van Lord of de Rings loopt. Sowieso het Triglav National Park alles daar is echt schitterend qua natuur.