Ervaring met duowagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fl01, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze oudste is 17 mnd en de jongste is nu net 2 weken. Ik zit er over te denken om een duowagen te kopen (wel via mp denk ik), zodat ik niet helemaal aan huis gekluisterd zit als ik alleen thuis ben. We hebben ook een draagzak, maar dat vind ik toch niet altijd even handig. Hebben jullie ervaringen met een bepaalde wagen (wil liefst achter elkaar) en waar moet je op letten?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben de phil en teds. Ideaal omdat hem ook enkel kunt gebruiken. De oudste zat eerst boven de kleinste en later zat hij vaak achter. Eigenlijk moet dat andersom, maar hij liep ook graag en dan zat de jongste voorin.
    Ik hoor vaak dat die lange duo's achter elkaar zo zwaar zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Het fijne aan de p&t is voor ons ook dat je niks groter of breder bent dan een normale kinderwagen.

3. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1 naast elkaar namelijk de Bugaboo Donkey.
    Heel fijne kinderwagen en ben er heel blij mee. Mijn kindjes hebben ook ongeveer dat leeftijdsverschil ;).

4. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de mountainbuggy duet (naast elkaar) en ik ben er dolblij mee. Ik kan er zelfs mee de winkels in.

Waar je op moet letten: Er gaat een hoop gewicht in dus je moet er heel gemakkelijk mee kunnen sturen. Als je gaat testen zet je oudste er dan in.

5. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ook ik heb een Phil en Teds!! Super wagen en kan niet meer zonder! Wij wonen vlakbij de efteling en zijn daar dus vaak. Onze oudste kan het niet allemaal lopen,dus ideaal als mini in de cocoon ligt en maxi erboven kan zitten. Ook ideaal in winkels als trekpleister/kruidvat. Hij past door alle gangen!

6. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Vind die wagen eigenlijk te duur, zoek een goedkopere..

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik ben zelf op zoek naar een duo,en hoor veel over de abc zoom.die zou fijn zijn voor als je een wagen achter elkaar zoekt.

8. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Voor 30 € heb ik r 1 staan. Weet niet waar je woont? Achter elkaar. Door omstandigheden had ik r ineens 2 :) je kan me pb-en

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat voor draagzak heb je, dat je het niet fijn vind? Een manduca of bondolino draagzak was hier de ideale oplossing voor een 2e kindje en geen nieuwe kinderwagen!

10. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Jane powertwin, echt superlicht, zeer wendbaar en de oudste kids konden er tot een jaar of 4 in. 3 luchtbanden.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    100% urban jungle fan. Gebruik deze wagens al 12 jaar en zou nooit een andete willen! Heb nu net via mp mijn 4e exemplaar aangeschaft. Ik heb deze keer ff getwijfeld over de phil&teds maar vond die zitjes te klein, mijn kids hebben tot soms 4 jr nog regelmatig in de wagen gezeten.

Succes met je keuze!

12. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben een duowagen van Topmark. Achter elkaar. Je kan hem gebruiken voor 2 zitjes, maar er zit ook een soort babyschaal bij die je achterop kan vastmaken. Zo kan je wat oudere kindje voorop, en de baby achter in de babyschaal.

13. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik heb er eentje van Prenatal eigen merk. Zijn eigenlijk hetzelfde als van Topmark. Prima wagen hoor! Ook tweedehands via Marktplaats.

Ik verkoop 'm nu voor €20, mocht je interesse hebben. (hij is wel verouderd hoor, maar werkt nog prima)

14. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hier ook deze kinderwagen, alleen 0 maanden leeftijdsverschil.
    Ik zou er niet meer zonder willen!! Heerlijke wagen en wat makkelijk om zo met mijn kleintjes op stap te gaan als mijn man op zijn werk is :D

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wij hebben de topmark toppi 2 (zelfde principe als de ABC Zoom). Vooral omdat mijn dochter nogal groot is voor d'r leeftijd een ideale wagen (ruime zitjes). Ook een grote boodschappenmand eronder (de hele bups aan weekboodschappen past erin).

16. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze ook!! Dochter 17 maanden zoon 2 maanden.
    Zoon kan lekker knus in een soort kleine wagenbak achter dochter, die het geweldig vind voorin te zitten met haar dienblad :) :)

Voor 70 euro op MP gekocht en zou niet zonder kunnen! Ga er iedere dag mee op uit!

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ongeveer evenveel verschil als bij jou, mijn meiden schelen 16 maand.
    Wij hebben een Bugaboo Donkey Duo en ben er echt superblij mee. Makkelijk om te bouwen van enkele naar duowagen, stuurt super licht ook.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben de phil&teds promenade.

Heerlijke wagen. Zoon zit onderop (als hij er nog in zit) en dochter bovenop.

Deel Deze Pagina