Firenze of Venetië? In Venetië kan je ook een hotel / camping zoeken aan 't strand. Milaan is ook leuk, maar 4 dagen is te lang. Kopenhagen vond mijn zus ook de moeite, alleen is 4 dagen ook daar wat lang.
Ik ga zelf binnenkort naar Helsinki. Weet dus nog niet of Hey een aanrader is, maar moet in elk geval in lente en zomer heel fijn zijn..Qua weer in mei ook prima te doen. Kun je dan trouwens evt. Combineren met tallin want dat ligt aan de 'overkant' kan leuk zijn als je echt 5 dgn gaat. Verder Porto of Istanbul
Ik zou voor Wenen gaan! 2 keer geweest in 2 maanden tijd en wij vonden het er echt geweldig! Heerlijke sfeer, mooie bezienswaardigheden..
Gewoon bij je eerste keuze blijven: Praag is geweldig ( en ik kan het weten, ben er al 13 x een week geweest ), en mei is een perfecte periode, in de zomer kan het erg heet zijn, maar in mei is het meestal heerlijk weer.
Ik ben verliefder op Praag Ben er 13x geweest, man al 10x, dochter van 9 7x en zoon van 4 maanden al 1x meegesleept, en we genieten er allemaal elke keer weer! Ontdekken ook nog steeds mooie onbekende plekjes. Verblijven altijd in Hotel Roma aan de Ujezd, perfecte locatie, superkamer en zeer centraal gelegen qua OV. Ben ook afgestudeerd op 2 Tsjechische presidenten dankzij mijn liefde voor Tsjechie, schrijf voor een tijdschriftje over Tsjechie en heb ruim 5 meter planken met boeken over Tsjechie staan...
Budapest (event. gecombineerd met Bratislava), Edinburgh, Dublin, Praag, St.Petersburg, Boekarest, Istanboel, Tallinn, Helsinki, Lyon, Geneve...