https://www.linkedin.com/pulse/het-verschil-tussen-hoogpresterend-hoogbegaafd-en-marita-van-den-hout Ik heb niet echt iets toe te voegen aan de reacties van de anderen, maar dit is misschien nog wel een interessant artikel voor je...
ja deze juf moest hem goed leren werken maar dus is niet zo goed gelukt. volgend jaar gr4, tempo ligt hoog, er komt ook tempo schrijven bij, begrijpend lezen, mag helemaal geen vingers gebruiken. grote getallen, basis voor reken strategieën dus heel veel automatiseren, in boekjes zelfstandig werken. ja. dat wordt heel erg voor hem. dus ik zou vriendelijk de juf aanspreken en de komende weken toch wel er werk van maken. want hij zou hier enorm van balen in gr4. mij zoontje gaat volgend jaar naar gr4 en hij heeft nooit in boekjes gewerkt. het is niet leuk voor de juf maar de school moet hem wel voorbereiden. dus ik ging het weer vragen gisteren. hij mag 2 middagen naar gr3.maar ik hoorde van hem dat ze knutselen en met computer rekenen. niet zo goed. heel erg voor mij omdat ik verlegen ben, maar ik ging dus weer vragen of hij ook in boekjes mag werken. de juf gaat met de andere juf praten. als je het zelf niet vraagt bedenken ze het niet. waarom niet. omdat ze elke dag met 30-35 kinderen zitten, vaak een heleboel met serieuze problemen. je moet natuurlijk niet klagend enzo praten. opmerken, je zorgen uiten. zij vertellen dan meer. dan weet je of ze inderdaad besloten hebben om het voor dit jaar zo te laten en er volgend jaar weer werk van zullen maken o ja; voor extra oefenen heb je ook freudenthal instituut op internet. ietsje moeilijkere reken oefeningen hebben ze waar het kind echt moet nadenken. misschien vindt hij die wel leuk. spelletjes enzovoort helemaal gratis ook!