Hallo, Wie heeft er goede tips om te stoppen met roken? Ik had gedacht dat mijn zwangerschap een goede motivatie zou zijn, maar t blijft heeeel moeilijk. Heb nu gewoon helemaal geen rookwaar meer in huis gehaald maar pffff het is wel moeilijk. En als ik niet zwanger was geweest had ik nog een pilletje kunnen halen, maar dat soort dingen mogen niet want zijn slecht voor de baby! Wie heeft er ook moeite mee of ben ik de enige?
ik heb 3 jaar geleden gestopt ivm de zwangerschap van onze zoon, het fijnste vond ik dat mijn man met mij is meegestopt, verder heb ik helaas geen tips voor je, ik ben gewoon coldturkey gestopt, ik heb er nu ...3 jaar later... nog zin in, vooral bij stressvolle situatie heb ik de neiging om naar de supermarkt te gaan voor een pakje sigaretten, maar ik doe het niet ! juist omdat het voor mij zo moeilijk is om te stoppen was coldturkey beter, ik vind het iig erg knap van je dat je probeert te stoppen !
Hoi! Allereerst: Bereid je voor op de vele commentaren die je berichtje teweeg brengt! Ik heb meerdere topics gezien wat over roken ging en niet iedereen is het altijd eens met de 'rooksters'! Bij de eerste heb ik tot aan het eind van de zwangerschap gerookt...Ik rookte 2 sigaretten per dag met tussenpozen (bv 10 dagen niet en dan toch weer wel) ...ik heb het met de gyn er toen over gehad en hij vond de stress van het stoppen erger dan de 2 sigaretten per dag. De dag dat mijn kleine man is geboren ben ik direct gestopt omdat ik heel graag borstvoeding wilde geven en dat was voor mij echt de goede stimulans want vanaf die dag heb ik geen sigaret meer aangeraakt en nu ik zwanger ben van de tweede vind ik het heerlijk dat ik niet het probleem heb van ik wil een sigaret maar ik voel me ook schuldig. Want bij elke sigaret die je aansteekt voel je je ontzettend schuldig omdat je weet dat het niet goed is voor je baby. Meid, ik hoop voor je dat het je lukt! Maar dat gaat vast goed komen.....je kunt elke keer wanneer je de neiging heb om er eentje aan te steken even naar de echo kijken en dan zie je weer waar je het voor doet! En als je er eenmaal af bent is het echt heerlijk! Succes ermee!
Helaas geen tips voor je, maar ik vind het wel geweldig dat je het doet, en dan ook zorgt dat je de verleiding gewoon niet huis hebt! Heel veel sterkte en succes!
Lees eens wat artikelen over roken in de zwangerschap? Misschien dat je dan echt een goede reden kunt vinden, ipv in het algemeen "slecht tijdens de zwangerschap", bijv "minder kans op een hazelip"..
Was gelukkig al een jaar gestopt voordat ik zwanger raakte, anders zou ik het ook moeilijk gehad hebben...zal je ook zeker niet veroordelen! Maar tips heb ik eigenlijk ook niet. Wij zijn samen coldturkey gestopt, zijn een week ziek geweest maar eigenlijk viel het me verder wel mee en heb ook geen terugslag gehad....en ik was een stoomboot hoor. Het moet gewoon hét moment zijn. Hoop dat dit jou moment is, succes!
Ja ik heb bij mijn andere kinderen aardig doorgerookt en het eindresultaat is dat ze supergezond zijn. Dus heb ook geen vervelend voorbeeld. Gelukkig maar natuurlijk maar wilde het dit keer verstandig aanpakken!!! En idd ik kan er natuurlijk 1 of 2 roken per dag maar ben dan heel bang dat ik het daar niet bij hou. Im nik haal daarom niets in huis en ik kijk het wel aan wanneer het ernstig stressig wordt. Gelukkig is mijn zusje ook zwanger dus die doet ook een poging met stoppen.
Goed dat het nu wel gaat proberen meis! Ik hier ook acuut gestopt na posi test.. Heel stom tijdens het zwanger worden kon ik het niet opbrengen maar zodra er een plus op dat scherm verscheen zijn de peuken de deur uitgegaan.. Ik heb zoals iemand hier al beschreef op internet de meest walgelijke info opgezocht over risico's van roken en zwangerschap. Van de week was in met een vriendinnetje mee naar zh (bloeddruk was verhoogd) moest dus even aan ctg en lab co en echo. Zij heeft wel gerookt deze zwangerschap en gaf dit eerlijk toe bij de gyn. Deze gaf aan dat buiten de lichamelijke en groei risico's er zelfs nu onderzoeken zijn dat er bij "rook" baby's nicotine in het haar zit bij geboorte en dat deze kinderen later meer verslavingsgevoelig zijn (op welk vlak dan ook). Meis hou vol!! Ik ben zo blij dat ik er nu vanaf ben, ik heb wel al mn centen in een potje gedaan die ik niet opgerookt heb en voor dat geld ga ik na de bevalling en herstel periode helemaal los op nieuwe kleren/kapper en een massage. En hoe voller mn potje hoe meer ik erbij kan verzinnen haha.. manlief stmuleerde me ook heel erg en zegt ook hoe trots hij op me is.. Dat doet ook goed om vol te houden!! En geloof me er komen heus nog lastige momenten, ik kreeg een bloeding met 22wkn ik had een moord gedaan voor een peuk, maar niet gedaan en dat voelde zoooo goed! Succes meis!
Ik ben tegelijk met de pil ook gestopt met roken... cold-turkey Enige tip die ik je kan meegeven is: STA ACHTER JE KEUZE OM TE STOPPEN! Als je er niet 100% achter staat, dan wordt het stoppen veel moeilijker. Bedenk waar je het voor doet.
Ik ben ook sinds ik zwager bent meteen cold turky gestopt met roken. Wat mij helpt: Denk aan de baby in je buik en dat je het alleen voor hem/haar doet. Ooit heb ik in een boek gelezen: Als een zwangere moeder rookt, kucht de baby in de baarmoeder. Dat is voor mij meer dan genoeg om motivatie te vinden om te stoppen. Het geeft aan dat de baby er echt last van heeft. Ja, het blijft moeilijk, maar ik heb alles over voor onze kind. Jij vast ook Succes
Ook hier geen tips, gewoon patsboem gestopt toen ik de positieve test vast had... Ook geen behoefte meer gehad tijdens de zwangerschap! Na de zwangerschap heeeeeeeeel af en toe op feestjes nog een sigaret gerookt, maar ook nu weer geen enkele sigaret aangeraakt sinds de positieve test! Gaat bij mij gewoon een knopje om.... Heel veel succes!
Zo moeilijk om te stoppen, ook als je zwanger bent! Ik heb ook in het begin nog doorgerookt, ik dacht dat ik niet kon stoppen. Op advies van iemand op dit forum ben ik toen op YouTube gaan rondstruinen, daar staan verschillende filmpjes op waaruit je heel duidelijk kan zien wat er met je kindje gebeurt als jij eens flink inhaleert. Ondanks dat ik al dondersgoed wist dat roken slecht was voor de kleine, want die filmpjes hebben me toch dat zetje gegeven. Nog één sigaret gerookt als een soort afscheid en toen was het echt klaar! Misschien helpt het jou ook!
hier ruim 2 maanden van tevoren gestopt met roken. Ik vindt dat zelf heel erg belangrijk voor mijn kind, dat ik met mijn eigen gezondheid risico's neem is tot daar aan toe, ik doe dat niet met de gezondheid van mijn kind. Daarbij kan die kleine nog niet aangeven of het wel of niet wil roken en ik heb dan de gedachtenkronkel dat ik hem dwing te roken zolang hij in mijn buik zit. Daarnaast een moeder die werkt als longfunctie assistente, ik weet precies wat roken met je doet, al ben ik wel een beetje immuun geworden voor alle enge verhalen. Haar meest geliefde uitspraak: mensen die rokers die longkanker krijgen zijn de gelukkigen. Dan ben je met 2 a 5 jaar dood, de rest krijgt lonemfyseem, daar leef je nog 20 jaar een half leven mee... (en we zijn onze opa (haar moeder) verloren aan longkanker nog geen jaar geleden, mijn favo oudoom (haar oom) heeft emfyseem en woont daarvoor in Zwitserland, dus geen opmerkingen over dat ze niet weet waar ze het over heeft!) Daarnaast is het een interessant feit dat 99 procent van de mensen die lonkanker krijgt en bij haar langskomen minimaal 5 jaar hebben gerookt of in een huis hebben gewoond waar flink is gerookt. Zo eigenlijk ook met bijna iedereen die uiteindelijk longemfyseem ontwikkeld. Het fabeltje ik rook maar zoveel jaar en dan krijg ik niets gaat dus ook niet helemaal op... En daarbij, longkanker en emfyseem zijn bij lange na niet de enige ziektes die met roken in relatie worden gebracht, denk maar eens aan alle verschillende hart en vaatziekten, verhoogde bloeddruk en b.v. huidkanker op de plek waar je je peuk vasthoud )en die vieze gele vlekken krijgt' of lip en keelkanker van het inhaleren en zo is er nog veeeeeeeel meer! Daarbij vindt ik zelf die verschrikkelijk snelle veroudering en lelijke craquele huid bij rokers een goede motivatie
Ik vind het ook best lastig om te stoppen met roken. Ik ben gestopt zodra ik de positieve had. Nu 32 weken, maar nog steeds af en toe trek in een sigaret. Geen tips, maar ik heb laatst een artikel gelezen dat uit recent onderzoek gebleken is dat bij kinderen waarvan de moeder doorgerookt heeft tijdens de zwangerschap op latere leeftijd veel meer kans hebben op overgewicht. Heel gek omdat ze juist vaak een laag geboortegewicht hebben. Maar toen dacht ik echt wel 'dat moet je ook niet hebben' en was erg blij dat ik tijdens mijn zwangerschappen gestopt was.
Goed van je dat je wilt gaan stoppen meid ! Je kunt het wel.. Ik ben gestopt na de terugplaatsing van onze cryo. 10 min daarvoor nog gauw 2 sigaretten gerookt. Maar ik moest van mezelf. Heb daarna wel drang gehad, maar toch niet gerookt. Je moet het idd willen, en er achter staan. Kom op meid, je kunt het !!
ik ben meteen gestopt met roken toen ik een positieve test had, of nee.. dat lieg ik, heb er nog wel een halve gerookt maar toen voelde ik me zo schuldig dat ik hem weggedaan heb. ik praatte mezelf gewoon nog extra aan hoe ik mijn kindje wel niet liep te vergiftigen als ik bleef roken.. zoals al gezegd is, je moet er echt achter staan! sta sterk in je schoenen en doe die sigaret gewoon weg!! ( i know makkelijk gezegd) het is mij ook gelukt, terwijl mijn vriend gewoon vrolijk door blijft roken.. stomkop.. haha oh en daarnaast, niet helemaal onbelangrijk voor ijdele ik, is mijn huid zooooveel mooier geworden sinds ik gestopt ben hahaha!
Als je zin hebt in een sigaret drink dan een groot glas water. Dat geeft een "vol/verzadigd" gevoel waardoor je trek in een sigaret verwdijnt. Dit heeft hij heel erg geholpen
valt nog mee met de negatieve berichten...! hahaha.. er zijn veel meer mama''s die nog roken tijdens de zwangerschap hoor... maar om ineens te stoppen is ook erg pittig, ook al weet je dat je een wonder in je buik zit.....heb tijdens mij vorige zwangerschap ook door gerookt...nu....? een paar per dag...*schaaaam* (niet in huis hoor!)