Ligt er helemaal aan welke verzekering je hebt. Ik ben een gezelligheidsroker, heb ook nooit moeite om een sigaret af te slaan. Ook totaal geen behoefte aan gehad nu tijdens de zwangerschap. Maar ik zie het aan mijn moeder. Die heeft jaren als een stoomboot geleefd, is nu al jaren gestopt maar heeft nog elke dag trek in een peuk. Heel veel succes en je voelt je ook zoveel beter als je niet rookt!!
Ik heb altijd geroepen: als ik zwanger ben stop ik gelijk met roken en dat heb ik ook gedaan.. Inmiddels ben ik dus al zo'n 30 weken gestopt en ik heb er nog geen seconde moeite mee gehad! Ik rookte al 16 jaar en vrij veel maar het kindje in mijn buik was/is voor mij de "stok achter de deur". Hopelijk ben ik nu voorgoed gestopt maar ik kan het nog niet inschatten.. Meid,ik vind het goed van je dat je het wilt proberen,de enige tip die ik je kan geven is er steeds aan denken dat je bij iedere hijs van je sigaret je kindje vergiftigd met rook,teer en nicotine.. Misschien een beetje overdreven (?) maar wel een manier om die sigaretten te laten liggen! Succes ermee!
Ik ben vorig jaar december gestopt met roken, zo in eens. Geen pilletjes, geen pleisters, geen kauwgom. Ik was er klaar mee. Vond het niet lekker meer. De eerste week was het even wennen (op de trein wachten leek nu wel een eeuwigheid te duren) Maar moet zeggen dat ik aardig snel gewend was aan het niet roken. De trek in een sigaret is duurt maar een paar minuutjes, ga dan iets drinken of even een rondje lopen. Afleiding zoeken. En vooral ook niet te veel over nadenken. Daarnaast heb ik een ticker gehad, die precies bij hield hoeveel sigaretten ik al niet gerookt had en hoeveel ik daarmee al bespaard had! Geloof mij, als je ziet hoeveel je er al niet gerookt hebt, schrik je toch weer van dat aantal! Dat geld zette ik ook echt opzij en heb mezelf na elke mijlpaal verwend (lekker naar de sauna geweest, dat ene shirtje gekocht wat ik eigenlijk te duur vond) Heel veel succes!
Ben geen roker, nooit geweest, dus ik heb makkelijk praten. Maar tijdens een voorlichting door een verloskundige vertelde zij dat veel moeders die rookten na de bevalling zeggen: nou, hij mankeert niks, dus dat kun je rustig doen. Het hoeft ook niet zo te zijn dat babies van rokende moeders te vroeg worden geboren en te klein zijn, maar het kan natuurlijk wel. Waar zij vooral voor waarschuwde is dat babies van rokende moeders later vaak problemen ontwikkelen, zo rond hun 40ste-50ste levensjaar, omdat hun organen niet volgroeid zijn. Te kleine longen, alvleesklieren, nieren. De gevolgen die het dus op langere termijn voor je kind heeft kunnen enorm zijn en ik wist dit niet. Hoop dat dit horrorverhaal voor een extra stok achter de deur zorgt. Succes met stoppen!
Ik rookte tot voor kort 1 á 2 sigaretten per dag en ben ruim 34 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap wel 20x gestopt én ook weer 20x begonnen. Ook ik was er stellig van overtuigd dat "als ik ooit zwanger ben, ik echt niet ga roken!". Nou, helaas pindakaas dus. Ben wel een heel stuk geminderd, maar die ene per dag wilde ik op de 1 of andere manier toch nog hebben. Tot een paar dagen geleden... Ik ben er helemaal klaar mee, wat goor! Er wordt ook niet meer in huis gerookt sinds kort en om buiten te staan vind ik ook zielig. Bovendien ben ik helemaal flauw van dat vieze roken. Dus, hangt er wel vanaf hoeveel je nog rookt natuurlijk, maar ik ben er helemaal klaar mee. Als je nog 10 sigaretten per dag krijgt, dan zal het wel anders zijn. Ik heb dat nooit gedaan, dus was de druk om de laatste sigaret weg te doen ook niet zo moeilijk. Wens je iig sterkte ermee. En net wat de rest zegt: je moet er wel achter staan. Ons kindje is verder helemaal gezond, groeit prima. Maar voor 't zelfde was er wel iets mis geweest. En ik denk ook dat je jezelf als moederzijnde nooit weer had vergeven. Maar ik weet dat het moeilijk is. Sterkte meis!