Fop wanneer stoppen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moon85, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hoi,

M'n dochtertje is helemaal wild van haar fop.
    Het liefst heeft ze hem de hele dag in.
    Ik verstop hem al vaak overdag.
    Met haar slaapje smiddags krijgt ze hem omdat ze anders niet wil slapen en in de nacht.
    Maar wanneer hebben of gaan jullie er mee stoppen?
    [/code]

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Via het consulatiebureau heb ik een foldertje gekregen waarin ze zeggen dat je het beste voor het eerste levensjaar kan stoppen met de speen....Alleen is dit voor jou niet meer van toepassing zie ik.....

Je kan eventueel de stappen proberen?
    1. Haal de speen 's nachts weg als je kindje slaapt
    2. Haal de speen ook tijdens de slaapjes overdag weg.
    3. Geef overdag geen speen meer, Zorg dat je kindje de speen ook niet meer kan zien.

Hoop dat je er wat aan hebt!
    succes

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier krijgt ze hem sinds een maand of 11 alleen nog met het slapen, als ze erg moe is of als ze ziek is. verder blijft hij in bed liggen. soms komt ze ook ineens met een speen aanzetten maar deze moet ze dan zelf opbergen in de la. als ze wakker is gewoon geen speen al zou ze het nog zo graag willen haha. ik heb het nog altijd voor het zeggen en als ze persee de tut wil gaan we naar boven en leg ik de rop bed. als ze boven is mag ze tutten zoveel ze wil

4. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik zelf geef de speen alleen bij het slapen bij mijn dochter... Maar die is dan ook nog maar 7 maanden!

Op mijn werk (kinderdagverblijf) zie ik de kindje tot een jaar of 2 met een speen... wel alleen tijdens het slapen! En in dec gaat de speen in de schoen en neemt sinterklaas hem mee! Werkt helemaal super! De kindjes zijn vol trots dat Sinterklaas hem meeneemt hihi

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou ik zie op mijn werk (ook kdv) zelfs kinderen die naar de basisschool gaan en werkelijk waar nog met speen lopen!

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze kids krijgen de speen ook alleen maar als ze gaan slapen.
    Meestal zijn ze binnen vijf minuutjes de speen al kwijt en slapen dan zonder speen verder. Wel even de lipjes sluiten dan, als die open staan.

Bij ons hebben ze het speentje tot ongeveer 2,5 tot 3 jaar gehad. Daarna hebben we hem in de prullebak gegooid (waar ik hem even later wel uitviste). Drie nachten hadden ze even moeite met inslapen, soms nog eens 's nachts wakker geweest, maar toen was het over.

Maarja, iedereen doet het weer anders.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter krijgt hem alleen als ze naar bed gaat, als ze slaapt heeft ze hem alweer uitgespuugd.
    overdag krijgt ze hem niet.
    vaak als ze smiddags gaat slapen geef ik hem ook al niet meer.

wat moonlight ook al zegt je ziet vaak oudere kinderen ook nog met een speen lopen, buurjongetje van me ouders is 5 ,loopt nog dag en nacht met een tut in zijn mond.

had liever esmee ook geen speen gegeven maar ze had erge zuigbehoeftes ,dus in het ziekenhuis op de couveuse zijn hun er toen mee begonnen.

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre besloot zelf rond 7/8 maanden dat ze geen speen meer wilde (was ook alleen tijdens slapen).

Ik zou in ieder geval haar overdag de speen niet meer geven. Hier ook heel consequent in zijn (dus ook niet op visite als ze lastig is of als ze is gevallen/ziekig is).

En dan moet je denk ik zelf beslissen hoe je het verder aanpakt. Nog een tijdje wel tijdens het slapen of keihard en cold turkey ;)

Ik denk dat het ook uitmaakt of ze alleen de speen heeft om in slaap te vallen, vervolgens onspant en de speen laat gaan. Of heeft ze de speen echt de hele nacht in?

Hoedanook: kwestie van uitproberen en doorzetten (al zou ik keihard brullen niet lang kunnen aanhoren)

9. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Overdag verstop ik hem al heeft ze nu het plekje al gevonden dus tijd voor een andere hihi.
    Met haar slaapje krijgt ze hem nog wel.
    Ik kan wel is proberen om eerst smiddags tijdens het slaapje zonder fop.

@ salapio

Ja de hele nacht.
    Ze is heel erg bedorven om het zo maar te noemen in het ziekenhuis.
    Ze was net een dag en hadden ze haar al een speen ingedaan.
    Maar ja dan denk je ach zal wel goed zijn.
    Maar nu zitten we er aan vast.
    Als ik hem niet afpak dan heeft ze hem de hele dag in en haalt ze hem er alleen uit voor eten en drinken.

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik ben er na vier á vijf maanden mee gestopt. Toen gebruikte hij zijn duim niet meer als vervanging en was de zuigbehoefte weg. En omdat ik er geen aangeleerde gewoonte van wilde maken leek me dat een ideaal moment. Vanaf een maand of zes, zeven gaan ze oorzaak en gevolg beter uit elkaar houden en ik was bang dat ik er dan tot een jaar of drie, vier aan vast zou zitten. Ik ga het weer op die manier proberen bij de tweede.

11. bengel

bengel Niet meer actief

ha moon...
    das heel dubbel:
    aan de ene kant als een kind behoefte heeft aan de fop, geven! ze komen daarvan tot rust
    maar aan de andere kant: een fop zorgt ervoor dat baby's/jonge kids gaan mondademen met als gevolg: veel verkouden kans op oorontstekingen, slappe tong, evt slappe articulatie/slissen....
    tja...sommigen hebben de fop heel lang en hebben nergens last van de anderen hebben hem niet '/weinig, en wel last van de 'kwalen'...zelf goed naar britt kijken denk ik..doe wat je goed gevoel geeft!

gr daantje (logopedist)

Share This Page