Mijn zoon van 6 is gisteren gevallen en heeft een schaafwond ter grootte van een 50 ct munt. In het midden zit een sneetje, niet diep. Hij heeft er niet veel last van, het donkere in de wond is betadine Zouden jullie je kind met deze plek morgen en woensdag naar zwemles laten gaan, omdat het kind dit graag wil? Een watervaste pleister werkt helaas niet op deze plek.
Ik zou even aankijken hoe het woensdag is. Ik vind de wonde nu nog fel open om mee te zwemmen eerlijk gezegd. Ik vind zwembadwater sowieso erg vies, zou ik mijn kind niet laten gaan denk ik.
Nee beslist niet. Beter even wachten totdat wond gesloten is. Ten eerste niet hygiënisch en ook niet bevordelijk voor de wond genezing.
Ik zou op de dag zelf even kijken hoe het eruit ziet. Als de wondranden dicht zijn en het geen vochtige plek meer is zou ik hem wel laten gaan en anders overslaan.
Als het droog is kan hij gewoon gaan. En anders even een pleister erop van hamsaplast aquaprotect. Die zijn speciaal voor in het water. Ik heb deze gebruikt om te douchen toen ik een wondje had.
Als je het vannacht open laat drogen heb je kans dat het aardig dicht zit. Als het nog zo open is zou ik het niet doen.
Er zit nu gelukkig een korstje op, dus hij mag gewoon gaan zwemmen We hebben het laten drogen, pleisters en verband doe ik niet zo snel aan, gaat broeien en houd evtl vuil in de wond vast (wond was vuil na de val). Bedankt voor de reacties.
Ik laat M eigenlijk altijd gewoon zwemmen met wondjes. Het wil ook wel vaker gebeuren dat ze net voor het zwemmen is gevallen of zich aan een boomtak heeft geschaafd wat open is ofzo. Door het zwemwater gaat al het vuil goed uit de wond. Thuis nog douchen en daarna droog deppen.
Ik zou daar een waterbestendige eilandpleister op plakken. En gewoon naar zwemles. Dat uurtje blijft hij vast wel zitten. En daarna de pleister er weer af en aan de lucht laten drogen.