Meeneembeker die niet lekt? (School)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tupp, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waarschijnlijk zoek ik iets wat niet bestaat, maar toch; ik doe een poging! Wie weet zijn er hier bijzonder knappe moeders die hem ergens hebben gevonden De Beker Die Niet Lekt.
    Wij hadden altijd gewoon een paar simpele van hema. Nooit een probleem mee gehad zolang ze nog in de luiertas mee gingen naar de gastouder. Maar ja: dan stonden ze natuurlijk keurig rechtop in zo'n flessenvakje en bovendien droeg ik de tas zelf. Sinds die bekers in een stoere peuter-rugtas gaan waarmee zoonlief schattig naar school huppelt, heb ik al een paar keer lekkage gehad. Dat kan ik voorkomen door de beker echt muurvast dicht te draaien. Maar toen ik een keer hielp bij de sportdag en hem een keer zelf moest openen, kreeg ik toch wel medelijden met de juffen, haha.

Goed: een beker die gewoon hotsend en botsend en klotsend bij een enthousiaste kleuter in de rugtas kan zonder te lekken èn dan ook nog eens zonder gereedschap fatsoenlijk geopend kan worden... Wie heeft de gouden tip?

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Die ook nooit kunnen vinden,daaronder toch maar op pakjes overgegaan. Ik ben altijd bang dat bekers openschieten tijdens vervoeren . Nu wilt ze gelukkig vanaf dit schooljaar schoolmelk, dus hoeven we geen pakjes meer mee te geven

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter heeft de bekers van mepal, die lekken nooit.
    Al kreeg mijn schoonzus het wel voor elkaar..... Maar dat.kwam omdat ze met het afwassen van de beker de dop niet uit elkaar haalde om schoon te maken, de dop in de vaatwasser deed en niet goed weer in elkaar zette .....mijn neefje heeft dus een half jaar vaatwasser water bij zijn drinken gehad op school.:$
    Als je de gebruiksaanwijzing goed opvolgt,(schoonzus heeft deze nooit gelezen....) is echt niet moeilijk, zijn het geweldige sterke en fijne bekers.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, mepal dus maar eens proberen. Desnoods was ik zo'n beker met de hand af, dat kan met niet schelen. Als z'n drinken maar integraal op school aankomt. :)

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier ook Mepal, nog nooit klachten gehad over lekkage.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik meestal van die bekers met sportdop. Tot nu toe heeft het niet gelekt. Sowieso doe ik er alleen water in dus mocht het lekken is het geen ramp.

7. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier ook mepal, ook nooit lekkage...

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    En dan volgt nu mijn vraag..

Bij welke winkel zijn die mepal bekers of het liefst eigenlijk een beker met sportdop een beetje betaalbaar te vinden?

Wij wonen erg ver bij winkels vandaan en maar heel weinig tijd om te winkelen aangezien hier zelden koopzondagen zijn, en wij onverwachts gehoord hebben dat ons meisje toch op 1 september mag starten.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier de mepal beker met kliksluiting.

Maat ook die is niet 100% stuiterende-kleuter-proof helaas.
    Beter dan de rest... Maar nog steeds niet 100% lekvrij.

Je kunt ze online bestellen op de site van mepal.
    In alle soorten en maten en kleuren en opdrukjes.
    Verder verkoopt bij ons de blokker ze ook.
    Net als de bijpassende broodtrommels met klik-sluiting :)

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook mepal, nog nooit gelekt.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Overal....die sportdopbekers dan. Ik heb er eentje bij de Action vandaan en nu liggen ze ook bij de Zeeman.

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Mepal, duur maar wel goed.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh en ze hadden laatst aluminium bekers met draaidop bij de Aldi.
    Echt fijne bekers. Weegt niks, makkelijk schoon en tot nu toe geen lekproblemen.
    Maar goed, hj heeft tot nu toe vooral in mijn tas gezeten.
    Niet altijd rechtop maar ik ben ook zeker geen stuiterkleuter

14. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Wij hebben ook bekers van Mepal en die lekken niet.
    Wij hebben pop-up bekers. Ideaal! Je kan de dop dan goed vast draaien, en je kindje hoeft alleen maar het knopje in te drukken en kan drinken.

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    En die lekken bij ons vreselijk. De nieuwste beker lekte vanaf de eerste dag al.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    De sporty drinkfles van tupperware volledig kleuterproof, gaat hier al 3 jaar lang overal mee naar toe,mdagje weg, school, vakantie en nog nooit gelekt. Wel snek bestellen wqnt in de nieuwe folder staan ze tijdelijk niet meer in ;).

Mepal pfff, afgelopen schooljaar 3 versleten zodra de doo 1x vakt is het kreng lek, met een onvoorzichtige kleuter en een mama met reuma ligt er hier nog wel eens wta op de grond, dus die stomme bekers zijn hier zo stuk en lekken :(.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tips gaan we zaterdag maar even kijken. Misschien krijgen we haar aanschaflijstje in een keer compleet.

18. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
  19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier ook een mepal beker met draaidop. Nog nooit gelekt. Ik heb m toen gekocht bij de makro

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Welke flessen gebruiken jullie dan?

Want bij de grip n gulp zie ik toch veel reacties staan dat je erg hard moet zuigen wil je er iets uit krijgen en laat dat nu net iets zijn wat mijn dochter niet gaat lukken met haar 2,5. De runabout lijkt me ook nog erg lastig of valt dat wel mee?

Deel Deze Pagina