zwanger en niet meer goed slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mixje, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Hoi! ik heb sinds kort dat ik ontzettend veel wakker lig 's nachts. Ga erg moe naar bed, val in slaap maar wordt al snel wakker en kan dan echt niet meer in slaap komen, slaap dan de rest van de nacht alleen korte stukjes achter elkaar. Wordt er zoooo moe van! En ik moet nog 12 weken! Herkenbaar? En Tips? Of gaat het weer over?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hoort er helaas bij. Hier begon het ook alweer vroeg.

Probeer om vaker je rust te pakken. Lastig met een kindje ik weet het maar. Even een 30 min samen rustig tv kijken onderuit op de bank. Jij de ogen dicht kun je bij tanken

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hier ook slapeloze nachten! Heb van alles geprobeerd, maar ik kom er niet achter wat helpt.... Ik denk dat we het gewoon (hoe erg het ook is) uit moeten zitten.

4. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ook hier een slechte slaper.
    Ik slaap goed en snel maar wordt rond 3/4u wakker en ben dan ook echt klaar wakker...
    Hoop dat het weer beter gaat.
    Straks maar weer even proberen.

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja hier ook herkenbaar, duurt lang voordat ik inslaap en dan paar keer per nacht wakker. wat je eraan doet?? euhh ik heb het antwoord nog niet gevonden :) het hoort er gewoon bij denk ik.
    probeer iig geen koffie thee/cola meer te drinken savonds of om te laat nog wat te eten. misschien dat dat iets scheelt...
    een extra kussen erbij in bed? je bed iets omhoog zetten bij je hoofd of voeten?

6. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat herken ik dit! Ik heb dat ook al 2 week ongeveer. Erg vervelend maar helaas hoort t erbij!

7. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Slapen? Wat is dat? :)

Vervelend kwaaltje idd.. Schijnt dat je lichaam zich al aan het voorbereiden is op de periode na de bevalling..

8. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    O bah, het hoort er dus bij. Vindt dit echt geen leuk kwaaltje, heb al last met liggen van mijn heupen en nu dit ook nog... Maar ja we hebben het er voor over he! ik probeer id overdag ook even te slapen als mijn dochter id eventjes tv kijkt of even bij een vriendje speelt. Gek hier is het plotseling van de een op de andere dag want kon altijd prima slapen.

9. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Heb het ook sinds deze week! En ontzettend pijn in m'n heupen (waarsch te maken met BI)
    Scheelt wel dat ik verlof heb en bij kan slapen wanneer ik wil.
    Sterkte voor jullie dames!

10. Lalalie007

26 feb 2013
    33
    0
    0
    Hier ook hoor... ik denk dat ik al slapeloze nachten heb vanaf 8 weken... Ik zou gewoon graag eens in mijn bed kruipen en pas wakker worder als mijn wekker afloopt...

11. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik herken het ook. Sinds een paar weken ben ik veel wakker, en moet ik ook regelmatig plassen 's nachts. Komt bij mij denk ik ook omdat de kleine meid mij als attractie gebruikt. Het gaat er soms op! In het begin moest ik er nog wel om lachen, maar dat vergaat me langzaam aan.. Ik word er prikkelbaar van, tot mijn schrik. Schaam me daar best voor, maar die gedachte zal vast een combinatie zijn van hormonen met de vermoeidheid...

12. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ook ik heb er last van, vooral minimaal 5 x wakker worden om te plassen en dan niet meer in slaap kunnen komen :(
    oplossing zoek ik ook nog steeds...

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier 24 weken zwanger en ook een kleine die het "leuk" vind om met koppie op mama's blaas te duwen;) Snachts moet ik er soms 3 of 4x uit om te plassen:x Gelukkig slaap ik verder redelijk goed en als de kleine niet "op z'n kop" ligt slaap ik bijna de hele nacht door,met uitzondering van 1x plassen, wat ik al deed voor de zwangerschap:D

Hoop dat mij de slechte nachten nog even bespaard blijven, ik kan dat erg slecht hebben. Word er heel erg sagarijnig van en ben dan gevoelig voor hoofdpijn.
    Ik slaap trouwens sinds mijn zwangerschap door tot een uur of 9 smorgens, kan ik me gelukkig permiteren aangezien ik thuis werk(boerderij). Had er niet aan moeten denken dat ik ook nog een baan buiten de deur had gehad nu...

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik slaap ook heel slecht, na uiterlijk anderhalf uur word ik weer wakker en slaap dan korte stukjes. Ik hoop echt dat dit over gaat!

15. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ja slaap af en toe ook erg slecht. Ga savonds naar bed, val in slaap en uurtje of 2 klaar wakker (zoals nu, zie tijdstip). Heeft er ook mee te maken dat vriend laat gaat slapen, en vervolgens keihard ligt te SNURKEN! Nou doe k helemaal geen oog meer dicht. Ja als je hem dan aanport, knort ie 'ik snurk niet eens!'

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, heb er al weken last van en ben dan ook uitgeput.
    Heb ook nog een een overgevoelige bm, dus veel pijn door het bewegen van de baby.
    Mag ondertussen niks meer van de vk, omdat ik hier ook nog eens zeer veel harde buiken krijg die evt. in weeën kunnen overgaan.
    Dus eens een keertje (alsjeblieft) een goede nacht maken zou heel erg fijn zijn.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook de laatste weken last van. Vannacht heb ik het 00.30 uur zienn worden en rond 5 uur was ik klaar wakker. Als ik echt echt mn "best" doe dan val ik na een uur wel in slaap maar dn word ik gegarandeerd met koppijn en een duf gevoel wakker wat zo de hele dag kan duren... dan dus maar wat eerder uit bed. Al baal ik er verschrikkelijk van. Rond de middag ben ik gewoon kapot en merk dan dat kleine het bloed onder mn nagels vandaan haalt:(
    Dan zal je zeggen, ga dan gelijk met kleine even liiggen. Maar ook dan heb ik vaak daarna hoofdpijn en duf gevoel en ben dan ook niet echt uit gerust.

18. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh zo herkenbaar, had ook alweer gauw last van slecht slapen. Maar ik moet zeggen nu bij de 2e zwangerschap kan ik er beter mee omgaan. In de zin van me er meer bij neerleggen. Dat geeft ook een hoop rust. Ik was het bij de vorige zwangerschap zo zat en werd en sago van. Lijkt als ik overdag slaap ik savonds weer veel moeite heb met in slapen.
    Dan weer plassen, niet lekker liggen, draaien word zwaarder en de heupjes beginnen beurs te voelen bah.
    Maarja inderdaad cola/ koffie savonds meer meer drinken helpt bij mij wel. Verder weinig tips. Hoop voor je dat je het ook een beetje naast je neer kan leggen met als gedachte dat het weer over gaat, op de gebroken nachten die daarna komen na dan ;)! Succes

Deel Deze Pagina