Helaas hier nu wederom een blaasontsteking, ondanks het slikken van de cranberrytabletten. Heb nu als extra ondersteuning naast de tabletten ook ongezoete cranberrysap wat ik 2x per dag drink. Ik hoop de BO daarmee toch weg te krijgen. Wie heeft er ervaring met D-mannose poeder/pillen tegen de BO en ter voorkoming van? Zowel bij Cranberry als bij D-mannose staat gebruik overleggen met vk/ha en dat er geen gegevens over gevolgen tijdens zwangerschap bekend zijn. Cranberry mag ik gewoon nemen, D-mannose vraag ik volgende week even na bij vk. Wellicht dat iemand hier nog de tip heeft zodat ik niet weer medicijnen hoef te nemen?
Ik lees ook even mee, ik heb nu al voor de 3x een blaasontsteking ! en ook ik drink veel cranberry sap en drink veel water.maar niets lijkt te helpen.. baal dat ik weer aan de medicijnen moet.
Ik slik naast de cranberry nu ook vitc tablette. De zware variant. Wel opletten op het potje of het mag. Sindsdien heb ik geen last meer gehad en ik ben er erg gevoelig voor.
Ik ben 4 weken +5 pas. Zeer pril en door mijn diabetes had ik voor mijn zw. schap al veel blaasontstekingen, ben daar heel gevoelig voor. Ik weet nog maar 2 dagen dat ik zwanger ben en ja hoor, daar heb je weer zo'n treiteraar. Wat bij mij helpt is 2 tabletjes anti biotica nemen over dag dag waarop je het krijgt verspreid en meestal blijft het dan een hele tijd weg. Ik ga volgende week naar de huisarts voor meer advies. Denk dat ik ook nog extra cranberry ga slikken voor de zekerheid
Ik kreeg als tip om de gehele zwangerschap elke dag foliumzuur in te blijven nemen. Heb ik gedaan,en geen blaasontsteking meer gehad.Terwijl ik erg gevoelig er voor ben! Toeval? Misschien wel! Maar kwaad kan het niet i.i.g.
Drink je wel de ongezoete variant van de sap uit de natuurwinkel?Want de gezoete variant werkt niet. Het is wel even doorzetten hoor de zure!
Hier nog een andere tip, zelf geen last van maar mijn mams vooral , die kreeg na veeeeel blaasonstekingen te hebben deze tip van de dokter mee maar pas met douchen op dat er geen douche gel shampoo down there terecht komt. dus met je haar uitspoelen bijv even opletten. verder het sap en de tabletten zijn al genoemd succes
Ik heb sinds mijn 15de lange tijd last gehad van chronische blaasontsteking. Ik heb werkelijk Alles gehad wat je maar kunt bedenken voor het voorkomen van blaasontsteking of het verhelpen van. Ook van laag tot zwaarste antibiotica (zie nierbekkenontsteking) Die cranberry helpt inderdaad alleen als je LITERS drinkt. Wat betreft die D mannose, heb ik ook gehad, is dus een 10 voudige variant van cranberry. Helpt ook niet. Wat het is met blaasontsteking (als je weet wat het precies is, weet je wat je eraan kunt doen) Het is een bacterie, die bijvoorbeeld door seks kan komen. Altijd na de seks netjes naar het toilet gaan, ookal hoef je niet te plassen, ga gewoon zitten! En even met een nat washandje je vagina wassen. Misschien een killing na de seks, maar die pijn is ook niks toch! Ook als je te weinig drinkt. je nieren en blaas moeten voldoende vocht hebben om die bacterie eruit te kunnen spelen. Want die bacterie zet zich vast in je urineleider met weerhaakjes. Die zogenaamde ecoli bacterie leeft ook op suikers. Dus drink alleen genoeg WATER. vermijd overbodige suikers. EN slik gewoon dagelijks vitamine pillen voor een optimale weerstand. Meer kan je niet doen. Let wel dat als je eenmaal zware blaasontsteking hebt, dit niet zover laat komen dat je bloedplast. Dan moet je toch echt aan de antibiotica van de dokter helaas. veel succes!
Ow ja .. Ik heb ook ooit eens voor een half jaar antibiotica meegekregen, maar dit krijg je alleen als je het chronisch hebt. Toen moest ik voor de seks er 1 innemen. En sowieso 1 keer elke ochtend. Maar dat heb ik niet gedaan (ik hou er niet van om mijn lichaam te laten wennen aan die rotzooi) Dus wat ik deed, met die pillen is inderdaad op de dag dat ik het voelde aankomen er 2 innemen. En 2 paracetamol, en 2 a 3 glazen water achterover gooien, dan hielp het wel. Maar vaak is dat tijdelijk. Want als die bacterie er eenmaal is.. dan pffff Ow en altijd naar de wc als je moet! ookal is het een druppeltje of niks! Alles moet je goed uitplassen! Als je het ophoud dan blijft de bacterie zich nestelen in je blaas... zo dat was het
Je moet gaan plassen als je aandrang hebt.... bij blaasontsteking is dat vaker. Het uitplassen is belangrijk, maar absoluut niet persen!!!!! Rustig wachten tot je klaar ben en daarna nog even bekkenkantelen. Als er dan nog wat zit komt de plasreflex weer op gang. Daarna nog even rustig bekkenbodem aanspannen en loslaten en droogdeppen... Als dit niet gaat afspraak bij de bekkenfysio, of in elk geval na de zwangerschap als je er dan nog last van hebt
Vanavond naar de vk, toch maar even overleggen. Vrees toch voor weer een AB kuur, inmiddels flinke last van steken in de onderbuik en voel me ook niet lekker. Baal ervan, wil die troep eigenlijk niet tijdens de zwangerschap, maja als ik zo lees heeft het ook geen zin om af te wachten met de andere middeltjes. Zucht.... ga me er vast op instellen ook op de schimmelinfectie die daarna volgt
De vk was heel duidelijk, urine inleveren bij ha en aan de AB. Alle middeltjes zoals cranberry, vitamine C, veel drinken is iets wat je goed moet blijven doen ter preventie, maar niet als je al een bo hebt. Dus vanochtend braaf potje weggebracht en straks even bellen. Ook wordt de urine op kweek gezet omdat de vk de bacterie wil weten. Dit ivm eventuele maatregelen tijdens de bevalling. Schijnt dat je met een bepaalde bacterie tijdens de bevalling ook aan de AB zou moeten.
Vervelend zeg! Ik lees ook even mee want ik heb pas een blaasonsteking gehad (2 weken geleden) en nu weer.
ik heb deze vraag laatst ook gesteld aan mijn vk , en ze adviseerde cranberry tabletten. Geen drankje dus, maar pilletjes! Ik heb ze van de Hema gekocht want alleen op die achterzijde stond niets over dat het schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap, bij andere merken wel. Een tablet is veel geconcentreerder dan liters sap drinken vertelde ze. Ik neem er dagelijks 1 en het heeft mij geholpen. Wat naar dat je er zo'n last van hebt! Lijkt me vreselijk, ik werd al gek van een week lang aandrang zo iedere 10 minuten, hoop dat het snel bij je overgaat!
oja en een tip die ik las op een ander forum, die wil ik je nog wel even meegeven voor het geval je er wat aan hebt : als je vaak aandrang hebt, probeer niet te vaak naar de wc te gaan. Hoevaker je 'perst' hoevaker de drang terugkomt. probeer je in te houden dus...heel moeilijk dat wel..
Ik weet natuurlijk niet hoe het tijdens de zwangerschap zit, maar een bo kan wel degelijk weggaan door cranberries... Ik heb dat namelijk zelf gehad. HA had me AB gegeven die helemaal niet voor die bacterie hielp die ik bleek te hebben (na kweek), maar dankzij de cranberries was ik er tóch vanaf gekomen... Ik gebruik trouwens de cranberry-bruistabletten van sunwell Verder heb ik ooit wat info op een rijtje gezet, omdat ik er zelf heel veel last van had.
lijkt mij niet echt een handig advies. de blaasontsteking komt gegaradeerd terug als je je ABkuur niet afmaakt. (ik heb er zelf helaas ervaring mee ) ik zit nu ook aan de derde BO in de zwangerschap en ik moet nu met week 36 mijn urine laten testen op de streptokokkenbacterie (GBS) dat is een bacterie die je kindje ziek KAN maken als het tijdens de bevalling door het geboortekanaal moet. mocht ik draagster zijn dan kunnen ze daar rekening mee houden
Ik neem sws de cranberrytabletten. Of het nu wel of niet helpt. En ´s avonds bruistablet vitamine C en daarnaast veel drinken. Let er goed op dat ik uitplas zonder te persen. Het had alleen toch nog een andere wending van de week. Bij de vk werd er via het teststaafje bloed in de urine aangetoond en een bo. De HA kon niks in de urine vinden een dag later wat wees op een BO. Dus de urine is op kweek gezet om toch goed te onderzoeken of er niks in zit. Ondertussen heb ik nl wel de klachten (harde onderbuik, flinke steken, veel plassen, moe). Dus moest terug naar de vk. ZIj heeft voor de zekerheid een inwendig onderzoek gedaan om alles te controleren maar dat was wel goed. Wel moet ik tot aan de uitslag van de kweek rust houden. Dus lig nu een paar dagen plat. Ik blijf er nog steeds van overtuigd dat het gewoon een BO moet zijn, en ergens hoop ik ook dat dat volgende week uit de kweek komt. Alhoewel ik wel merk nu ik 2 dagen lig dat de harde onderbuik wel minder is en de steken ook minder worden. Ben er nog niet aan toe om zo erg rustig aan te doen, ik deed al zo weinig... Maar goed even afwachten nog dus!
Nooit zelf gaan experimenteren met AB. Of je neemt het zoals het is voorgeschreven, of je neemt het niet. Half doen maakt het allemaal alleen maar erger, en help je mee aan de ontwikkeling van resistente bacterieën. Ter voorkoming van BO, en bij een lichte beginnende BO kun je het nog zelf proberen met: - veel drinken (niet gezoet) - vooral dranken met lage pH (dat wil zeggen dat ze zuur zijn), zoals cranberry en (liefst verse) jus - frambozen zijn ook goed - extra vitamine C - bij aandrang: ga plassen en zorg dat je je blaas goed leegt En als het toch doorzet naar een stevige BO, dan zul je toch aan de AB moeten. Maak die kuur altijd helemaal af!