Peperkoek taboe?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eppie25, 22 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ik had even een vraagje: klopt het dat je als je zwanger bent uit moet kijken met het eten van speculaas en peperkoek? Ik vind dit namelijk erg lekker en eet/at dit meestal tussen de middag?
    Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

X Esther

2. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    ik dnk dat t meer is omdat t erg gekruid iss..dat je buikijn kan krijgennn...

3. pooky02

pooky02 Lid

15 mrt 2008
    48
    0
    0
    Hoi,
    In speculaas zit de stof coumarine, dit zit in de kaneel die in de speculaas zit. Coumarine is slecht voor de hersenontwikkeling van de baby. Het zit ook in appeltaart en ontbijtkoek, dus het is ook beter omdit niet te eten.
    Groetjes!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja, als je een kilo op een dag eet ofzo, negen maanden lang.

Als je gewoon lekker een plakje ontbijtkoek eet of een speculaasje bij je koffie (of 2) krijgt je kindje daar echt helemaal niets van.

Coumarine is niet goed voor een ongeboren baby maar het is nog helemaal niet zeker of het ook geldt voor coumarine in bijv. kruidkoek (uit kaneel), dit is nl. nog niet onderzocht en dus ook niet direct bewezen.

Voor de zekerheid adviseert men de eerste paar maanden van de zwangerschap matig te zijn met deze dingen. Dat is wel iets anders dan dat je het beter niet kan eten omdat je baby er gekke hersentjes van krijgt.

Geldt gewoon zoals met bijna alles: doe je het met mate dan kan het weinig kwaad.

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ojee ik heb net 1 peperkoek in drie dagen opgegeten...
    Ik eet nu zowiezo mega hoeveelheden van alles. :rolleyes:

6. Niet meer actief

Jaa daaag peperkoek... je moet inderdaad geen 3 peperkoeken per dag gaan eten, maar denk dat het sowieso niet gezond is om OVERMATIG dingen te eten, geld voor alles

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja, en als je dat nu eens negen maanden lang zou doen en daarbij ook nog een pak speculaas per dag zou eten dan zou er heel misschien eventueel een kleine kans zijn dat je babietje er iets aan over zou kunnen houden. Maar zoals ik al zei, het is nog nooit onderzocht, laat staan bewezen.

Dus gewoon lekker blijven eten, gewoon niet te veel van alles. :D En geen zorgen maken want gestress is echt slechter (zeker voor jou) dan die peperkoek hoor!

8. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Nou dan heb ik in ieder geval antwoord op mijn vraag. Bedankt dames!

Deel Deze Pagina