Dag Dames, ons zoontje is vanaf 25wk in een stuit gaan liggen en daar niet meer uit gegaan, zelfs 2 draaipogingingen gehad, toen al een eigenwijsje Uiteindelijk een gecompliceerde stuitbevalling geworden waar we gelukkig beide goed van hersteld zijn. Nu ligt deze uk ook in stuit..ik weet dat het nog helemaal niets zegt, kleine heeft nog tijd zat om te draaien, maar toch.. Dus zijn er dames die de 2e weer in de stuit hadden?
Hier de eerste in stuit van 'dag 1' tot aan 34 weken. Toen gedraaid om uiteindelijk met 39 weken weer in stuit terug te draaien. De tweede lag ook vanaf 'dag 1' in stuit..tot aan de 37 weken, toen gedraaid. Nu nr. 3..weer stuit, benieuwd waar het nu eindigt.
Dit is mijn derde, de eerste die nu in stuit ligt. Tenminste ik noem het een dwarse stuit Koppie in mijn maag, billen bij mijn blinde darm zeg maar, voetjes bij mijn blaas. Ik heb in de ochtend echt een schuine buik 2 weken geleden voelde ik het helemaal draaien en de echo van maandag bevestigde dit. Baal er een beetje van, lijkt wel of ik veel meer last heb met bukken enzo, herkennen jullie dit? Ik hoop zo dat het binnenkort weer draait, vind het nl geen fijn gevoel
JJ...Hier ook voeten naar beneden, maar soms ineens overdwars, dat voel idd niet lekker. Je ziet dan mijn buik aan weerkanten even uitsteken als de kleine ineens actief wordt. S'ochtends weet ik het eigenlijk niet, zal er morgen eens op letten Lonneke..afwachten dan wat deze frummel in je buik gaat doen. Ben benieuwd! Krijg je nog een liggingsecho?
Onze zoon heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen. Draaipoging mocht niet baten en hij is uiteindelijk geboren dmv een geplande KS. Onze dochter lag tot +- 35 weken in stuit en is toen zelf gedraaid ik zag het al helemaal gebeuren, opnieuw een ks omdat ik 2 eigenwijze stuitkindjes had, dat liep gelukkig toch anders! Uiteindelijk ook gewoon natuurlijk bevallen.
Vanilla, wat fijn dat je dochter uiteindelijk wel goed lag Dat zijn de verhalen die ik graag hoor! Bedankt
Eerste zwangerschap dochter tot aan bevallen dwars in de buik, tweede zwangerschap dochter tot aan de bevalling dwars in de buik gelegen. Nu zwanger van dochter nummer 3 ik ben benieuwd. ik hoop voor jou dat hij nog gaat draaien
Eerste in stuit, wel vaginaal bevallen. Ze hadden me uit voorzorg wel ingeknipt ivm het niet weten hoe groot het hoofdje zou zijn. tweede en derde lagen niet in stuit.
Het kan ook liggen aan de vorm van je baarmoeder. Mijn eerste lag in stuit en bij de ks bleek dat mijn baarmoeder hartvormig is (uterus bicornis). Dan is de kans op een stuitligging groter. Mijn tweede zwangerschap was van een tweeling. Hiervan lag 1 in stuit en 1 niet. Omdat de onderste in stuit lag moest het wel weer een ks worden ivm de kans op verhaking (dan blijven de kinnetjes achter elkaar haken).
Ik kreeg net een aantal tips van de zwangerschapsyoga. Een met billen zo goed als tegen de muur en benen langs de muur omhoog. Dan buikademhalingen doen. Na een paar minuten kussen onder je billen en na een tijdje weer een extra. Max 2 kussens. Daarna weer rustig afbouwen, eerst een kussen weg, dan na een tijdje de ander. Zo geef je het kindje ruimte om te kunnen draaien. En nog een, maar die is errug lastig om uit te leggen Ke kunt er ook op googlen, yoga en stuitligging. Ik ga het deze week proberen, want ik voel me echt opgepropt in mijn buik