tips tegen de muggen gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wensdroom, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik kwam er een paar dagen terug achter dat mijn dochtertje best behoorlijk onder de muggenbulten zit. de bulten zijn ook erg groot en rood, ze lijkt er verder geen last van te hebben maar vind het sneu. ik heb bij ons altijd dec slaapkamer ramen open en de deur van onze kamer en ook de deur van haar slaapkamer. en soms bij haar ook een raam open. t was telkens zo heet boven.. en de afgelopen dagen al dunne lange kleding aangedaan bij haar als ze ging slapen
    maar er komen toch steeds bulten bij. ik had haar de afgelopen dagen in een korte pyjama en de slaapzak liggen. geen laken of dekentje erover omdat ze t nogal snel heet heeft. nu dus al lange mouw gedaan en de deur en het raam bij haar dicht. we hebben wel een klamboe voor haar bedje ( vorig jaar toen ze pas geboren was ook gebruikt) maar nu heb ik die er niet hangen omdat ze overal aan zit en trekt enz.. en vind ik het dus gevaarlijk. wie heeft er tips om te zorgen dat ze niet nog meer muggenbulten krijgt en toch niet te veel aan hoedt in die hitte want dat kan ook niet omdat ze het al zo snel erg warm heeft.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou sowieso voor goede horren zorgen. Ik houd verder de ramen zoveel mogelijk dicht bij warm weer, en de gordijnen dicht dan blijft het koeler. Luchten alleen vroeg in de ochtend.

Verder tja.... dan kom je denk ik al op van die crèmes met rotzooi in om de muggen te weren. Of google eens of er iets is voor in het stopcontact op de slaapkamer met een geluidje dat zij alleen horen of zo, misschien dat dat bestaat?

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    horren is een goede tip , alleen weet ik niet of dat gaat, oud huis met oude kantel ramen plaats je denk ik niet makkelijk een hor voor maar moet ik maar eens aan mijn man vragen

iets voor t stopcontact misschien dat dat idd bestaat

dank je voor de reactie

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Horren idd, ideaal! Kun je heel mooi op maat laten maken, even een investering, maar je hebt er echt ontzettend veel plezier van, lekker zonder zorgen de ramen open 's nachts, heerlijk!
    Goedkopere oplossing zijn van die anti-insecten dingen voor in het stopcontact die een hele hoge toon uitzenden, maar hier werkte dat echt niet en ik kreeg er - volgens mij iig - hoofdpijn van.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is er allergisch voor en krijgt ook van die grote bulten. Wij hebben nu een lichtding gekocht waar de muggen op af komen en er zitten al 5 dode muggen in! We hebben nu een duurdere gekocht want die van 10 euro doen dus echt niets.... Verder hebben wij al horren maar we wonen in een appartement en hebben een ventilatiesysteem waar ze helaas door heen komen.. erg vervelend.

Wat ik doe is mijn zoontje voor hij naar bed gaat wat insmeren met care plus (speciaal voor deze leeftijd) en dit werkt zo'n 6 uur staat er op... ik ruik het s morgens nog dus volgens mij wel langer.. soms loop ik voor ik zelf naar bed ga nog even zijn kamertje in om nog wat op zijn gezichtje te smeren.

Helemaal voorkom je de prikken niet.. want overdag is hij nu een keer geprikt en heeft een joekel van een bult in zijn gezicht, het jeukt hem ook.. erg sneu. `

Klamboe is inderdaad voor de nacht t beste, maar zelfde als bij jou.. ik vertrouw het er niet op dat hij deze niet naar binnen trekt met mogelijke gevolgen van dien.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Zo'n stopcontacten ding helpt echt niet... Bovendien hoorde ik zelf die toon ook dus ik vermoed mijn kind met veel beter gehoor helemaal! Daar wil je echt niet bij slapen...

Ramen en deuren zoveel mogelijk dicht of liever horren.
    Klamboe zou ik ook niet doen, veel te link.

Muggen vangen voor het slapen gaan! Hoewel die stomme beesten onzichtbaar worden als je ze wilt vangen:x
    Even schudden met de gordijnen, want daar verstoppen ze zich ook vaak in!

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad horren voor het raam.Wij hebben nu van die plakhorren.Laten wel makkelijk los maar ik doe er soms een stuk ducktape overheen haha.
    Ook hebben we zo'n stekker met ultrasone golven en tot nu toe nog niet geteisterd door muggen.
    De jongste had vorig jaar ook extreme bulten.Nu bijna een jaar later zie je nog kleine littekentjes ervan zitten.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    er zijn ook bandjes van parakito voor om de pols of aan de kinderwagen of het bedje.
    wij gebruiken ze voor in de tropen maar denk dat ze tegen nederlandse muggen het ook prima doen.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank jullie allemaal voor de tips ik ga vragen aan mijn man of horren bij ons mogelijk is. de care plus kan ik ook eens proberen. kun je dat gewoon bij de drogist kopen? Marvb?

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    nooit van gehoord maar waar kun je die kopen?

Deel Deze Pagina