Onze kleine meid zit momenteel onder de rode plekken. Be dinsdag bij de (vervangend) huisarts geweest met haar. Onze huisarts is met vakantie. De huisarts zei dat het geen 5de of zesde ziekte was maar iets van een raar virus. Ze wist zelf ook niet de naam . . Ze heeft er ook koorts bij. Dit begint voornamelijk begin van de middag. Heeft iemand dit ook wel is gehad bij zijn of haar dreumes? Ik heb er een foto bij gedaan/gezet. Ze zat ook weer vaak aan haar oren en 's nachts veel huilen en ze wilt ook niet drinken. Dit waren voor ons ook tekenen dat ze weer last van haar oortjes heeft. Ik heb dit gelijk laten nakijken. Dit bleek ook zo te zijn. 1 oor was ontstoken en de ander beginnend. Dit terwijl ze niet verkouden is en we net een week klaar zijn met de 4de antibiotica kuur in 2 maanden tijd. De huisarts wilde geen antibiotica meer geven aangezien het niet aanslaat volgens haar. Ik heb moet ouwehoeren als een gek om een doorverwijzing te moeten krijgen naar de KNO arts voor haar oortjes. Zij vond het pure onzin om naar de KNO arts hiermee te gaan. Terwijl mijn eigen huisarts vorige keer zei: als het na deze kuur nog niet weg is gaan we naar de KNO arts want dan kunnen wij er niks meer mee. Ik vraag me nu dus af of ik er wel goed aan heb gedaan om een doorverwijzing te vragen. Dit omdat de huisarts het onzin vindt.
Onze dochter heeft precies dezelfde vlekken op dit moment!! Maar dat is een reactie op de antibiotica, gister begonnen. Geen jeuk gelukkig, anders moest ik terug voor iets anders. Ze heeft ontstoken amandelen, maar is daarbij niet verkouden, niet hoesterig en ook haar oren doen niet mee. Veroorzaakt door bacteriele infectie waarschijnlijk vandaar de antibiotica. De huisarts houd hier 4 keer binnen anderhalf jaar aan qua doorsturen met ontstoken keelamandelen, dan moeten ze eruit.
Keelamandelen heeft ze niet eens naar gekeken. Ik heb de huisarts maar weer is gebeld. Die wil haar toch zien voor het weekend.
Nou dat zou, na mijn ervaring van de week, dus dan het eerste zijn waar ik om zou vragen hihih Wij waren trouwens ook voor de zoveelste keer bij de huisarts hoor, want ze bleef maar ziek en we wisten het ook niet meer! Alles klonk en zag schoon en gelukkig bedacht de arts zich op het laatste moment van 'o ja mag ik haar keeltje even bekijken' en dat was dus het probleem! Maar die uitslag is een kopie zoals onze dochter het nu heeft, misschien ook van de antibiotica?
Ben geweest. De arts zei dat het geen uitslag was van de antibiotica. Dan had ze er ve eersder last van moeten krijgen zei ze. De oren zijn nu flink ontstoken vergeleken met afgelopen dinsdag. Heb alweer antibiotica. Anders waren we van het weekend bij de huisartsenpost geeindigd zei ze. Gelukkig kunnen we maandag maar de kno. Ik vroeg ook van haar keelamandelen. Maar ze zei dat die kleintjes er niks aan konden hebben op haar leeftijd . Ze heeft dan ook weer niet gekeken. Ook is ze getest op kinkhoest. Dat heerst momenteel hier. Bij een oppaskindje waar zij mee in aanraking komt is het al geconstateerd. De uitslag is toch van een virus of het kan ook koortsuitslag zijn.