Even in de zon gezeten, allemaal rare rode vlekken op buik?

Discussion in 'Gezondheid' started by poppy, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Hai hai,
    nou het zegt het al: heb gisteren nog geen half uur in de zon gezeten met een hemd en daaroverheen een t-shirt. Daarna keek ik naar mijn buik en die was helemaal schilferig geworden met allemaal rare rode vlekken.
    Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik heb wat buikzalf op mijn buik gesmeerd (een proefmonstertje) en een half uur later was het weggetrokken. Neem aan dat dit niet zo heel veel kwaad kan toch? Ik heb wel een zeer gevoelige bleke huid. Ik ben ook helemaal geen zonaanbidster, maar ik dacht ff een halfuurtje, is goed om vitamine D op te doen. Daarna hele middag onder parasol gezeten. Klinkt dit bij jullie bekend?
    Groetjes Poppy

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Klinkt een beetje als zonne-allergie. Dan krijg je ook rare rode plekken. Misschien reageert je huid gevoeliger nu je zwanger bent.

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb je vraag verplaatst naar gezondheid.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk ook dat je gewoon extra gevoelig bent en ook nog al gemakkelijker verbrand dan je normaal misschien al deed. Zowiezo wordt tijdens de zwangerschap zonnen afgeraden vanwege het mogelijk krijgen van een zwangerschapsmasker. Dus ondanks dat je nog niet zo lang zwanger bent : Deze zomer maar echt uit de zon blijven.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Klinkt idd als zonneallergie. Ik krijg het alleen in de tropische landen, maar nu ik zwanger ben gaat het sneller en krijg ik het hier ook. Heel goed insmeren met een hoge factor en in de schaduw blijven.

6. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ja zonne allergie! heb het ook erg vaak. kan ook door de warmte komen.... smeren smeren smeren

Share This Page