De laatste paar weken ben ik zo ontzettend snel duizelig. Ik zorg ervoor dat ik regelmatig kleinere porties eet. Als ik duizelig ben ga ik ook niet te veel lopen, omdat het niet de eerste keer zou zijn dat ik flauwval. In het begin van mijn zwangerschap was ik ook wel duizelig, maar dat nam na een tijdje af. Nu ik tegen het einde loop is het helaas nog heftiger dan anders Moet er wel bij vermelden dat ik een vrij lage bloeddruk heb, wat waarschijnlijk ook niet meehelpt.
Iets zouter eten (niet losgaan). Gouden tip; als je enige duideligheid voelt opkomen; span VEEL spieren tegelijk aan. Dat verhoogt je bloeddruk en voorkomt dat de duizeligheid doorzet.
@Nephthys, die tip kende ik nog niet! Zal het eens uitproberen @mags86, bij het bloed prikken was mijn ijzer helemaal in orde zeiden ze
Hier heb ik standaard een rolletje zoute drop en druivensuiker in de tas. Bij de eerste tekenen neem ik er hier gelijk één van en meestal trekt het dan langzaam weg.
Zout zorgt voor vasthouden vocht. Dat en dextro helpt niet bij lage bloeddruk. ..wel bij laag bloedsuikerspiegel. Zoete drop bevat veel meer bloeddrukverhogend stoffen