Hallo, dit gaat over een kennis van me. Snap niet zoveel van haar verhaal, vandaar dat ik het jullie vraag. 20 weken echo en in de hersentjes 5 cystes te zien. Moest een echo gemaakt worden in een ander ziekenhuis. Volgens de arts niets ergs, maar ze mocht wel een punctie laten doen. Wat is dit? Ze hebben al een zoontje die een chromosoom te veel heeft.
Hier kwam bij de echo van 20 weken ook naar voren dat er twee cystetjes in de hersenen zaten. Dit schijnt vaker voor te komen en ze verdwijnen ook weer vanzelf. Vroeger werd er aanvullend onderzoek naar gedaan maar ik heb nog een controle met 32 weken gehad maar toen lag het kindje al te diep in het bekken om nog iets te zien. Wel stelden ze met de 20 weken al gerust dat deze cystetjes (die er op de echo op die manier uitzagen en verder geen afwijkingen gevonden werden) vanzelf weg zouden gaan. Maar ik zou overleggen met je gyn. of verloskundige waar je nu aan toe bent.
dank voor je reactie. het gaat niet om mezelf (gelukkig), maar zal eens goed navragen wat ze nou gezegdhebben. want ze hebben wel een punctie aangeboden.