Voor mezelf beginnen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik heb al jaren als receptioniste/administratief medewerker gewerkt en ben momenteel weer aan het werk via een uitzendbureau als administratief medewerker.

    Tijdens mijn zwangerschap lag ik in bed te malen is dit nou écht wat ik wil? Het antwoord was al snel nee.
    Ik wil meer! Ik wil wat voor mezelf beginnen!

    Maar wat?! Ik heb lang na zitten denken heeeeel lang na zitten denken. Vlak voor de bevalling kwam ik met het idee om een klein uitzendbureau op te zetten wat zich voornamelijk specialiseert in receptionistes/administratief medewerkers.
    Het werk wat ik zelf altijd gedaan heb.

    Ik heb wat dingen uit gezocht en het bleek dat hier best wel vraag naar is zeker voor korte projecten ( dus ziektes vakanties ed ) en sommige bedrijven ook voor vaste receptionistes.

    Dit klonk mij behoorlijk positief natuurlijk!
    Nu ben ik al het eea aan het uitwerken. Bedrijfsnaam ( geen idee nog ) Afspraak maken bij de kvk en een afspraak bij een lieve vriendin die mij met wat belasting zaken en andere vragen die veel startende ondernemers hebben.

    Het enige waar ik nog tegen aan loop is het probleem met evt prijs die ik moet vragen voor het inhuren van personeel bij mij. Ik wil natuurlijk wel dat dat gebeurd:D Hoe ga ik zorgen dat een bedrijf mijn bureau inhuurt om personeel te krijgen hoe ga ik opvallen buiten alleen een website en reclame. Dit vind ik een behoorlijke lastige en zit hier al een tijdje over na te denken maar elk idee wat ik daar over heb loopt uit op niks.

    Ik heb gisteren informatief de kvk gebeld en ik heb geen bedrijfsplan nodig omdat ik geen lening van de bank nodig heb omdat ik (nog) geen pand oid nodig heb om dit te kunnen waar maken.

    Maar wat zijn nog meer dingen om over na te denken?
    En hebben jullie evt nog tips of andere dingen waar ik rekening mee moet houden en mee moet nemen?

    Alvast bedankt in ieder geval!
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zo uit mijn hoofd een aantal dingen:

    Tariefstelling gaat meestal met een omrekenfactor. Dus bedrijven gaan voor de goedkoopste omrekenfactor. Dus het is zaak voor jou om die zo laag mogelijk te houden, de enige factoren waardoor je dat zelf kunt doen is door het risico van bv ziekte en verlof en je winstopslag laag te houden. Administratief personeel huur ik niet in boven 1,4.

    Je zult in het begin niet veel mensen in je kaartenbak hebben, en grotere bedrijven hebben vaste afspraken met grote uitzendbureau's, dus ik zou me richten op het MKB. Hier nemen ze meestal 1 per keer fa, dan kun je voldoen aan de vraag en hoef je niet tegen de 'grote jongens' als randstad, start en timing op te boksen.

    Zorg voor kwaliteit in je kaartenbak, dit is de rootste onderscheidende factor.

    Bedenk of je lid wilt worden van de ABU. Dit is wel een soort keurmerk maar dan moet je ook aan hun CAO voldoen.

    Pas op dat je alle fasen heel goed in de gaten houdt en dus niet per ongeluk mensen in dienst gaat nemen, als je als klein bedrijf gaat payrollen of detacheren neem je een enorm financieel risico.
     
  3. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Hoi Juul bedankt voor je antwoord!

    Het eerste stukje is voor mij nu nog iet wat onduidelijk ( ik weet wat je bedoeld hoor ) Maar ik ben er nog niet echt achter hoe ik dat tarief kan berekenen omdat ik dus niet weet hoe hoog de andere uitzendbureau's dat hebben staan en die gaan dit uiteraard niet prijs geven haha.

    Ik weet ook dat ik klein begin en er dus voorlopig naast blijf werken zolang ik er nog niks uit kan halen is dit gewoon een pré.

    Kwaliteit wil ik voor gaan. Ik heb zelf al heel wat jaren als receptioniste gewerkt en bedrijven vinden dit gewoon een harde eis en dit neem ik uiteraard mee in mijzelf maar ook in de kandidaten die ik zoek/voorstel.

    Ik wil mezelf inderdaad lid maken van de ABU daar moet ik inderdaad ook nog het eea over uit zoeken. Maar wel een goede want ook dat vind ik wel heel belangrijk.

    En met fasen bedoel je zeker de uitzendfase? Dus hoe dat gaat met de contracten ed?( dus bijv 26 wk werken met zoveel uur betekend meer? )
    Daar had ik inderdaad ook over na gedacht. Ik ga er nu een beetje van uit dat het in het begin vooral gaat om tijdelijke projecten ( dus bij ziekte of vakanties ed )
    ( ik werk nu zelf tijdelijk via een uitzendbureau bij een bedrijf en heb een 0 uren contract ) En zo wil ik dat in eerste instantie ook gaan doen zeker als het dus om tijdelijk werk gaat wat ook snel weer over kan zijn zodat ik mijzelf niet in de vingers snijd en iemand moet uitbetalen terwijl er bijv geen werk is.
     
  4. tricie83

    tricie83 Bekend lid

    20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik heb dit samen met een vriendin geprobeerd, hou er rekening mee dat het echt enorm moeilijk is. Je bent enorm veel tijd kwijt aan CV's uitpluizen, Interviews en acquireren. Om ergens een voet binnen de deur te krijgen en dan ook nog eens de 1 op 1 match lijkt makkelijk maar is echt moeilijk. Na 4 maanden niemand kunnen plaatsen en moesten we stoppen. Wij hadden oa: IT, Logistiek, Juridisch administratief en grafische mensen. We hadden goede mensen in het bestand. maar helaas. Will niet zeggen dat het jou niet lukt, maar weeg alles enorm goed af.
     
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hou er rekening mee dat jij wel een week later je mensen moet uitbetalen, en de bedrijven jou pas betalen na 30 dagen als je geluk hebt of anders na 60 dagen.

    Een goed verhaal hebben en langs bedrijven gaan. Vacatures in de gaten houden en deze bedrijven benaderen.
    En veel strooien met visitekaartjes..
     
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben ook zoiets van plan, stuur je ff een pb.
     

Deel Deze Pagina