Lisexcisie en het spiraaltje

Discussion in 'De lounge' started by Bloomy, Apr 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloomy

Bloomy Bekend lid

Aug 6, 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Hoi,

ik weet niet of deze vraag hier goed staat (anders: excuus!), maar ik heb het volgende probleem:

Onlangs heb ik meegedaan aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. hier is de uitslag pap 3b uitgekomen. Bij de gynacoloog is een biopt afgenomen en hieruit is Cin 2 naar voren gekomen.
    Nu moet ik dus binnenkort een lisexcisie / lisbehandeling ondergaan. MAAR ik heb dus nu nog het mirena-spiraaltje. Moet die er dan uit? Of wat zijn de gevolgen als ik die laat zitten? Wij hebben overigens nog wel een kinderwens (maar niet direct).

Heeft iemand hier ervaring mee?
    Graag reactie.

Bedankt bij voorbaat.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb dit gevonden op internet:

Van belang is natuurlijk dat u zeker bent niet zwanger te zijn tijdens deze ingreep. Mocht bij gebruik van de pil de ingreep in de stopweek, dus tijdens de menstruatie gepland zijn, dan is het verstandig de pil wat langer door te slikken. De aanwezigheid van een spiraal is geen belemmering voor de ingreep. Mocht u bij gebruik van een spiraal op dag van de ingreep heftig menstrueren, neem dan ‘s morgens contact op met de polikliniek.

http://www.zaansmedischcentrum.nl/patientenbezoekers/folders/Folders%20pdf%20en%20word/Lisexcisie.pdf

Share This Page