De meeste banen waar ik naar kijk momenteel zijn te vinden in Amsterdam, maar ik heb verder helemaal niets met Amsterdam zelf en zou daar dan ook liever niet gaan wonen. Als ik straks een baan vind zal ik redelijk snel moeten verhuizen, omdat ik er momenteel gewoon te ver vanaf woon. Ik ben dan ook alvast aan het rondkijken naar een leuke buurt om te wonen. Ik zit momenteel te denken aan Utrecht of daar ergens in de omgeving. Ik kom daar best vaak om te winkelen, maar heb eigenlijk geen idee wat nou een leuke plek is om te wonen. Wie weet wat de leuke wijken in en rondom Utrecht zijn? En is het woon-werkverkeer tussen Utrecht en Amsterdam een beetje te doen?
Bedankt voor de reacties! Een aantal plaatsen had ik inderdaad ook al naar gekeken, zo vroeg ik me af of Maarssen inderdaad een leuke plaats was. Is Leidsche rijn een beetje sfeervol, ondanks dat het een nieuwe buurt is? Breukelen ben ik niet bekend, maar ga ik ook zeker even kijken
Wij wonen zelf in Leidsche Rijn en heb het hier super naar mijn zin. Hiervoor hebben we in Vleuterweide gewoond en dat vind ik nog steeds een erg leuke wijk. Leuke sfeer wat de huizen betreft, goed winkelcentrum, vlakbij de a2 en de a12!
Ik vind Leidsche Rijn echt verschrikkelijk... Leuke wijken in Utrecht zijn: Witte vrouwen en oudwijk. Super duur alleen. Rivierenwijk, ondiep, Zuilen enzo zijn beter betaalbaar.
Haha Ja wij zouden ook wel graag in Wijk hebben gewoond waar het niet dat het openbaar vervoer niet geweldig is. Maar in Houten net zo gelukkig
Wij wonen in Soest. Aan de andere kant van Utrecht, maar ook dichtbij Amsterdam! Dat geldt bv ook voor Hilversum, De Bilt, Bilthoven, Zeist. Al vind ik die laatste qua ligging niet ideaal en ook qua huisprijzen.
@Droebeltje: Dit bedoel ik. Misschien is het nu anders, maar toen mijn zus nog in Wijk woonde en naar Houten ging met het openbaar vervoer moest ze eerst met de Bus naar Utrecht CS en dan met de trein naar Houten. Best een reistijd ook. Ik heb gewoon graag een treinstation in de gemeente waar ik woon, ik vind dat gewoon best handig. Ik heb dan een auto en toen ik er woonde pakte ik dus vaak de auto maar dat was ook omdat ik het openbaar vervoer niet echt goed vond daar.
Wat vind jij leuk? Druk? Rustig? Veel winkels? Kindvriendelijk? etc. Er zijn namelijk best veel plaatsen rondom Amsterdam die leuk zijn Naarden, Bussum, Laren, Hilversum, Eemnes, Baarn, Soest. (laatste plaatsen gaan meer richting Amersfoort) Naarden en Bussum zijn heerlijk rustig om te wonen. Hilversum heb je al wat meer drukte, gezellig winkelen of een hapje eten. Vanaf Hilversum richting Amsterdam heb je ook Vreeland, Kortenhoef, S'-gravenland, Ankveen, Nederhorst den Berg, Nigtevecht, Abcoude, dit zijn meer de dorpen. Dit zijn een beetje de plaatsen die ik ken. Maartensdijk en Hollandsche Rading ken ik niet.
Zelf woon ik in Houten en bevalt mij uitstekend. Woerden heb ik nog niet langs zien komen, is ietsjes verder van Utrecht maar zowel treinstation als in de buurt van de snelweg. Nieuwegein vind ik zelf dan weer minder maar IJsselstein vind ik weer wat gezelliger dan Nieuwegein. Echter beide geen trein, wel tram naar Utrecht CS en ook vlakbij de snelweg. Maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt. Ik blijf in ieder geval in Houten! -Marcel