Ons meisje van bijna 10 maanden, vindt het leuk om geregeld heel hard te gillen. Dit is niet persé als ze boos is, maar kan ook zijn in haar spel of van blijdschap. Het is echter heel hard en heel hoog. Kan ik haar dit op de een of andere manier afleren? Want, buiten het feit dat de hond er stapelgek van wordt, is het gewoon niet prettig, vooral als we op een andere plaats zijn. Ook kan het nooit goed zijn voor haar stembandjes. We spreken haar er wel op aan (voor zover dat kan met deze leeftijd), maar ze lijkt niet te begrijpen wat het probleem is. Iemand tips?
Dat is een hele normale ontwikkeling rond deze leeftijd. Hoort bij de taalontwikkeling, hoef je nietwaar te remmen en er gebeurt niks met de stembanden. Wanneer het nieuwe eraf is, stopt het weer.
Hier is die faaaase ook net begonnen als hij het in het openbaar doet dan duw ik die speen erin of ik leid hem af als dat kan maar meestal moet ik ermee lachen. Wel niet een extreem hoge stem
Oke fijn om te horen dat het een fase is. Ik was bang dat als ik het nu "toe zou laten", dat het helemaal niet meer zou stoppen. Bedankt!
En fake hoesten is ook zo leuk in het openbaar, dan bekijkt iedereen je aan alsof je helemaal gek bent omdat ze denken dat je met een ziek kind erop uit bent haha
Oooowww dat was ook zo'n fase waar ik zo'n hekel aan had. Onze dame kon dit namelijk ook erg goed. Ik wist dat ze het deed maar toch iedere keer kreeg ik weer een hartverzakking! Ik heb het genegeerd en toen was het vlot zat over. Moet zeggen dat ze het laatst weer een tijdje heeft gedaan, voornamelijk als er iets gebeurde wat ze geweldig vind, net of het dan met een explosie er uit komt of zo.
Mijn zoon zit ALWEER in die fase! Vanalles geprobeerd steeds met wisselend effect. We zetten hem nu op de gang als hij na een keer gewaarschuwd te zijn weer gilt. Met de stembanden gebeurt (jammer genoeg ) niks. Afleiden werkt hier ook goed trouwens.
Ik geniet ervan... in openbaar vind ik het wel humor... Hij gilt en als iemand kijkt lacht die... is toch bijz ontwikkeling? Krijg idd wel eens halve hartverzakking maar boeien Is fase en dit ga je missen als hij eenmaal 16jr is en alles haat om zich heen
Hoort er allemaal bij meid,je kindje is aan het ontdekken en is er nu achter dat ze zelf harde geluiden kan produceren. Niet proberen af te leren,gewoon laten ontdekken
De 10maandengil is niks vergeleken met de 20maandengil Met 10 maanden vond ik het ook nog wel grappig maar nu maak ik toch wel duidelijk dat het een tandje zachter mag, jongetjes kunnen ook hoog en hard gillen...
Zo, mijn dochter doet dat ook..zij is nu 4,5 maand en doet het sinds een paar weken. Soms vraag ik me af of het blijheid of boosheid is, meestal is ze gewoon heel vrolijk. Haar stem heeft ze echt ontdekt, gaat van hoog naar laag en er zit flink geluid in! Af en toe word ik er weleens kriegelig van, maar over het algemeen moet ik erg om haar lachen