Onze dochter is 4,5 maand. Op zich slaapt ze goed maar de laatste weken moeten we er veel uit in de nacht, mevrouw 'kruipt' namelijk door haar bed en komt dwars te liggen. Slaapzak heeft ze aan, maar ze beweegt omhoog en ligt dan in de breedte in bed. Goed leggen en speentje geven en dan slaapt ze gewoon verder, ze is dan ook niet echt wakker. Wat kan je doen zodat ze rustig blijft liggen? Van het CB kregen we de tip het bedje hoog op te maken met het boven laken dus aan de kop z'n kant, haar er dan op te leggen en de onderkant weer om haar heen te vouwen, maar dit trapte ze los met als gevolg dat ze zich klemdraaide. Heb het laken al in de breedte gelegd om het strakker onder de matras te klemmen maar ook dat helpt niet, ze gaat gewoon aan 'de wandel'.... Hoop op tips voor een niet onderbroken nachtrust
Kan je niks tegen doen, toch niks veiligs. Laten gaan, hier word hij er nu niet meer zo snel wakker van en als ze slaapt en ze ligt dwars dan gewoon lekker laten liggen.
Wij hebben dat ook een tijdje gehad en er is idd niet veel aan te doen behalve rechtleggen. Op een gegeven moment worden ze er gewoon niet meer wakker van. Tara ligt nu ook in de meest bijzondere houdingen te slapen.
Gewoon laten liggen, waarom rechtleggen? Onze dochter heeft snachts alle hoeken van het bed wel eens gehad, slaapt horizontaal/verticaal en diagonaal. Op buik en rug (is die van jou nog iets te jong voor) Is normaal. Wat je kunt doen is de lakens en dekens weghalen zodat je zeker weet dat ze niet onder de dekens komt. En wij hebben een aerosleep matras. Lekker in een slaapzak zodat ze t niet koud krijgt.
Het rechtleggen omdat ze er dus wakker van word, anders mocht ze lekker blijven liggen Ze draait sowieso meteen zodra we haar neerleggen op de zij en draaide van de week ook van rug naar buik en weer terug. Zal wel een toevalstreffer zijn geweest, maar ze deed het wel... Overigens las ik net bij wat meer internet speurwerk inderdaad dat dat rond deze leeftijd wel meer speelt... Ken het niet van mijn andere kinderen, dus deze doet wat nieuws.... Wij hebben wel zo'n alarm mat onder het matras liggen....
Je kunt hier niets aandoen, gaat vanzelf over. Mijn dochtertje gaat ook het hele bed door. Het is ook een manier van de kleintjes om uit te zoeken wat voor hun de fijnste slaaphouding is. Mijn dochter werd in het begin ook wel wakker ervan maar nu niet meer en heeft ze uitgevonden dat ze het liefst op d'r buik slaapt.
Mijn zoontje is 1 dag jonger dan jou dochter en heeft precies hetzelfde! Ik heb nog niet gemerkt dat hij er van wakker is geworden maar ik vind hem wel overdwars is bed. Hij heeft een slaapzak en expres geen dekentje omdat ik de slaapzak veiliger vind met dat gedraai . Tijdens het kamperen lag hij in een travelcot en vond ik hem helemaal onderin het tentje half schuin "opgevouwen". Kom me niet voorstellen dat dit lekker lag maar hij sliep wel . Ik ga er vanuit dat het een fase is en laat het dus lekker zo. Het is vervelend als je er snachts voor uit moet maar ik denk dat het ook weer over gaat.
Hier ook gehad met naar de buik draaien! Uiteindelijk ging het weer vanzelf over toen ze weer terug kon draaien.. Nu trekt ze iedere keer haar speen eruit en krijgt hem dan niet meer in haar mond dus het is altijd wel wat helaas...
Ligt ze nog in de wieg? Want daar sliep mn zoon ( tot 8 maanden ) veel rustiger in als in het ledikant. Hij kroop met zn hoofd tegen 't hoofdeind aan en ging slapen. Maar verder; echt doorbijten. Slapeloze nachten horen erbij. Ik gebruik nu wel een snoozz, niet omdat hij zn bed doorkruipt maar omdat hij niet gaat slapen als hij niet vast ligt ( Sliep alleen in de wagen of wipstoel, oftewel, met gordels aan. En met snoozz ineens ook in zijn bed, wow! )
Hier ook zo'n draaier. Lag eerder in de wieg of in de kinderwagenbak en dat was kleiner en daardoor rustiger. Inmiddels slaapt ze in het campingbedje, want ze bleef door haar bed dwalen en alle botsingen met de spijlen, hoofd- of voeteneinde, maakten haar steeds wakker. In het campingbedje ligt ze dan gewoon met d'r hoofd tegen het gaas en slaapt door