ik zit met mijn handen in het haar, misschien iemand een tip? Onze dochter van 3 maanden sliep van week 5 tot 7 door van 23 tot 7, daarna niet meer. Kan gebeuren natuurlijk, maar het volgende: Ze krijgt laatste fles om 23:00 ( drinkt ze half slapend op). Daarna komt ze meestal rond 3:00 ( soms eerder, soms later). Ze blijft dan jengelen en is alleen stil met speen. Nachtvoeding geven heeft geen zin. Ze kijkt heel vies als ze de melk proeft, drinkt dan wel iets, maar vervolgens is het binnen een uur weer hetzelfde probleem. Geen honger dus. We hebben toen een tijdje de fles van 23:00 niet gegeven en gewacht tot ze zelf kwam, meestal rond 2:30 a 3:00. Gaven dan de fles ( eigenlijk dus nog late avondvoeding), die drinkt ze uiteraard, maar ook dan gaat ze na een uur weer verder met gejengel. Honger kunnen we dus eigenlijk wel uitsluiten. Het is steeds eerst wat gekreun, hoofdje heen en weer ( vaak nog wel met ogen dicht) en daarna huilen. Zodra je de speen erin doet, is ze direct weer in coma, maar meestal voor maar een kwartier of half uur ( en soms wat langer). Dus zodra je zelf weer bijna slaapt, begint het weer. Hierdoor stopt mijn nachtrust iedere nacht rond 3:00 en als ze zich eerder laat horen, bv. om 2:00, dan is mijn nacht dan afgelopen. Maakt dus niet uit wel of geen fles om 23:00; rond 3:00 ( wisselt een beetje) eindigt de nacht. Ze lijkt wel een ''klokje'' rond die tijd te hebben. En een lange ruk kan ze kennelijk wel maken ( als je 19:00 laatste fles geeft, slaapt ze ook door tot die tijd). Maar na 3:00 is het hoe dan ook klaar! Inmiddels weet ik nu niet meer wat wijsheid is! Snap er niets van en ben behoorlijk moe! ik heb het idee dat het niets meer met voeding te maken heeft, maar met een ''ritme'' of dat het misschien een slaapprobleem is geworden? Geen idee! Fles 's nachts geven vind ik helemaal niet erg, maar dat is dus kennelijk niet de oplossing voor haar. Het is ook niet zo dat ze overdag extreem veel of weinig slaapt ( gewoon normaal), dus zie daarin ook geen verband. Ze heeft toen ze klein was in puckababy geslapen, maar toen ze tijdje doorsliep, kon ze dit ook zonder puckababy en problemen begonnen toen ze nog de puckababy droeg, dus dat kan het ook niet zijn. Consultatiebureau zegt ook steeds wat anders! In ieder geval speelt dit alles nu al 5 weken, dus kan ook geen ''sprongetje'' ofzo zijn. Oja, ze krijgt 5x 180 cc met 6 schepjes en 2 schepjes nutriton, maar laat meestal zo'n 30 a 40 cc staan ( soms wat meer en soms fles wel helemaal op). Laatste fles geven met voeding voor hongerige baby's heb ik ook nog geoppert, maarja, dat is denk ik alleen iets als ze ook al haar (of het gros) flessen leegdrinkt.