Gerommel met slaapjes....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilja1983, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van ruim 1 jaar is aan het rommelen met zijn slaapjes.. Normaal sliep ie 's morgens ongeveer 2 uur en 's middag 45 min. Wel meestal rond 6 uur naar bed en (sinds de wintertijd) rond 6 uur weer wakker.
    Gisteren was hij om 4:45 wakker en wilde hij niet meer naar bed daarna. Uiteindelijk is ie pas om 11:00 in slaap gevallen maar hij werd om half 2 wakker waardoor de rest van de dag normaal verliep.
    Vandaag 6 uur wakker, na z'n fles tot 7 uur geslapen en hij werd pas om 11 uur moe (daarvoor wilde ie ook niet slapen) maar om 12 uur alweer wakker.. 's middags niet meer willen slapen waardoor hij om 5 uur de nacht in is gegaan :$
    Ben nu dus al bang voor morgen.. Hoop dat dit een beetje normaler gaat. Iemand tips?
    Als ik hem later om bed leg normaal gesproken (bv 7 uur) wordt ie alsnog rond 6en wakker. Dat vind ik niet erg maar om 5 uur naar bed vind ik echt te vroeg. Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa.. Gewoon niet om 5 uur naar bed doen..

Hier ook wel eens moe.. Maar ga hem ech niet om 5 uur naar bed doen.. Dat is middag en om die tijd eten we..

3. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja daar kan ik niets mee natuurlijk..
    Hij was zo moe dat ie alleen maar huilde, dan ga ik hem niet ophouden.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hem 's ochtends langer ophouden en hem proberen te laten slapen van bijvoorbeeld 12-15? Dat hij zn middagdut midden op de dag doet zodat hii de rest van de middag een beetje trekt zodat je hem makkelijker kunt ophouden tot 18:30-19:00.

Hier met 13maanden geen ochtenddut en middagslaapje maar gewoon 1slaapje op de dag. Was de eerste maand wel even lastig om hem op te houden 's ochtends maar als ik dat niet deed ging hij 's middags pas om 14uur zn middagdut doen en werd hij pas 16uur wakker waardoor hij om 19uur echt nog niet wilde gaan slapen maar pas om 21uur en wel gewoon 6uur wakker worden...

Ik ging met hem wandelen (hij sliep toen allaang niet meer in de wagen,teveel te zien) en boodschappen doen,eendjes voeren enz. Zorgde dat ik om 11:30 terug was en brood at zodat hij om 12uur zn bed inkon. Later werd het 12uur eten en rond 12:45-13uur middagdut. Xx

5. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is wel een goed idee inderdaad. Maar hoe doe je dat dan als ie vroeg wakker wordt 's morgens?
    Want als ie om 6 uur wakker wordt gaat het misschien lastig trekken tot 12 uur. Pff lastig zo'n overgangsperiode.. Normaal legde ik hem op bed als ie moe werd maar dat werkt nu dus ineens niet altijd meer.
    Ik hoop in ieder geval dat ie morgen door de afleiding (van kerstvisite) 's avonds langer op kan blijven.
    Denk dat als ie in de ochtend niet wil slapen/moe wordt, ik hem dan ga proberen op te houden tot ongeveer 12 uur. Hmm misschien zijn de kerstdagen niet de handigste dagen hiervoor :)
    Thnx in ieder geval!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook nog wat gerommel met slaapjes maar als de kleine hier eerder wakker is geef ik een klein flesje e leg hem dan weer op bed. Hij slaapt dan weer verder en dan kom ik met de rest van de flessen gewoon weer goed uit als hij wakker wordt op de juiste tijd of ik hem wakker maak. Ook de slaapjes moeten dat t zelfde verlopen

7. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat werkte hier normaal meestal ook maar nu niet altijd meer. Hij is dan gewoon klaar voor de dag (wat ik begrijp na 12 uur slaap trouwens). Ik vind het vroege opstaan ook niet erg hoor (vanaf 6 uur dan) alleen vind ik het zoeken naar een nieuw ritme wel lastig..

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat snap ik. Ik snap het slaapritme ook nog niet zo goed. Soms heb ik het idee dat er een ritme in komt met 3 slaapjes over de dag maar dan kan het zo ineens weer anders zijn.

Is het geen idee om het wat meer los te laten en gewoon aan te kijken hoe de dag loopt? Ik leg de kleine op bed bij moeheidssignalen dus dat werkt t beste.

Als hij om half6/6 uur al moe is dan ga ik wel rekken. Ff lekker lang met hem in bad ofzo, afleiden werkt goed. Dus dan rek ik wat en geef ik iets eerder de fles maar absoluut nog niet om half 6 want dan gaat hij gewoon te vroeg de nacht in. Op de dag is het slapen verder altijd op verzoek.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier gaat ze vaak rond 11.00 uur slapen en dan slaapt ze tussen de twee en drie uur. Vaak gaat ze om 17.00 uur ooknog een uurtje slapen. We maken haar dan wakker voor het eten en tussen 19.00 en 19.30 uur gast ze dan de nacht in.
    Misschien eens proberen, uurtje slapen voor het eten en dan na het eten naar bed?

10. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Mijn dochtertje sliep tot niet heel lang geleden 3 x per dag. smorgens ergens midden op de middag en een beetje rond 3/4 uur. Ik keek echt naar wat ze nodig had, wanneer ze het aangaf ging ze naar bed.. nu sinds een paar weken slaapt ze nog maar 2 x. Meestal is dat rond een uur of 10 een uurtje en in de middag 2 uurtjes ofzo (t/m 2 of 3 uur) maar als ze aan het einde vd middag nog moe is, voor het slapen.. dan leg ik dr gerust nog ff in bed. Want anders krijg ik dr echt geen eten in. soms slaapt ze dan maar echt een half uurtje, maar is ze wel ff bijgetankt om lekker met ons te eten en dan gaat ze daarna lekker slapen..

Als ie niet wakker wordt, zou ik m zelf wakker maken en kijken hoe dat gaat? Misschien kan ie er wel helemaal niet tegen en issie kapot chaggie, haha. Dat kan ook..

Het is een moeilijke periode, maar ik zou echt kijken naar wat hij zelf aangeeft.. en misschien savonds ietsjes later naar bed? half 7/7 uur? dan komt ie misschien ook niet om 6 uur?

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt ook 2x per dag. Je zou hem de ochtendslaap na een uur kunnen wakker maken. Zodat hij 's middags wat langer gaat slapen en 's avonds later naar bed kan.
    Mijn zoontje is ook vaak om 6.00 wakker (of eerder). Rond 9.30-10.00 is hij erg moe. Hij slaapt dan een uur. 's Middags gaat hij dan rond 14.00 weer naar bed. Heel af en toe slaapt hij 1 x, maar dat zijn echt "bikkeldagen".

12. Ilja1983

Ilja1983 Actief lid

2 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx allemaal, heb al een paar ideeën gelezen die ik ga proberen als het rommelig blijft.

Nou nadat ie om 5 uur is gaan slapen werd ie om half 2 wakker maar hij ging na een half uurtje weer slapen gelukkig. Toen om 7(!) uur wakker. Had ik echt niet verwacht. Kan het zijn dat ie normaal gesproken teveel slaapt overdag en daarom vroeg wakker wordt? Ik dacht dat uitgeruste kindjes het beste en langste sliepen..

Hij was wel om 9 uur weer moe en ligt sindsdien te slapen.

Denk dat ik het inderdaad maar even los laat en van zijn signalen uitga.

Fijne kerst allemaal!:)

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

1 slaapje werkte hier ook beter toen ze net 1 was. Als ze vroeg wakker is (en dat is nogal vaak ;)) lunch ik al rond 11.15/11.30 met haar en ligt ze 11.45 te slapen. Anders is het heel lamg idd. En verder doe ik in de ochtend de boodschappen enz, beetje afleiding. Met twee slaapjes was het elk slaapje een strijd aan het worden en nu slaapt ze elke middag 2 à 3 uur.

Alleen vandaag heb ik haar om 10.00 erin gelegd. Moe van de kerstdrukte van gisteren.

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gerommel.. We zijn naar 1 slaapje aan het gaan want bij twee slaapjes sliep hij vaak pas na een uur kletsen. Wel moeten we er even uit rond 10.30u voor wat afleiding en rekken. Dan is het 11.30u boterham en 12.15u naar bed.
    Hij slaapt dan zo'n 2a3uur. Zondag had hij wel behoefte aan 2 slaapjes.. erg moe al om 9.30u. Sliep beide slaapjes ook snel in. Dus zo'n dag ertussen zal er wel bijhoren.. Ze moeten er ook aan wennen, denk ik.

Deel Deze Pagina