Zoontje 16 maanden wil niet gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door littleme1980, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje wil niet meer gaan slapen tenzij ik er steeds bij ben. Ik heb al eens geprobeerd om hem te laten huilen, hij valt dan uiteindelijk in slaap na een half uur, maar ik vind het maar niks. Nu is het ook niet zomaar huilen maar echt hard gillen erbij. Ikmerk ook dat ik hem eerder tot rust krijg dan mijn man, maar het is zo allemaal wel erg vermoeiend :( overdag wil hij niet slapen, s avonds wil hij niet slapen en als hij dan eenmaal slaapt wordt hij ook nog midden in de nacht keihard gillend wakker, dan krijg ik hem ook niet meer stil en neem ik hem mee in ons bed. Dit duurt al bijna 3 weken...

Wie heeft dit ook gehad en heeft de gouden tip voor mij? Ik wil graag ook wat meer rust aangezien ik zwanger ben en overdag en snachts niet lukt om uit te rusten. Wel een goede voorbereiding voor de gebroken nachten in de toekomst, maar ik hoopte zelf wat meer uitgerust te zijn voor de 2e er is.

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    as we speak is mijn vriend dus al meer dan een uur bezig om onze jongste (van 2 september 2011) in slaap te krijgen. Ook al een hele tijd laten huilen, maar het wil gewoon niet lukken.

Helaas dus geen tips voor je, ik lees even mee!

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier ook zo'n fase gehad een poosje terug. Hier was het wel een kwestie van doorzetten en laten huilen want het werd gewoon een spelletje. Als ik huil komt mama en als ik geluk heb haalt ze me er ook nog uit ;)

Moeilijk om vol te houden en echt hartverscheurend om je kind zo te laten huilen maar hier achteraf wel de oplossing geweest. Wel eerst al het andere uitgesloten natuurlijk, of dat er niet echt iets met hem was.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij onze zoon is er daadwerkelijk iets aan de hand als hij echt niet alleen wil inslapen of 's nachts wakker word in paniek. We leggen hem om 19uur op bed en negen van de tien keer wordt hij om 7uur weer wakker. Wij hebben onze zoon vanaf dag 1 niet laten huilen (behalve jengelen bij inslapen en zelfs dan gingen we er naar toe) en hij heeft er nooit een spelletje van gemaakt en doet dat nog steeds niet. Één keer heb ik gedacht ik laat hem gaan want het was al een week of twee aan de gang dat hij niet wilde gaan slapen als hij alleen was. Ik heb daar spijt van gehad,het heeft 2,5uur geduurd voordat hij stil was en wat bleek de volgende dag: verkouden,ziek en het doorkomen van een kies :( Eergisteren wilde hij niet slapen en bleef maar met zn handen op zn gezicht liggen en mocht niet weg. Zelfs niet naar badkamer om de spulletjes van het wassen op te ruimen. Wat bleek: zomaar van de een op andere dag was hij bang geworden voor de brandmelder. En die is nooit afgegaan of heeft nooit gepiept of wat dan ook! Sinds een paar maanden moet er ook een lampje aan op de overloop omdat hij bang is in het donker. Hier dus gegronde redenen waarom hij niet zelf durft te gaan slapen,er is dus daadwerkelijk iets aan de hand ....

Is er iets waar je zoon last van zou kunnen hebben? Tandjes,oorpijn,hoofdpijn of is hij ergens bang voor geworden? Weet natuurlijk niet hoe hij daarvoor ging slapen en wat er gebeurde als hij midden in de nacht wakker werd? Ging hij dan wel zelf weer slapen? Bedenk goed of hij er echt geen spelletje van maakt of dat het serieus iets is waardoorhij zo huilen moet! Xx

5. littleme1980

littleme1980 Actief lid

29 okt 2009
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, hij heeft wel een kiesje gekregen, maar die is nu door, dus denk niet dat het dat is. Heb voor de zekerheid wat spul tegen pijn bij doorkomende tandjes gekocht.Oorpijn weet ik niet, daar zou ik voor naar de huisarts moeten. Hij is sinds vorige weekverhuisd naar zijn nieuwe kamer maar ook in zijn oude kamer wilde hij niet slapen.

Ik vind wel dat als hij slaapt, hij heel onrustig slaapt met af en toe een huiltje tussendoor. Het is opdit moment weer raak, hij is weer gillend wakker geworden en ik krijg hem wel stil maar als ik hem weer in zn bedje leg begint het weer van voor af aan... Ik weet het even niet meer, weet niet of het een spelletje is en wil hem niet ' verwennen' waardoor hij dadelijk helemaal niet meer alleen wil gaan slapen...

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Met kieze en tandjes weet je het nooit! Hier was het doorkomen van zn eerste kies een ramp! Niet willen eten,niet drinken,slecht dlapen,niks was goed! Toen die koes eenmaal doorkwam was er niks meer aan de hand. Echt een ramp dus. Toen ik een maand later in zn mond keek waren er ineens drie keizen doorgekomen! En dat heeft totaal geen probleem gegeven!! Hijnis er niet eens een dag van van slag geweest! Zo raar! Je kunt eens een pcm geven om te kijkennof hetnindd pijn is. Of een keer langs de HA om te zien of er iets is met zn oortjes. Of missch voelt hij dat er iets gaat gebeuren aangezien je zwanger bent? Kindjes voelen feilloos dingen aan. X

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ow en ik blijf nog steeds bij onze zoon als hij niet alleen inslapen wil en tot nu toe heeft dat nooit geleid tot verwenning of gewenning. Het is dan gewoon een fase en dan ineens is het weer over. Vorige week werd hij een keer 's nachts wakker en mocht ik niet weg. Dus ik erbij gebleven en op een gegeven moment zei hij: "mama niet meer kijken,mama weg". Hahah nou ik weg gegaan en heb hem niet meer gehoord.

Deel Deze Pagina