Zijn dit schopjes???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Sinds ongeveer 1,5 week (ben morgen 22 weken zwanger), voel ik heel veel in m'n buik gebeuren; ik vind het wat moeilijk om te zeggen of dit schopjes zijn, of m'n darmen (het is ons eerste kindje) Ik voel vaak net boven m'n schaambot soort 'trillingen', (moet daarna ook vaak plassen), net of er soms een zenuw in je arm of oog of zo trilt (weet even niet hoe ik het anders moet formuleren) en ten hoogte van m'n navel voel ik geregeld 'ploppen',waarbij als ik m'n hand er op leg dit heel goed aan m'n hand voel. En verder ook af en toe over m'n hele buik heen voel ik wat 'ploppen', om het zo maar even te zeggen. Zijn dit schopjes, of toch m'n darmen??

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Op 22 weken kan je wel zeggen dat het je kindje is hoor! Dat getril herken ik goed .. dat heb ik vooral als ons kindje naar de binnenkant van mijn buik schopt (soms wel vervelend gevoel)!

Je kindje zit nu ter hoogte van je navel dus dat ploppen dat je voelt zal je kindje zijn die schopt of gewoon beweegt!

Wat eigenlijk wel niet kan is dat je je kindje nu over je volledige buik al voelt (dus ver boven je navel) maar dat zijn misschien gewoon bewegingen (kindje die draait) waardoor je het zowat overal voelt!

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik denk schopjes :D Die van mij voelden in het begin ook zo als spiertrekkinkjes. En als die van mij even goed richt voel ik ook meteen plasdrang! :D

4. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Zo heb ik het ook maar omschreven want dat gevoel komt voor mij ook het meeste in de buurt :D Ik ben ook 22 weken en voel het ook zo. Het wordt maar heel langzaam harder, ik heb in het begin enorm getwijfeld maar nu weet ik het wel zeker.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jep dat zijn schopjes en bewegingen :D

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Die 'plopjes' herken ik ook! Leuk!! Voelde met 16 weken al heel zachtjes een 'plopje' af en toe, maar dacht dat het mijn darmen waren. Nu voel ik het regelmatig, inderdaad thv mijn navel. Af en toe voel ik ook een soort van golfbeweging en heb dan het idee dat ze van de ene kant naar de andere kant draait. Ook als ik m'n hand op een kant van mijn buik leg, voel ik die kant dikker en harder worden. Volgens mij 'zwemt' ze er dan naar toe. Ieg superleuk dit gevoel!

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Grappig om te voelen en moeilijk om vast te stellen van hey dat is mijn kindje. Dit is ook mijn eerste kindje en voel nu sinds een week ook vanaf mijn navel schuinonder recht af en toe kleine plopjes. Kei leuk want als ik de babymuziek opzet doe ik al vanaf week 17 voel ik de plopjes ook :)

8. mariekevegt

25 feb 2011
    33
    1
    0
    jaaa dat zijn ze!
    bij mij net zo!
    :D

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Toevallig wilde ik deze vraag ook stellen :)

Ik twijfel zo erg of dit het nu was, maar het voelde wel heeeeel anders dan mijn darmen.
    Eigenlijk alsof er 2 x een pingpongballetje in mijn buik stuiterde. Kan het zo voelen? :)

Deel Deze Pagina