Mijn dochter van 4 moet sinds een paar dagen zo erg hoesten. Ook eigenlijk alleen maar 's avonds en 's nachts, overdag valt het mee. We hebben haar al een hoestdrankje gegeven en bisolvon. Maar om de minuut komt er weer zo'n vervelende kuch/hoest. Iemand nog meer tips?
Heeft ze een kussen? Die kun je ietsje hoger leggen dmv een opgevouwen handdoek er onder. Dat is het enige wat bij mij echt werkt tegen nachtelijk hoesten.
meestal als het alleen s nachts is is het een droge hoest. Natterman helpt goed. en dan niet de kindersiroop maar echt de volw. siroop. (mag wel door kinderen gebruikt worden hoor.) zit wat codeine in,helpt super
Tussistin voor kinderen? Homeopatisch en neemt de prikkel weg. Vaak als je eenmaal begint met hoesten komt er ook irritatie bij wat weer zorgt voor nog meer hoesten. Wat voor hoest is het? Kriebel of vast? Ik heb zelf geen kinderen maar mijn man heeft een of andere afwijking aan de luchtwegen waardoor hij hoest/astmatische reacties krijgt wanneer de buitenlucht vochtiger of droger word of wannner hij zijn lichaamshouding veranderd. Zijn longen reageren hier op. Bijv in de winter in koud bed gaan liggen...gegaradeerd een slaaploze nacht voor beide.
codeine is ook een derivaat van morfine dat zou ik sowieso niet aan mn kind geven tenzij de huisarts het met een goede reden adviseert noscapect helpt hier ook wel trouwens.. geloof dat daar ook een kindervariant van is maar weet het niet zeker. @biancs: bekend verhaal.. hier heet dat officieel astma maar als het weer omslaat kun je hier de klok gelijk zetten dat ik daarna me suf hoest. deze zomer dus al diverse malen helaas
Ik zou ook zeggen siroop. Wat bij mij wel hielp was honing rooibos thee (vind gewone hongingthee echt niet te drinken) en honingdropjes. Dat verzachtte iets. Of tussistin van euhm vsm geloof ik.
Luchtvochtigheid in de kamer verhogen? Luuf op de borstkas wil soms ook wel helpen, maar is meer bij vastzittende hoest. Verzachtende hoestsiroop en het hoofdeinde omhoog zetten, zoals eerder genoemd. Sterkte!