Schaam me een beetje....

Discussion in 'De lounge' started by Kitty07, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Herkent iemand dit?

Ik ben vroeger veel gepest door een meisje dat bij ons in de straat woonde en dat heeft mij best onzeker gemaakt. :(
    Heb echt jarenlang een soort "haat" tegen haar gekoesterd en pas veel te laat beseft (ik was allang volwassen) dat alles waar ze me voor uitmaakte helemaal niet waar was.

Pfffff....ben zo lang onzeker geweest over m'n uiterlijk en bang voor wat anderen van mij dachten, nu nog eigenlijk!
    Heeft zij dus een erg groot aandeel in gehad.

En nu.....zag ik gisteren via iemand anders op FB een foto van haar dochtertje...en dat is niet echt een heel mooi kind om het maar voorzichtig te zeggen..

En eerlijk...? Ik was best "blij" om dat te zien...erg hoor...schaam me best voor dat gevoel maar ik had echt zo'n gevoel van "nét goed!"
    Terwijl ik het voor dat kind natuurlijk helemaal niet leuk vind want wrs gaat die ook gepest worden...:(

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

kan het me heel goed voorstellen hoor..

ben op de lagere school gepest door een paar best knappe meiden.. vroeger een zwaan nu beide lelijke eendjes... en ik borst naar voren hoofd omhoog;) en kijken joh... heerlijk net goed.. misschien slecht maar voeld dat goed zeg!

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Oef wat kan dat je raken he. Ik moet eerlijk zeggen ik ben vroeger ook wel een pestkop geweest voor 1 meisje in de buurt. Vraag me niet waarom had toen gewoon echt de pik op haar. Ik kwam haar een paar jaar geleden tegen en ik zag dat ze schrok. Ben toen op haar afgelopen en heb echt mijn excuses aangeboden voor mijn gedrag en de eventuele schade die ze heeft opgelopen.

Het laatste is gelukkig niet het geval, maar het had gewoon niet gehoeven. We gaan nu heel goed met elkaar om zelfs. Ik besef ook dat ik toen wel heel jong was, tussen de 10 en 12 jaar. Gelukkig verder niemand gepest.

Anyhow ik snap wel dat je een soort van wrok koestert en het is natuurlijk al snel een boontje komt om zijn loontje verhaal. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Het zou inderdaad zielig voor het kindje zijn als deze ook enorm gepest zou worden.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb dat ook, en eigenlijk is het niet eerlijk want waarschijnlijk zijn het hele andere mensen dan toen, maar in mijn hoofd zijn het nog diezelfde etterbakjes.

Maar zolang je er geen opmerkingen over maakt tegen haar lijkt het me geen probleem.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Apart gevoel kan ik me voorstellen...

Ik snap dat je je rottig hebt gevoeld ( en dat zal misschien een understatement zijn)

Ik had dat laatst ook, een net goed moment.
    Een vrouw ( verwend rijke luis vrouw) altijd op iedereen neerkijkend...had zelf in een winkel haar kind helemaal niet onder bedwang...gillen en schreeuwen. Terwijl ze altijd het zo perfect doet lijken ( en ook zegt)...toen dacht ik ook : karma!! Net goed...

6. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik kende vroeger een jongen en die had een hekel aan mensen met rood haar. hij schold ze uit, riep ze na en zo.
    nu zag ik pas op facebook dat hij zelf 2 dochters heeft, en jawel hoor, allebei mooi rood/oranje haar!
    moest toen toch wel lachen hoor!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    O Moes, dat is ook wat...ha ha..

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Herkenbaar. Ik werd vroeger door een griet gepest, dat ik punttieten zou hebben. Een paar jaar later kwam ik haar tegen, ik met mijn volle D cup en zij met haar A-tje.

Een blik richting boezem en een glimlach is genoeg.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Je hoeft je echt niet te schamen hoor... Ik denk dat de meeste mensen wel zo zullen denken... En natuurlijk ook hopen dat t kindje niet ook gepest gaat worden...

10. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben zelf ook mijn hele basisschooltijd gepest.
    Daardoor heb ik veel verkeerde keuzes voor mezelf gemaakt in de rest van mijn leven. Pas toen ik begon te beseffen dat het voortkwam uit mijn verleden kon ik er wat aan doen.
    Wraakgevoelens heb ik niet meer. Ik besef nu dat de gene die me gepest hebben ook kinderen waren, en dat sommige ook hun eigen boontjes te doppen hadden.
    Mijn vrienden zullen de pesters nooit worden, maar gun ze wel het goede.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Tja, in mijn hoofd blijft zij ook altijd dat stiekeme gemene kind van vroeger terwijl ze nu mss idd heel anders is....
    Maar goed, ik heb er nu niet echt meer "last" van maar toen ik ineens een foto van haar kind zag flitste die "net-goed" gedachte meteen door m'n hoofd en daar schrok ik wel even van...:)

Zou ik nooit hardop zeggen natuurlijk!!!!!

Share This Page