Bij een vastzittende hoest moet je niet de hoestprikkel onderdrukken door vicks of luuf op de voetzooltjes te smeren. Ze moeten juist hoesten om het slijm los/weg te krijgen. Als je de prikkel gaat onderdrukken kan je kleintje stikken in het slijm! Bij een droge hoest kan je wel vick of luuf op de voetzooltjes smeren. Zelf doe ik stomen onder de douche met zwitsal eucalyptusbadje, ui onder het bed, bedje schuin en VSM tussykind druppel. Om te voorkomen dat ze verkouden worden/hoesten geef ik elke dag sambucol voor kinderen (vanaf 1 jaar). Helpt erg goed, mijn zoon is nog nooit (echt) verkouden geweest, dochter nog maar 1x (maar zij krijgt het nog maar 2 maandjes)
LUUF MAG NIET ONDER DE 6 MAANDEN! Zit een stof in genaamd kamfer, die schadelijk kan zijn voor de longetjes. Is mij toentertijd in het ziekenhuis verteld. Beer was toen ook 5 maanden, en ze hebben me geadviseerd om het niet te gebruiken!
Bij bronchites gebruik je ab en geen luff meer. Hier dus wel slijm in bovenwegen. En vanavond pomp geprobeerd maar dochter weigert. Huisarts zei luuf kan. (Indd niet onder 6mnd) Ab geven ze haar nog niet al is het al 3mnd zo!