wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicky12, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dreumes van bijna 2 heeft zichzelf van de week verwond met een balpen en had toen een klein wondje door puntje van de pen. Maar inmiddels is de plek super groot en lijkt er wel een blaar onder te zitten. Zie foto

Iemand tips?

Bijgevoegde bestanden:

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat lijkt heftig ontstoken te zijn.
    Ik schrik wel hoor als dat van balpen is...
    Wat je erop kan weet ik niet misschien eerste hulp zalf of zo?
    Maar als wond open is denk ik beter niets smeren.

Balpen in gewoon inkt die kwam in wond waardoor het ontstoken is wellicht of door iets anders
    Ik zou hap of ha doen zeker langs morgen. Ik vermoed dat ab keur helpt en schoonmaken door huisarts maar miss is niet nodig ab keur.

3. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nog iets dichterbij

Bijgevoegde bestanden:

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dokter, zou ik denken.

5. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou had er calendulan schaafwonden opgesmeerd maar zou dat de boosdoener zijn geweest? Durf er nu verder niks meer op te smeren... beter droog houden denk ik?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk niet dat dat bosdoener is.
    Nu verder niets smeren indd. Is open wond toch? Daar mag je nestosil niet op geloof ik. Ja droog zeker geen pleister op- verband mag wel denk ik?

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Oei, heftig! Ik zou morgenochtend de HAP bellen voor een afspraak en er niks opsmeren of plakken.

Als het een ontstoken wondje is van de balpen, zou ik niet verwachten dat het wondje zelf groter zou worden. Een overgevoeligheidsreactie van de calendulan zalf zou ik niet uitsluiten. Beter even naar laten kijken!

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou morgen ook even de hap bellen. Pff, sterkte!

9. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Thnx. Morgen maar even bellen inderdaad. Ze lijkt er verder niet echt pijn van te hebben gelukkig. Maar het wordt steeds groter :(

Bedankt iig en ik laat even weten hoe het afgelopen is!

10. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Heb de hap gebeld en zolang er geen pus uit komt en ze niet ziek wordt (koorts of lusteloosheid) hoefde ik me geen zorgen te maken...

Gelukkig is t plekje opgedroogd nu en hopelijk blijft ze er vanaf

11. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Maar waar ik nu aan zit te denken. Ze had vanmorgen ook ineens een heel klein blaasje op haar been.

Zou het geen krentenbaard kunnen zijn? Dat begint vaak ook bij een wondje en wordt dan groter toch?

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Idem, maandag even bij de eigen huisarts langs.

13. nicky12

nicky12 Lid

21 sep 2014
    30
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou dames. Het was toch krentenbaard. Begon bij een klein wondje op de hand wat nu zo groot al 2 euromunt is en nu overal op haar lijf zittend plekjes die steeds groter worden :( gelukkig nog niet in haar gezicht.

Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!

14. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Gelukkig dat je weet wat het is!!!

Ik moet wel zeggen dat ik dit weer zo'n typisch voorbeeld vind van hoe huisartsenpraktijken met zulke dingen omgaan...
    Het is - vind ik zelf - al erg vreemd dat er door een klein wondje zo'n wond ontstaat. Ik vind het dan nog vreemder dat zo'n dokter dan (zonder het uberhaupt te zien) bepaalt dat je niet langs hoeft te komen.
    Ik heb wel geleerd dat je niet moet vragen of je langs moet komen, maar gewoon een afspraak moet maken. Anders schepen ze je zo af.
    Misschien overdrijf ik een beetje, maar heb slechte ervaringen hiermee! :) Frustratie!

15. adi

adi Niet meer actief

Nee je overdrijft zeker niet, maar volgende keer zou ik als ouder niet toestaan dat ze je zo afschepen. Ze kunnen helemaal geen diagnose stellen zonder je kind gezien te hebben, en dat mag je gewoon zeggen.
    Bij volwassenen is het een ander verhaal, maar een baby moeten ze geloof ik altijd zien. Voor hetzelfde geld was jij een superlakse ouder en had je baby een 2de graads brandwond zonder dat je het in de gaten had. Natuurlijk is dat niet zo, Maar dat weet die miep van hap niet aan de andere kant van de lijn!

16. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ah ben ik blij dat ik niet de enige ben die dit opvalt:)

17. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei...
    Dat is een erg slecht geheelde wond...
    Een bloedend wondje moet je zeker de eerste drie dagen enkele keren per dag ontsmetten met Betadine bvb...
    Calendulazalf is echt niet wat die wond nodig heeft...
    Ik zou alsnog de wond ontsmetten want ze ziet er nog licht ontstoken uit... En dan na enkele dagen een vette dermatologische zalf opsmeren...
    Staken, die calendulahandel!

18. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha krentenbaard?! Wel goed dat je weet wat het is!!!
    Snel herstel gewenst voor je uk!

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    ik dacht meteen krentenbaard voordat ik alles had gelezen. dochtertje had op zo een plek op haar knie

Deel Deze Pagina