Ik ga zo toch maar even bij de apotheek vragen of dit evt. wel mag voor haar hoest. Ze hoest zichzelf elk uur wakker en heeft van 5 tot 6 het hele uur gehoest . Bedankt voor de tip.
Voor kinderen onder de 6 jaar moet je het wel even overleggen met de huisarts. En onder de 2 mag het niet helemaal niet. Een zetpilletje hielp ook goed voor het doorslapen. Ik had ook een hoestdrankje gekocht maar daar zat alcohol in, stond pas in de bijsluiter. :x Nou dat kon de prullebak weer in. Snap echt niet dat dat mag in Nederland, producten met alcohol voor kinderen.
Geen huis-tuin-keuken recept, maar misschien naar de huisarts gaan. Heb dit ook een paar maanden geleden gehad en op een gegeven moment was is op van slapeloze nachten. Kreeg van de huisarts prednisolon voorgeschreven en kon eindelijk weer de hele nacht slapen.
Mijn man komt niet uit NL en heeft een recept wat hier wel eens helpt! Paar lepels suiker karameliseren in op de bodem van een pan, ui snipperen en erdoor roeren en even mee bakken. Dan melk erop en dit samen koken tot de karamel helemaal is gesmolten in de melk. Door een filter zodat de ui eruit is. Dit zo warm mogelijk opdrinken voor het slapen gaan. Nou moet ik zeggen dat ik en mijn jongste zoon op het ogenblik zo enorm hoesten dat ook dit niet helpt. Ik heb voor mijzelf vanmorgen codeïne opgehaald. Nu twee tabletten genomen, behoorlijk duf in de kop, maar ik hoest nog steeds... grrrr Ik hoop ook op een betere nacht, want dat is het vervelendste!
Hier ongeveer 3 maanden aan het hoesten. Dokter geeft mij alleen hoestdrank dat ik mag nemen in mijn zwangerschap. Maar ik ben het nu wel zat. Niks helpt. Sinds vandaag doen mijn ribben pijn .
Gouden tip Smeer luuf onder aan de voeten en dan sokken aan en dan gaan slapen... Je geloof het misschien niet maar het helpt wel!
Nou hier werkt dat in ieder geval helemaal niet. Helaas. Dank je, het was noscapect hoestdrank. Het ging er niet helemaal mee over, maar ze heeft maar 2 keer een hoestbui gehad vannacht, dus beter dan de afgelopen nachten in ieder geval.
Klopt alleen ik heb dat met dampo gedaan. 1 nacht wel gedaan,en ik sliep de hele nacht door (terwijl ik die dag veel erger aan het hoesten was dan de dag erna) De nacht erna dus niet gedaan,en heb toen de hele tijd hoestbuien gehad. Vannacht dus maar weer smeren
Ben vanochtend overigens nog wel naar de huisarts geweest. Vannacht was het weer belabberd, met vele hoestbuien tot aan kokhalzen toe. Ik dacht dat ik erin bleef. HA geeft aan dat het een virus is, heb wel neusspray gekregen (moet ik nog even halen) om het slijmvlies iig een beetje te verlichten, hopelijk helpt dat wel.
Ik word helemaal gek van die hoest buien Ml is al zeker 4 weken aan het hoesten (gaat vanmiddag naar huisarts ervoor) maar heeft mij ook aangestoken helaas. Heel de dag door blijf ik maar hoesten Werd een uur geleden wakker van caylen, en sindsdien ben ik aan t hoesten. net er maar uit gegaan want hield iedereen wakker Heb al hoestdrank, drink thee met honing en hoest snoepjes maar lijkt niks te werken Heb telkens hoofdpijn door dat gehoest..slaap amper en ademen doet zeer in mn keel en longen Heeft iemand nog tips?
Balen zeg! Heb m'n reactie al verwijderd want zie dat je zwanger bent. Dan wordt het uitzingen, waardeloos.. Rechtop zitten, ff douchen, dat soort dingen
Zou zeggen codeine, maar je bent zwanger dan mag dat niet. Misschien vanmiddag overleggen met de huisarts of hij ook iets voor jou heeft. Ik heb ook geen oog dicht gedaan vannacht, moest bijna overgeven en dan heb ik ook nog codeine gehad. Het is echt een rot virus.