Drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Edelweisje, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Ik heb toch even een vraagje, onze Nikolaj drinkt tot nu toe enkel water bij het eten, en melk bij het ontbijt. 's avonds nog rustig bij mij zijn flesje melk voor het slapen gaan en tussendoor als hij dorst heeft beker water met wat Olvarit korreltjes in met vanille of vruchtensmaak.
    Gisteren gingen we terug op uitstap en de andere kindjes, weliswaar een beetje ouder dan Nikolaj kregen allemaal een sapje in brik. Nikolaj wou dit uiteraard ook maar ik geef hem liever geen zoete drankjes. Hij heeft toen zijn water met een rietje opgedronken en ie was content. Graag zou ik hem toch es bij een uitstap iets anders willen geven. Wat mag ik hem al geven? Appelsap, ice-tea,...
    Aan fruitsap en fristitoestanden ben ik niet.
    Gr. Edelweisje

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi
    Teun krijgt hier appelsap met water dus 1 deel appelsap en 2 delen water en dat gaat prima
    als we weg zijn en we kopen wat ja dan krijgt hij een heel pakje/flesje appelsap voor een keertje moet dat kunnen.soms krijgt hij fristie maar dat is meer een uitzondering.

anders drinkt hij ook limonade/roosvicee maar dan echt een theelepel op een drinkbeker water, dus eigenlijk word het dan water met een smaakje er aan...

Als we nu bij oma zijn en die maakt het te zoet, doen oma's meestal, dan geeft hij zelf zijn beker terug en zegt "lust ik niet":D

dus ik zou eens wat varieren als je dat wilt...je hoeft niet gelijk alles te geven hoor

suc6

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

wat is de reden dat jullie kids geen pakje te drinken krijgen? Het mag toch gewoon?

Zoë drinkt over het algemeen hier ook altijd water en melk, maar als we ergens heen gaan krijgt ze vaker een pakje, dus gemiddeld 1x per week ofzo. Wist niet dat dat kwaad kon.......

twinny

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt dan misschien troebel appelsap halen. Daar zitten ook nog wat vezels enzo in. En evt verdunnen.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun krijgt ook wel pakjes hoor
    maar als we een dag weg gaan neem ik meestal een grote fles met water/roosvicee mee want hij kan nog wel eens erge dorst hebben, dit scheelt ook bij ons in de kosten;)
    en als wij dan koffie/thee drinken krijgt hij dan ook wat

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als wij ergens heen gaan neem ik gewoon pakjes mee, ook toen ze nog rond de leeftijd van jou kindje zaten. Je kan ook tè moeilijk doen...

Deel Deze Pagina