Dikke vingers/doof gevoel in vingers paar weken na bevalling?

Discussion in 'Na de bevalling' started by DeeLighT, Jun 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Sinds een anderhalve week ongeveer heb ik last van dik aanvoelende vingers. Het gevoel alsof ik veel vocht vasthou zegmaar. Terwijl het in mijn benen bijna helemaal weg is.
    Mijn vingers voelen dan ook een doort van dood aan als ik iets vastpak.
    Ze zien er niet uit alsof er veel vocht in zit, niet heel dik ofzo...

Wie heeft/had dit ook?

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan komen doordat banden in je polsen/vingers verweken en daardoor zenuwen knel gaan zitten. Ik zou het even in de gaten houden want het kan een beginnend carpaal tunnel syndroom zijn.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Mama van Finn, ik dacht dat dat juist wel in de zwangerschap voorkwam??

Ik ga eens even googles want ik weet er weinig van. Volgensmij heb ik het na mijn eerste ook wel even gehad....maar weet niet meer zeker.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Nou, het zijn idd precies de symptomen die ik heb! Ik ga het in de gaten houden. Bedankt hoor.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik heb het nu niet maar had het voor en na de geboorte van de oudste ook. Als ik het me goed herinner ging dat een maand of 2 na haar geboorte langzaam over.

6. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

Apr 20, 2010
    2,173
    0
    0
    Flevoland
    Ik had het tijdens mijn zwangerschap en pas 1,5 maand na mijn bevalling begon ik weer een normaal gevoel in mijn vingers te krijgen.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    klinkt bekend, deze keer zelf niet tijdens de zwangerschap maar ook erna pas. Heeft volgens de HA te maken met de verweekte gewrichtsbanden en zo.

8. Kimmy83

Kimmy83 Lid

Jun 27, 2007
    92
    0
    0
    ik had er ook last van na de 2e, na een paar maanden toch naar de huisarts gegaan en een spalk voorgeschreven gekregen. Die ben ik de gehele dag en nacht gaan dragen. Na een half jaar was het nog niet over en in december ben ik aan de rechterhand geholpen. De linkerhand had ook last van CTS, maar nog niet zo erg dat er meteen ingegrepen moest worden. Nu na de bevalling van de derde wel erg veel last van mijn linkerhand, dus waarschijnlijk zal die ook nog aan de beurt komen.
    Hopelijk kom jij er zo vanaf, maar vraag anders om een spalk in ieder geval voor de nacht, dan krijgt die tunnel in je hand meer rust.
    Suc6

Share This Page