Ons zoontje is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis en zal in ieder geval vannacht moeten blijven. Voor hoelang is onbekend. Al 7 maanden lopen we te klooien met hem. 7 maanden benauwd en verkouden. Afgelopen maandag werd het heel erg. Dinsdag naar HA gegaan. Die heeft ons doorgestuurt naar de kinderarts. Daar 3-4 uur gezeten te hebben zijn we, in overleg met ons, naar huis gestuurt met iedere 2 uur 4 pufjes salbutamol. Ook in de nacht. Maar de salbutamol werkte niet en hij kreeg koorts daarbij (39,5). Direct KA gebeld en die zei dat we mochten komen. Er is een test gedaan op het RS virus en die is positief. Hoe nu verder? Er is mij vertelt dat ze gaan kijken welke medicijnen goed zijn voor hem die aanslaan. Maar wat dan? Kan hij met de goede medicijnen zonder benauwdheid (dus helemaal geen benauwdheid meer) leven? groeit hij erover heen? Moeten wij ons huis aanpassen op dit virus? Nog zoveel vragen. Morgen komt de arts. Is het "normaal", dat hij vast voedsel niet wilt? Drinken gaat redelijk goed gelukkig. Melk drinkt hij, pap heeft hij vanmorgen half bordje op en vanmiddag papfles. Vanavond was appelmoes en yoghurt een succes. Alvast bedankt voor de ervaring
Rs virus is een griepvirus die kinderen hard kunnen raken. Sommige kinderen zijn wat grieperig andere kunnen er zeer ernstig ziek van worden. Mijn dochter is ervoor met 1 jaar opgenomen. Ze dronk alleen maar pap. Ik probeerde wel steeds van alles aan te bieden. Dat was het enige dat ze wilde. Belangrijk is dat ze niet uitdrogen. Sommige kinderen krijgen daarom een sonde. Mijn dochter herstelde na een week. Heeft alleen een snorretje gehad voor wat extra lucht en geen zonde. Wel heeft zij de gehele winter erna een hele slechte weerstand gehad. En was veel ziek. Nu inmiddels 4 is ze nooit meer ziek hoor. Jou vraag of ze erover heen groeien, het is een virus die hemaai gaan zoals elk griep virus opruimt, maar vaak hebben kinderen me t zwakke longen er sneller last van. Hoop dat je kind snel Opknapt. Sterkte en beterschap
Onze dochter heeft bij de geboorte een GBS bacterie gehad, die heeft een zware longonsteking en bloedvergiftiging veroorzaakt. Hier heeft ze 2 weken voor op de nicu gelegen. Door haar slechte weerstand was ze heel vatbaar en amper 3 maand later kreeg zij het rs-virus en heeft weer in Het ziekenhuis gelegen. Sindsdien is het helemaal mis en is ze elke maand wel ziek. Ze heeft al 4x een keelontsteking en 6x een oorontsteking gehad. Nu gaat ze naar de kno-arts en waarschijnlijk buisjes en amandelen knippen. Bij tijd en wijle heeft ze ook flinke pseudokroepaanvallen waar ze dus enorm benauwd bij is. Sterkte en hopelijk blijft dit jullie allemaal bespaard en knapt jullie zoontje snel op!
Hier een soortgelijk verhaal als de voorgaande twee. Mijn dochter lag met 4mnd in ziekenhuis met de mexicaanse griep en had met 5 maanden het RS virus. Ook hier in de tijd erna heel veel ziek geweest, vaak was het weekje op weekje af. Dit heeft geduurd tot afgelopen maart zo'n beetje maar ik moet zeggen dat het nu goed gaat. Afgelopen week is ze voor het eerst sindsdien weer echt ziek geweest (nog altijd met benauwdheid, dat wel) Inmiddels is ze 2 jaar en 4 maanden en begint het een gezonde peuter te lijken. Overigens had m'n nichtje, die net zo oud is als m'n dochter tegelijk het RS virus en die heeft daarna nooit meer ergens last van gehad.
Onze oudste is destijds ook opgenomen met het RS virus omdat hij er een longontsteking bij kreeg. Hij is het hele eerste jaar ziek geweest met vele ziekenhuisbezoeken en opnames maar daarna ging het ineens beter en nu (4 jaar) is hij nooit ziek *afkloppen* Succes!
Oops, lees dit nu pas (sorry). We mochten in princiepe naar huis vanmorgen, totdat zoon diarree kreeg in de ochtend en nauwelijks nog dronk. Eten ging vanmorgen goed, maar vanmiddag drama. Fles heeft hij iets van 70 cc van gedronken. Heeft niet meer geplast sinds 10:30, luier kurkdroog. Er wordt vanmiddag gekeken hoe en wat, anders moet hij nog een nachtje blijven. Hij is nog altijd benauwd maar hij wordt the happy wiezer (ofzo iets) genoemd door de kinderarts en verpleegkundige. Na die diarree luier is hij weer terug gevallen; stil, wilt niks, is niet lekker, veel onrust, wel moe maar niet willen/kunnen slapen. Ik denk dat zoonlief nog wel tijdje last zal houden van zijn benauwdheid, lopen daar al 7 maanden mee en ze geven geen AB kuur, want het schijnt weer geen bacterie te zijn dus een AB kuur zal weinig tot geen verschil uitmaken. Hij heeft wel nog altijd koorts, 38,3 tot 38,6. Waar ik mij vooral zorgen om maak is dat hij niks drinkt, maar toch diarree heeft (gehad). De verpleegkundige zei dat het goed komt.
Hoi Sweetchocolate, Hopelijk zijn jullie nu lekker thuis. Ons zoontje heeft met 11 maanden 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met het RS virus. Omdat het zuurstofgehalte in zijn bloed te laag was, heeft hij een zgn snorretje gekregen waardoor hij wat extra lucht kreeg. Die dagen heeft hij nauwelijks gegeten en heel weinig gedronken. Af en toe wilde hij wel wat fruit uit een potje. Omdat het een virus is, hoeven kinderen er helemaal niets aan over te houden. Ze hebben ook geen grotere kans op astma of iets dergelijks. Na anderhalve week was zoonlief weer helemaal opgeknapt. Deze zomer heeft hij weer het virus opgelopen maar zonder die benauwdheid, alleen verkouden en koorts. Hij heeft er een klein weekje last van gehad. Beterschap!
Thuis! Heerlijk. Hij was koortsvrij, maar thuis zonder zetpil kwam er toch weer koorts. 38.5, slaapt goed, eet minder. Drinken is ook niet je van het. Waarom eet hij daar wel goed, is hij daar koortsvrij, drinkt hij daar goed en hier niet? Is in rust niet benauwd. En zo op eerste gehoor klinkt hij net als normaal ('vrolijke piepper').
mijn dochter heeft de rs virus ook gehad, toen ze was ze ongeveer 3-4 maanden oud, ze was een flink meid. Zij heeft 1,5 maand diarree gehad en goed verkouden en dronk heel weinig ik heb haar 2-3 keer naar huisartspost gebracht en steeds terug naar huis gestuurd ze vonden haar flink meid dus er mocht een paar kilo's weg wat een onzin allemaal. Nou daarna had ze ook nog uitslag gekregen op de hele lichaam allemaal vlekjes ik ben naar de ehbo gegaan want ik vond het goed, ze hebben haar gecontroleerd en heb aangegeven dat ze al 1,5 maand aan diarree zat niet normaal. De arst kwam voor uitslag en weer dat opmerking ze is lekker flink meid we kunnen haar niet opnemen omdat ze goed op gewicht is en best mag afvallen en weer naar huis gestuurd. Het heeft heel lang geduurt tot dat de diarree over was en de verkoudheid..
1.5 maand diarree is veel!Dat ze haar niet willen opnemen omdat ze wel een paar kilo kan afvallen is pure onzin van die artsen! Zoon is met zijn 10 maanden 11 kilo en die werd wel gewoon opgenomen. Wat stom zeg dat ze jouw dochter niet gingen opnemen. Ging het bij haar vanzelf over?