Tips tegen krampjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vlinder1981, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo,
    Tim heeft sinds een paar dagen erge last van krampjes.
    Vreselijk om hem helemaal overstuur te zien, niks helpt..wel lekker even in bad en wrijven over zijn buikje (met de klok mee), maar voor korte duur.
    Iemand ervaring met de dr. Brown flessen?
    Ik gebruik Difrax S-fles, in de veronderstelling dat deze ook tegen krampjes waren.

Verder iemand ervaring met Infacol, ABV Dolphilus of Cinababy??

Graag reacties want het is geen pretje om je kleintje zo te zien.

Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes,
    Vlinder1981

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik heb ervaringen met infacol en dr browns flessen. Bij mijn zoontje werkte infacol echt niet, het deed helemaal niets (voor mijn gevoel).

Na de overstap op de dr browns flessen hebben we geen darmkrampjes meer gehad. Ik ben daar zeer tevreden over.
    Elke flessenfabrikant zegt dat zijn/haar fles tegen darmkrampjes is, dat verkoopt makkelijker ;)

3. sandra2

sandra2 Bekend lid

Nov 10, 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Osteopaat!

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier eerst infacol gebruikt. let op dat je dit zowat 2 weken moet gebruiken om het juiste efect te krijgen.

dat werkte bij ons wel.
    later kreeg onze zoon ook moeite met poepen..

ben toen overgestapt op omneo voeding toen was alles over.

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    draagdoek!

6. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Bij mijn zoontje werkte cinababy als een trein!

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Infacol werkte bij ons op zicht goed maar toch bleef hij redelijk ongemakkelijk maar na een bezoekje aan een Osteopaat zijn alle maar dan ook echt alle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen!

8. chadee

chadee Actief lid

Jun 12, 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hier heeft het geholpen als ik haar op haar buik op mijn onderarm legde en dan rond lopen. Ze is er altijd gelijk stil van! Hier heeft de infacol wel goed geholpen, ondanks dat we het niet vaak hebben hoeven te gebruiken, want zovaak had ze geen krampjes. Misschien wisselen van voeding, dat dat ook nog wel iets kan helpen.

9. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier zowat een winkel met spullen tegen krampjes, het beste hier werkt de Friso comfort.

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Wij gebruiken nu Infacol bijna 2 weken maar ik heb het idee dat het uitgewerkt begint te raken. Het werkte wel goed in het begin. Misschien dat haar krampen zijn toegenomen, dat kan natuurlijk ook. Omdat ze overdag nu ook veel huilt van de krampen ga ik iets anders proberen. 2 mensen gaven de osteopaat aan en daar heb ik zelf ook goede ervarignen mee. Misschien dat ik dat eens ga proberen. Ook ga ik nu de rooibosthee proberen. Het blijft uittesten wat voor jouw kind het beste werkt.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier infacol gebruikt. Toen dit niet meer werkte hadden we haar heeeel veeeeel in de draagdoek, en uiteindelijk tijdelijk overgestapt naar friso comfort.

En nu is ze weer terug op de standaard en nergens meer last van.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Overstappen van Friso Normaal naar Friso Comfort heeft hier veel geholpen.
    Al kreeg ze ook last van krampjes door de onrust en het weinige slapen. Toen we haar op de buik legden ging ze beter slapen en waren de krampjes ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wij gebruiken infacol nu 3 weken en ik heb echt een ander kindje. Ze is veel rustiger. Ze huilt natuurlijk nog wel en heeft soms echt nog wel krampjes, maar duidelijk minder. Ook hebben wij vanaf de geboorte dr Brown flessen. In het ziekenhuis adviseerde ze ons om voor haar de prematuurspeen te kopen. Ze doet nu langer over de fles en "smakt" ook veel minder dus krijgt veel minder valse lucht binnen.

14. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

Apr 18, 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Mijn kleine had last van krampjes omdat hij over ging op volledig flesvoeding ipv 1/2 borstvoeding 1/2 flesvoeding. Na elke fles was het na een half uur weer feest :( Echt niet leuk om te zien. Geef hem nu ong. een half uur van te voren 3 drupjes cinababy op advies van de huisarts (die was hier toevallig even op visite :) ) en dat werkt bij Duuk hartstikke goed!!!

Share This Page