Blaasontsteking of nierbekkenontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Star87, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoi dames!

Graag zou ik even jullie ervaringen, als jullie die hebben, willen horen!:)
    Gisterochtend had ik nog nergens last van, tot ik ineens het gevoel kreeg van hey, volgens mij voel ik een blaasontsteking opkomen. Ik hou dat soort dingen altijd heel goed in de gaten, dus ben meteen met een potje naar de huisarts gegaan. Ze kon hierin zien dat het een blaasontsteking was en vroeg me wel of ik geen koorts had ed, maar nee, nergens last van. Ze zou me een kuur voorschrijven voor blaasontsteking die je mag hebben tijdens je zwangerschap; nitrofurantoine.

Met het naar huis rijden werd ik van het ene op het andere moment hondsberoerd, misselijk, viel bijna flauw, koorts rillerig en niet te missen, een onwijs pijnlijke zij.
    Ik ben begonnen met de antibiotica en savonds als hondsberoerde een afspraak voor de controle. Gelukkig maar want dan kon ik alles eventjes vragen. Ze zei me dat dit heel erg wijst op een nierbekontsteking en als ik koorts blijf houden ik de hap moest bellen. Voor de baby kan gelukkig niks kwaad behalve koorts.

Thuis meteen in bed gedoken, antibiotica dr in(heel erg met tegenzin want ik slik zelfs geen paracetamol) maar dit moet je bestrijden.
    Heel veel gedronken en ik ben pijn en koortsvrij de nacht doorgekomen. Yes!:D

Aangezien de dokter mij wel had gezegd dat ik moest bellen wanneer er koorts ed zou zijn, heb ik dat vanmorgen gedaan. Ik zag er weinig nut in omdat ik dus dacht gelezen te hebben dat deze antibiotica ook zou helpen bij nierbekontsteking.
    Toch zegt ze dat dit absoluut niet werkt bij een nierbekontsteking maar alleen blaas. Er is niet uitgesloten dat ik nierbekontsteking heb, mn urine is namelijk op kweek gezeg en weet pas over een paar dagen de uitslag. Aangezien er bloed in mn urine zat, en ik deze symptomen allemaal heb wijst t er wel op en heeft ze me een andere antibiotica kuur voor geschreven.
    Amoxicilline.
    Deze is voor blaas en nierbekontsteking. Ookal is t van de nierbek nog niet zeker, toch moest ik deze nu gaan innemen. Beter 2 vliegen in 1 klap.

Iemans ervaring hiermee? Lees overal wel dat het mag tijdens zwangerschap maar ben gewoon zo voorzichtig. Ben helemaal niet van de medicijnen, laat staan een antibiotica. Maargoed, dit moet echt.

Alvast bedankt!:)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het ook gehad, in dit geval beter antibiotica dan doorlopen met een nierbekkenontsteking!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt. In de zwangerschap is dit iets van vaker voorkomt. De antibiotica die je voorgeschreven hebt gekregen wordt vaak gegeven en helpt over het algemeen snel. Een blaasontsteking gaat niet vanzelf over!

Heb je ons artikel over blaasontsteking tijdens de zwangerschap al gelezen? Daarin staan tips om een blaasontsteking te voorkomen.

Beterschap!

4. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Heb nogmaals de huisarts gebeld en die heeft echt bevestigd dat dit niet schadelijk is voor de baby.
    Dat er een kuurtje genomen moest worden is logisch, je mag er niet mee door lopen, kan zelfs gevaarlijk zijn.
    Wilde alleen echt weten of deze mag tijdens zwangerschap, ben zo voorzichtig met dit soort dingen.

Bedankt voor jullie berichtjes.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heb zelf paar weken terug ook deze antibiotica gehad (na eerst een kuur furabid). Had na afloop wel een schimmelinfectie (begon paar dagen na afloop). Zou dat even goed in de gaten houden. Maar is met zalfje ook zo weer opgelost. Sterkte!

6. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben een maand lang aan de amoxicilline gezeten ivm een nierbekkenontsteking.. kan geen kwaad! Het kan wel kwaad als je het niet behandeld ! Beterschap

Deel Deze Pagina