Tips tegen lage bloeddruk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wintersun, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben net flauwgevallen in de hema. Er is gelukkig heel adequaat gereageerd door personeel en omstanders en ik ben naar de ha gebracht en naar huis, waar ik nu op doktersadvies op de bank lig met mijn benen omhoog. Mijn bloeddruk was 110/64 laag dus voor mijn doen.
    Advies gekregen om zoute dropjes bij me te hebben en zoute bouillion te drinken.
    Hebben jullie nog adviezen?

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Jeetje, was vast schrikken. Fijn dat iedereen zo adequaat was!

Drop dus :) Heb normaalgesproken al een lage bloeddruk, tijdens de zwangerschap alleen maar meer.

3. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Ik had ook een lage bloeddruk bij eerste zwangerschap (hoe het dit x is, weet ik nog niet.) Idd zorgen dat je zoute dingetjes eet, zoals drop en die ook bij je hebt voor als je je flauw voelt. Verder hielp bij mij ook om mn bloedsuiker op pijl te houden, dus voldoende eten en zorgen dat je niet te slap wordt door honger, op tijd eten, en dextro'tjes in je tas. Bij mij werkte lage bloeddruk en bloedsuikerspiegel echt samen waar door ik me slap kon voelen.

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Dat moet schrikken geweest zijn. Drop eten is inderdaad goed voor een hogere BD, maar niet zo fijn voor de lijn :)
    Wat je dus ook kunt doen is zoethoutthee drinken. (Is immers ook een bestanddeel van drop).

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb ook al mij. Hele ze last van een lage bloeddruk. Mij is idd ook geadviseerd om zoete drop , zoethout en appelstroop te nemen. Succes gegarandeerd .:D

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk is dat he. Hier helpt het goed om dropjes met zoethout te eten (niet per se zoute drop, ik geloof dat er ook zoute drop is waar bv weinig zoethout in zit; zorg voor drop met zoethout dus). En verder zoutige dingen (zoute nootjes, popcorn, cup-a-soupje). Sowieso op pad altijd water bij me en iets om te knabbelen mocht ik me flauw voelen. Ik voel zo'n flauwval-gevoel altijd wel goed aankomen, en dan ga ik dus meteen zitten om te drinken en wat te eten, na even bijkomen gaat het vaak wel (en vervolgens niet opspringen maar heeel rustig opstaan natuurlijk!).
    Hier een bloeddruk van 90/50, dus echt lekker laag... maar voor de baby is het kennelijk alleen maar goed, dus daar doen we 't voor he ;)

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Veel (water) drinken, inderdaad dropjes eten, bouillon drinken, dextro. Verder rustig opstaan. Niet bukken.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Tegen een chronische lage bloeddruk is weinig anders te doen dan rustig aan doen.

Gouden Tip tegen flauwvallen: Als je ook maar iets voelt dat aangeeft dat je flauw gaat vallen; Span veel spieren tegelijk aan. Dit zorgt voor een lichte stijging van je bloeddruk wat flauwvallen voorkomt.

9. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    hier een combinatie van lage bloeddruk en laag hb.. ben ook gauw duizelig hierdoor.. ben nu aan de floradix en merk dat het een stuk beter gaat!

10. unknowable

En inderdaad niet zo fijn voor de lijn, daarom suikervrije drop. Is natuurlijk ook niet super gezond, maar als je geen hele zakken tegelijk eet..

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zoute drop werkt minder bloeddrukverhogend dan zoete drop. Echter ga je er wel lekker veel vocht van vasthouden.
    Suikervrije drop zitten bepaalde stoffen in waardoor je je darmen ongelovelijk mee over de zeik kan helpen.

Ik zou gewoon normaal goed eten en drinken. Je kan je glucose voor de zekerheid een paar keer laten testen om te zien of het daarvan komt. Ze kunnen dan ook meteen een keertje een Hb meenemen.

Je bloeddruk klinkt eerlijk gezegd niet als laag. Heb je normaal een veel te hoge bloeddruk? Gebruik je daar medicatie voor? Want dan ligt daar misschien de oplossing.

zou in iedergeval jezelf niet vol gaan proppen met zout. Het bloeddrukverhogend effect is onderzocht en is veel kleiner dan gedacht, echter is het wel gewoon echt ongezond voor je.

Wat je wel kunt doen:
    - voldoende slaap
    - voldoende drinken
    - niet te zwaar eten
    - na het eten tijdje blijven zitten (postprandiale hypotensie)
    - voorzichtig opstaan (orthostatische hypotensie)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is je hb trouwens goed? Als die wat laag is, kan floradix idd erg goed helpen!

13. unknowable

Met mate is er niets aan de hand.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je je bloeddruk omhoog wil helpen ermee gaat dat niet lukken met 3 dropjes ;)

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn bloeddruk is normaliter normaal. Maar ik ben er erg gevoelig voor als deze al een beetje daalt. Dus New hij is misschien niet abnormaal laag en er zijn vele die hier goed op functioneren maar ik helaas niet.
    Mijn hb is gister bij de ha ook geprikt en die was 8.4 dus die was goed.
    Ik eet verder normaal drink veel. Gebruik verder ook geen medicijnen die dit tot gevolg kunnen hebben.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden

16. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Ik heb ook een lage bloeddruk. Als ik opsta zakt hij onder de 90 (normaal 118/80)
    Ik had er dus de hele dag last van. Ik ben toen iniedergeval een extra boterham gaan eten, dat hielp al wat. En als ik hem voelee zakken helpt wat zout wel (bouillon, zoute koekjes oid) wel.

Deel Deze Pagina