Ok zit nu in week 17 en soms denk ik dat gekke ding in me te voelen Maar hebben jullie ook voel tips? liggend? staand? 's avonds? 's morgens? aan de zijkanten voelen, in het midden onder de navel? gewoon er op leggen of duwen? Ik voel het nog steeds het meest als iets wat een beetje trillerig onder mijn buik strijkt en heb zelfs al twee keer een duw gevoelt.. ook het borrelen heb ik alleen vraag ik me af of dat niet mijn darmen zijn! zou hij/zij het nu al voelen? dat ik hem probeer te voelen? aaaah.... heerlijk zo'n kleintje! Dus.. alle tips zijn welkom!
Probeer dit eens: Ga lekker ontspannen op je rug op de bank of bed liggen. Langzaam in en uit ademen. Eerst je focussen op je ademhaling en de bewegingen die je ribben en buik maken. En heel langzaam je focus verleggen meer naar binnen, het helpt om je handen eerst langszij op je ribben te leggen en langzaam naar je buik te verplaatsen. Zodra je je op je buik focust, lekker blijven ademen in hetzelfde ritme, en als je kleintje wakker is op dat moment, zou je hem of haar iets makkelijker kunnen voelen. Succes!
De laatste dagen voel ik ineens soms onderin me buik echt pok... Maar ik twijfel of het me darmen niet zijn want die rommelen ook zo... Als ik me hand erop leg gaat het niet verder ofzo maar gewoon af en toe ineens pok heel vaag en moeilijk uit te leggen...
ja dat heb ik nu ook een week.. en het is ook echt de kleine weet het heel zeker! ik heb het vaak savonds en als ik rustig zit..
ik heb het nu ook, nu ik zit.... darmen voelt anders.. vraag me af wat ie nou denkt en aan het doen is
Ik voel de kleine ook heel goed, duwtjes en schopjes zijn nog wel heel licht voelbaar, maar ze zijn er echt! Voelt anders als darmgerommel..
Hier voel ik het ook af en toe (m'n 2e). Een vriendin omschreef het heel mooi: leg je hand op je wang en duw met je tong tegen je wang. Zo herken ik het ook zo in het begin... Straks de echte schopjes enzo, heerlijk!
Ik zit ook nog ongeduldig te wachten tot ik de kleine voel! Op de echo zagen we vorige week nog een behoorlijk druktemakertje, maar ook een voorliggende placenta.... We wachten af! Liefs Monique
Hoi meiden, Vaak als je twijfelt is het wel zo. In week 17 voelde ik het ook. Net of mijn darmen flink bezig waren, maar dan zonder geluid, hihi! Nu ga je het echt steeds duidelijker voelen. Het is zo'n uniek gevoel! Probeer van elk klein deeltje van je zwangerschap te genieten en vooral van dit gedeelte , de bewegingen worden vanzelf krachtiger en beter voelbaar. Bij mij kon mijn partner het in week 19 al voelen. Succes! Groetjes Banjabes
Voelhier ook nog niks. heb voor een week of twee wel een beetje gekriebel gevoeld, maar sinds dien niks meer, vind het wel lang duren nu, maar Ladydaiy ga zeker je tip proberen bedankt! Iedereen succes met voelen liefs Lien
Hoi, dit is mijn eerste kindje. Maar ik heb sinds een paar daagjes pas van die vage gevoelens in mijn buik. Waarvan ik toch echt weet dat het NIET mijn darmen zijn. Ik weet dat het uit mijn lichaam komt, maar het voelt echt niet alsof het VAN mijn lichaam komt...
Hahaha, zie je wel dat ik niet gek aan het worden ben. Het is ook niet dat ik nu al met smacht zit te wachten op de eerste bewegingen, maar ik voelde ze ineens. Dacht toch: Hey......wat is dit nu?!
ik voel sinds week 18 ongeveer mijn kleintje schoppen. vanmorge heb ik met een belletje (aan zo'n lange ketting vanaf 20weken) op mn buik zitten spelen. heel grappig want mijn kleintje begon als een gek te schoppen en te bewegen haha. daar reageerd de kleine dus érg goed op! eerste keer dat ik de kleine voelde ben ik rustig op bed gaan liggen en rustig ademen en goed op je buik concentreren. succes meiden!