Tips tegen misselijkheid bij antibiotica?

Discussie in 'De lounge' gestart door maja82, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sinds gisterochtend heb ik antibiotica gekregen voor een borstontsteking. Nou was ik doordat ik me al zo beroerd voelde steeds wat misselijk maar door de antibiotica wordt het 10x erger. Ik hou het nauwelijks binnen. Moet ook steeds boeren laten en dan proef ik steeds zo'n chemisch smaakje:) Bah! Ik moet het vieze spul 3x per dag slikken en of 1 uur voor het eten of 2 uur na het eten (of was het andersom?). Ik neem het nu ook tegelijk met wat eten, want als het in mijn lege maag valt is het helemaal mis.
    Darmklachten heb ik niet. Mijn zoontje dan weer wel, zo zielig.
    Iemand tips tegen de misselijkheid?

2. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Let goed op als je het met het eten inneemt, het kan dan zo zijn dat de antibiotica niet goed werkt. Ik heb dat ook gehad en was zo verschrikkelijk beroerd, kon niets binnen houden dus die pillen ook niet, flink boeren idd en die smaak, yegh. Ik zou even contact opnemen met je huisarts. Je kan dan een medicijn krijgen tegen de misselijkheid. Misschien zelfs wel andere medicijnen. Ik heb destijds andere medicijnen gekregen omdat bleek dat ik overgevoelig was voor dat soor AB. Beterschap.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Yoghurt eten helpt goed, of vla.

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    genoeg drinken !!! ik werd misselijk van antibio
    omdat ik te weinig erbij dronk
    dus een goed groot glas gevult water en na de pil er nog even wat achteraan drinken
    en zorgen dat je wat gegeten heb

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    idd yoghurt eten of een glas melk drinken, dat helpt echt hoor.
    Hier is het iets dat standaard gebeurd wanneer er medicatie in pil vorm moet worden ingenomen.. dan ligt er een laagje vet in je maag waardoor je die stoffen beter verdraagt.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Als je misselijk ben van een antibiotica dan schrijft de arts medicatie voor.. Het heet primperam..
    Die worden altijdin combi gegeven met antibiotica.
    Dus gewoon even naar de ha bellen en naar de apotheek rijden!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je erg misselijk bent, zou ik de huisarts even bellen om te vragen of je medicatie tegen de misselijkheid mag. Ik had toevallig thuis nog Metoclopramide liggen, dit gebruikte ik tijdens de chemokuren tegen de misselijkheid. Toen ik pas geleden aan de antibiotica zat, was ik ook zo misselijk. Ik heb toen die medicijnen genomen en dat werkte goed.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt dames!

Ik heb de huisarts gebeld en ze zei dat ik af en toe domperidon mocht slikken tegen de misselijkheid. Maar niet teveel want met een borstontsteking is dat niet handig ivm de productieverhoging door dat middel. Fijn;)
    Ik heb gezegd dat ik eerder antibiotica heb gehad en daar niet zo beroerd van werd. Ze gaat nu weer overleggen en belt straks terug.
    Een beetje misselijkheid is niet erg, maar dit is echt niet lollig meer.

Melk heb ik geprobeerd, dat helpt idd een beetje.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Succes met..
    Reactie van hierboven Metoclopramide = primperam

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Kan het niet zijn dat je allergisch bent voor deze antibiotica? Ik kan ook niet alle AB hebben nml.
    Miss als je last blijft houden eens om andere vragen? Sterkte ermee iig.
    Domperidon werkt trouwens wel goed tegen misselijkheid.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb om half 5 de nieuwe antibiotica gehad en nog nergens last van:) Denk idd dat er een stofje in zat waar ik niet goed tegen kon.
    Ben blij dat ik heb aangedrongen om nieuwe want dat was eerst niet aan de orde.
    Heb nu ook eindelijk weer een beetje normaal kunnen eten.

Deel Deze Pagina