Tips tegen misselijkheid please?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by lisa27, Oct 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee van overgeven wordt het alleen maar erger. Ik word trouwens ook onpasselijk van tandenpoetsen..

het is vaak een kwestie van dingen proberen die voor jou werken en verder helaas uitzitten :)

2. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

Dec 19, 2015
    2,020
    681
    113
    Female
    kaakjes en vanille vla! Ik werd misselijk als ik te lang niets had genomen en van grote maaltijden.. Helaas is ieder lijf weer anders, maar hoop dat je misselijkheid snel over is. Hier na de 13 weken geen last meer gehad.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Pepermunt, geen kauwgom maar echte.

4. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Bedankt voor de tips!! Ik heb een paar slokken cola gehad dat helpt!! Niet teveel natuurlijk ivm de cafeine etc

5. DagmarLE

DagmarLE Lid

May 23, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel tips zijn al genoemd maar ind kleine slokjes cola hielp juist bij mij om me maag wat rustiger te krijgen. Ind ook niet teveel ivm cafeïne maar kleine slokjes af en toe! Vanille vla en droge crackers hielpen bij mij ook.
    Sterkte, hopelijk wordt het snel wat beter en nog gefeliciteerd met de zwangerschap!!

6. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Droge crackers idd dat werkt ook! En gek genoeg helpt ijs bij mij ook.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb Primperan gekregen tegen de misselijkheid misschien kan je daar om vragen

8. Martika

Martika Niet meer actief

Ik heb zeeziekte bandjes van de Tuinen gekocht en zij hebben ENORM geholpen!!! Ik kan trouwens ook helemaal niet mijn tanden poetsen en ik heb nog steeds geen oplossing gevonden, straks heb ik een kunstgebit nodig hahah

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Die bandjes heb ik ook idd maar het helpt helaas niet😓 Ja tandenpoetsen pffff niet fijn haha

10. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Hier helaas ook niet de gouden tip.
    De eerste zwangerschap heb ik tot een week of 20 Primperan gebruikt en deze zwangerschap zit ik tot op heden nog steeds op 2 pilletjes per dag (alhoewel de misselijkheid wel handelbaar is op dit moment).

Mijn tip is eet waar je op dat moment "trek" (i know, trek is een groot woord, maar iig iets waar je niet misselijker van wordt) in hebt.

De eerste zwangerschap kon ik bijvoorbeeld redelijk goed vienneta ijs, chicken mcnuggets en appels wegkrijgen...enorm gezonde combi ;) en dit keer was het muesli, mcFlurry en naturel chips.

Je moet vooral niet gaan denken dat het eten van ongezonde dingen slecht is voor je beeb, die pakt wel wat hij/zij nodig heeft, belangrijk is dat jij wat binnen krijgt en houdt en dan is het even ondergeschikt of dit een macdonalds burger is of een biologisch geteelde quinoa salade...van niks eten voel je je alleen maar slechter.

Heel veel sterkte...het is echt afzien!

11. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

De tabletten helpen nu een klein beetje tegen de misselijkheid, maar ik word er echt extreem moe van, kan de hele dag wel slapen, is dat normaal?

12. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Heb je Emesafene? Daar kan je inderdaad suf van worden. Dat wordt na langer gebruik minder.

13. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik ben er ook ontzettend moe van idd. En tot nu toe helpt het niet fantastisch. We zijn een weekje weg en ik kan bijna niks. Voel me zo schuldig tegenover mijn man en zoontje

14. Loreley

Loreley Actief lid

Nov 5, 2013
    423
    2
    18
    Heel herkenbaar jouw verhaal. Bij mij bleek dat de emasefene echt even de tijd nodig had. Ik kreeg primperan omdat de emasefene niet leek te werken. Dat mocht ik maar 5 dagen innemen vanwege de kans op neurologische afwijkingen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik weer terug aan de emasefene ben gegaan. Na een dag of 5 blijkt het dus wel te werken. Van de week een pil vergeten en toen ben ik een dag goed misselijk geweest.
    Wij zijn ook een weekje weggeweest en ik heb vooral op de bank en op bed gelegen omdat ik zo moe was. Gelukkig kon papa met de kleine op pad. Voel je nie schuldig, die eerste maanden zijn heel intensief! Je bent heel hard bezig een mini mensje te maken, dat kost nu eenmaal energie ;)

15. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik slik een combinatie van emesafene en primperan, maar ik ben dan ook mijn hele zwangerschap misselijk. Vanaf week 25 had ik het overgeven onder controle, maar helaas komt dat nu weer terug.
    Eet vooral waar je zin in hebt en wat binnen blijft. Bij mij hielpen vette dingen zoals saucijzenbroodjes of tompoezen....
    Bij maagzuur helpt juist vla of dikke yoghurt weer beter. Oh en af en toe cola.

Share This Page