Ik ben hier vanaf 6-12 weken misselijk geweest en 's morgens aan't overgeven. 'k wel steeds geprobeerd te eten, van niet eten werd ik alleen nog maar meer misselijk. Cola helpt idd, waterijsjes, danoontjes heb ik ook veel gegeten, komkommer. Af en toe vette snack, heel stom, en beetje chips.
Ik las op een Amerikaanse site dat ze, naast vitamine B6, ook aanraden veel proteine te eten (eiwitten). Dit zit in vis, eieren, karnemelk, vlees etc. Ik las een verhaal van een vrouw die zich een nieuw mens voelde doordat ze dit meer ging nemen en dat haar misselijkheid heel erg afnam.
Gna,gna, Ik ondekte dat ik zwanger was doordat ik bij de huisarts zat met constante griep. Het was een echte 9maanden griep. 9maanden spugen, en haast niks binnen kunnen houden. Maar ik hoop dat het snel beter met je gaat. Liefs Janna
Bij mij is het ook begonnen. Het valt me op dat ik vooral heel erg misselijk word nadat ik gegeten heb. En bij vieze luchtjes ook. (terwijl ik 9 vd 10 x de enigste ben die ze ruikt haha) Cola ga ik niet doen, ik heb hier drie boeken staan over zwangerschap en in alledrie staat dat je voorzichtig moet zijn met cafeine, omdat dit voor een miskraam kan zorgen... Ik heb dus meteen geen cola meer aangeraakt sinds ik dat gelezen heb. Het enigste wat mij helpt is plat gaan liggen, dan trekt het weg... Maarja dat kan ook niet altijd natuurlijk. Ik ga dit topic dus even volgen, wie weet komen er nog goede tips voorbij. Ik kan nu trouwens nog wel gewoon goed eten, alleen vlees heb ik niet echt zin meer in. Bij mij komt de misselijkheid vooral ná het eten. Hopelijk blijft dat zo! Ben wel minder hongerig als voorheen, maar ik eet wel nog gewoon goed.
Hier nog één die al 4 weken last heeft van misselijkheid.. Gelukkig pas drie keer overgegeven in die vier weken tijd. Ik heb eerst drie weken gember pillen gebruikt en opzich hielpen die erg goed.. Omdat het van het weekend weer erger is geworden heb ik gister van de huisarts medicijnen gekregen. Weet zo even de naam niet.. En volgens mij helpen ze wel. Als tip van de vk kreeg ik om niet 3 keer per dag een grote maaltijd te eten maar om 6 keer per dag wat kleine dingen te eten. En dat gaat erg goed; zolang je maag wat te doen heeft word je niet misselijk.. Tenminste dat is bij mij zo! 's Ochtends eet ik altijd beschuit en houdt dat goed binnen. Hopelijk hebben jullie hier wat aan!
Ik heb erg veel baat gehad bij Emefasene, zit nu nog maar op een half tabletje per dag. (Max. 2) Gewoon vragen aan de verloskundige/ huisarts. Het kan geen kwaad in de zwangerschap en áls het helpt (werkt niet bij iedereen helaas) kan het je zwangerschap wel een stuk draaglijker maken als je bijv. nog werkt en/of je een klein kind hebt rondlopen.