Wie stelt mij gerust?

Discussion in 'Zwangerschap' started by JJaylinn, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet het toch even van mij afschrijven, stelt waarschijnlijk niks voor maar de horrorverhalen komen constant naar boven.

Na een hele mooie echo bij 10 weken en 2 dagen (en daarmee dus het gegeven dat het bijna niet meer mis kan gaan) maak ik me toch een klein beetje druk...

Ik had in week 4 en 5 een verschrikkelijke 'menstruatiepijn'. Deze is sinds gister (nadat we het iedereen verteld hebben, zal je net zien) weer terug. Lees dat meer mensen dat hebben maar heb toch wat extra geruststelling nodig, bij wie kwam dat later terug? Heb ook 2x 1 druppeltje bloed verloren, 1x voor de echo en 1x na de echo, echt maar 1 klein druppeltje met afvegen.. Ook daarvan schiet ik meteen in de stress.

Verder heb ik een pijnlijke plek onder mijn oksel, nu heb ik ook gevoelige borsten dus dat kan best met elkaar in verband staan... nog meer meiden die dat herkennen?

Ik lees op internet meer verhalen van dames die hiermee bekend zijn en toch maak ik me onbewust zoveel zorgen en ben ik bang dat het straks fout gaat terwijl iedereen zoooo blij voor ons is.

2. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Misschien stelt het je gerust dat ik nog steeds af en toe die menstruatiepijn heb. Ik had het tussen de 10 en 20 weken heel erg en het het toen gevraagd aan de gynaecoloog. Volgens haar is het gewoon de baarmoeder die aan het groeien is, dus een soort van samentrekkingen van de baarmoeder die je ook hebt wanneer je menstrueert. En wat betreft de paar druppeltjes bloed... Er zijn ontzettend veel vrouwen die wat bloed zijn verloren maar toch een gezonde baby hebben. Vaak door een gesprongen bloedvat.. ook niet heel gek omdat je meer bloed aanmaakt dan als je niet zwanger bent. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust! Geniet van je zwangerschap!

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Menstruatiepijn is normaal hoor, ook steken, die venijnige waarbij je door de grond zakt.
    Het is groeien van de baarmoeder.
    Heel vervelend, misschien helpt een kruik wat?

Na 9 weken is de miskraam kans sowieso heel klein, 20% kans geloof ik en die geld tot na de geboorte.
    Maar, hoe dan ook, helaas kan het altijd gebeuren, maar probeer daar niet mee bezig te zijn want je maakt jezelf helemaal gek.

Wat betreft je borsten en oksel, melkkanalen/klieren reiken tot in de oksel, ik kreeg ind e BV periode een knobbel in de oksel, loeieng vond ik dat maar was een verstopt melkkanaaltje.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik denk dat het idd ook wel meevalt. als je echo goed was dan is er nog maar zo'n kleine kans na die 3 maanden dat er wat mis gaat.
    En er is gewoon meer bloed aangemaakt, alles is gevoeliger en door het oprekken van je baarmoeder krijg je last van bandenpijn. Als je het echt niet vertrouwt gewoon de dokter of je vk bellen zij kunnen je misschien nog beter geruststellen dan wij omdat ze je kennen en je zwangerschap volger. Gewoon rustig blijven het valt vast allemaal reuze mee.

5. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

Aug 9, 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik heb ook een hele tijd in mijn zwangerschap de hele tijd menstruatiepijn gehad, ik was dan ook meteen ongerust, omdat ik daarvoor twee vroege miskramen heb gehad, maar het kwam echt door het groter worden van mijn baarmoeder! Inmiddels is onze kleine meid bijna 4 weekjes oud ;) !

6. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

Mar 13, 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je inwendige echo gehad? Dan kun je ook iets bloed verliezen..

7. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Ik ben ruim 16 weken en heb nu ook weer veel last van 'menstruatiepijn'. Dat is het groeien van je baarmoeder! Goed teken dus :). Zolang je geen bloed verliest (een druppeltje in niks) zit het vaak wel goed.

Ik heb in het begin ook bloed verloren en bij mij was het helderrood! Bleek eem contactbloeding te zijn geweest.. Als ik het zo lees, is er niets ernstig aan de hand! En ala je echt zekerheid wilt, bel je gewoon je vk even!

8. lisa27

lisa27 Bekend lid

Sep 25, 2013
    557
    91
    28
    Female
    Ik had dat met vier/vijf weken ook en kwam later weer terug en heb het nu met 19 weken nog steeds af en toe. Mijn verloskundige zegt dat het juist goed is, een teken dat de baarmoeder groeit. Op de site van de Nederlandse huisartsen vereniging heb ik het volgende gelezen: als er op de echo sprake is van een intra uterine graviditeit (zwangerschap) dan is de kans dat de zwangerschap intact blijft 95%. :)

9. nono

nono Niet meer actief

Inderdaad het groeien van de baarmoeder. Gefeliciteerd nog met de zwangerschap!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Begin van de zwangerschap ook heel vaak last gehad van een soort door zettende menstruatie gevoel..

Het is een on prettig gevoel en het maak je als aanstaande mama onzeker.Maar wat de meeste al schrijven het is wel normaal.

Hier werd het na een week of 13/14 minder. maar helemaal verdwijnen deed het ook niet. Baarmoeder ga je vaker voelen ook al een soort oefen weeën ja nu al. Gevoelige borsten ook normaal. Ze maken klier weefsel aan. Voor de toekomstige bv.

11. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

Dec 19, 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, echt fijn die reacties.
    Nu kan ik ook meer genieten van de 'menstruatiepijn' aangezien het gewoon een heel goed teken is.
    Gister bij VK geweest en 2x1 druppeltje bloed stelt echt niks voor. Pas bij een echte bloeding kan het een slecht teken zijn.
    Kan dus weer volop genieten :D

Share This Page