Een heel smakelijk onderwerp. (sorry voor de details) Ik schaam me er een beetje voor ik ben nu 36 + 5 zwanger alleen ik merk sinds vandaag dat mijn ondergoed wat vochtig is en een beetje raar ruikt ik ben alleen verkouden dus kan niet goed inschatten of het zoet of zuur ruikt. Het ziet een beetje doorzichtig en niet heel dik maar wat waterig. iemand enig idee wat het is
Schamen is niet nodig het schijnt er allemaal bij te horen. Er zijn verschillende mogelijkheden wat ik zo weet. Beetje jammer dat je het niet kunt ruiken dus ik schrijf alles maar op wat vooral betrekking heeft op het vocht. - meer afscheiding te herkennen aan het wit opdrogen ik geloof niet dat daar wat aan te doen is - andere afscheiding kleur meer geel/groen/ of juist meer/korrelig/rare lucht dan zou het een schimmelinfectie kunnen zijn - Vruchtwater wanneer je op de bovenkant van je hand blaast en voelt lopen dan zou het vruchtwater kunnen zijn en zou ik de verloskundige bellen om dit te controleren. - urine door druk van de kleine
Maandag hebben ze mijn urine gecontroleerd en daar was niks mis mee dus ik denk niet dat het een schimmelinfectie is. Het druipt er niet echt uit dus vruchtwater is het ook niet ik denk optie 1 of 4 dan
Heb je dat daarvoor nooit gehad dan? Volgens mij is het gewoon afscheiding. Mocht de beneden boel gaan jeuken kun je nog aan een schimmel denken. Is dit de eerste keer? Wat een luxe! Ik loop voortdurend met inlegkruisjes want zonder kan ik wel drie keer per dag een schone onderbroek aantrekken. Het vaarieerd van wit naar doorzichtig maar meestal waterig, alsof je een eisprong hebt zeg maar. Ik denk dus dat jij gewoon last hebt van afscheiding...geen ongewoon kwaaltje tijdens de zwangerschap. Wat ook al gezegd is de blaastest op vruchtwater maar denk dat je dat verschil wel merkt?
Heb wel last gehad van afscheiding maar dan was het echt z'n dikke witte afscheiding nu is het meer een slijmerige substantie maar doorzichtig. Heb er idd nu pas echt last van.
Ik had ook een paar weken voor de bevalling meer last van waterige afscheiding. Is zelfs nog een keer gecontroleerd of het geen vruchtwater was maar dat bleek het niet te zijn. Waarschijnlijk gewoon afscheiding dus.
Urine controleren zegt niets over een schimmelinfectie. Zegt eigenlijk alleen iets over een blaasontsteking. Bij een vaginale schimmelinfectie heb je vaak meer afscheiding, wittig, korrelig. En vaak ook jeuk/branderig gevoel vagina/schaamlippen.
Hier ook rond die tijd dunnere afscheiding. Ging vanzelf weer over. Heel vreemd, maar vk zocht er niets achter.
Ik heb nu bij beide vorige zwangerschappen aan het einde gehad dat ik dacht dat ik steeds in mijn broek pieste Zo waterig was mijn afscheiding! Heb er sowieso veel last van in een zwangerschap....met vlagen! Ik weet nog wel dat mijn man zelfs een mooi verpakt inlegkruisje in zijn jaszak had zitten van mij Had die dingen overal liggen