Tips tegen misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Brennepen, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hier helaas al vanaf de 7e week misselijk en ben nu 17 weken :(
    Vooral de reacties van anderen: tja, dat hoort erbij hè? en: na 12 weken wordt het vast minder (not!) zijn erg leuk..
    Ik heb van de huisarts suprimal tabletjes gekregen en dat hielp ongeveer 2 weken maar sinds een paar dagen gaat het toch weer mis.
    Wat bij mij een beetje helpt is 's ochtends in bed wat proberen te eten (beschuit oid) en pepermuntjes eten. Het is denk ik gewoon een beetje uit proberen wat wel goed valt en wat niet.. Het is voor jezelf vooral lastig maar de baby heeft er weinig last van gelukkig :)

2. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hier heb ik helaas de hele zwangerschap last van de misselijkheid en overgeven. Bij mij helpt de combinatie van emesafene en primperan. Voor de rest is het regelmatig kleine beetjes eten. Bij mij helpt vla, jus d'orange, cola (prik eruit laten gaan), bronwater met een smaakje (water blijft er niet in), fruit, beschuit en kaas. Voor de rest tandenpoetsen met parodontax.
    Soms kunnen vitaminpillen met veel ijzer de misselijkheid erger maken. Eet vooral waar je zin in hebt!

3. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Vreselijk, dat heb ik nu 2 weken en ben het nu al beu! Ik lees dus ook graag jullie tips.
    Tot nu toe merk ik dat pepermuntjes een beetje helpen. Verder eet ik waar ik zin in heb, al is dat niet veel. Tarwe/volkorenbrood krijg ik echt niet weg, zelfs van het schilletje van een appel word ik al naar.

4. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Inmiddels slik ik Suprimal tegen de misselijkheid om niet de hele dag over te geven. Dit heeft hetzelfde bestanddeel als Emesafene, namelijk Meclozine. Suprimal zijn tabletjes tegen reisziekte maar werken bij mij ook prima.

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Verse gember halen en in plakjes snijden, hier thee van zetten, rest in de vriezer. Verder hielp hier primperan af en toe.
    Acupunctuur, polsbandjes, okugest, emesafene, bioresonantietherapie,
    Cola, vla, appels, pepermunt...helaas, niets van dit alles hielp.
    Alleen slapen. 24/7 misselijk. Hier was t met 24 weken over, bah bah!
    Sterkte meid!

6. scrat

scrat Niet meer actief

Ik ben de hele dag door misselijk.
    Maar wat bij mij het beste helpt is vroeg naar bed gaan.
    Als ik goed geslapen heb ben ik veel minder misselijk.
    en voor het opstaan inderdaad iets eten helpt ook een beetje.

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Volgens mij ben ik er nu eindelijk van af :D
    Vanavond mijn laatste zetpil Emesefene en dan morgen het uur van de waarheid :p

8. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Oh vreselijk die misselijkheid! Ik heb ook van alles geprobeerd... tot nu toe werken de gembercapsules en inderdaad vroeg naar bed gaan het beste... voordat ik naar bed ga at ik steeds een boterham zodat ik de volgende dag niet zo'n weeïge maag had...

De misselijkheid is momenteel een stuk minder ( al durf ik nog niet te zeggen dat het weg is) maar ik moet echt zorgen dat ik niet met een lege maag kom te staan...
    Ik drink ook regelmatig 'opkikker kip of tuinkruiden'van maggi (geloof ik) volgensmij is dat wel mega zout maar het helpt me wel een aantal uur door

9. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    gember jam...? als ik misselijk ben moet ik eten, eigelijk gewoon de hele dag door! kleine dingetjes dan ;)

10. Ikele1987

Ikele1987 Lid

4 mei 2014
    41
    0
    0
    Ik ben tot de 18de week misselijk geweest! Eerst zetpillen emesafene en daarna gewone pilletjes. Ook veel menolia's gegeten zodra dat ik de misselijkheid voelde opkomen. En gewone chips van a merk en echt cola hielp ook goed. Seaband bandjes hebben niks geholpen. En als je de misselijkheid voelt opkomen door je neus inademen door je mond uit wil ook wel helpen. Het tandenpoetsen met mint tandpasta was bij mij een drama maar inderdaad paradontax tandpasta ging beter! Terwijl dat toch behoorlijk smerig is! Hopelijk heb je hier iets aan!

11. Judithvl

Judithvl Actief lid

2 apr 2014
    267
    0
    0
    Ze zeggen : hapje tandpasta :$ helpt . Ik heb t nog niet uitgeprobeerd.

Ik slik( verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept) PYRIDOXINE. DEZE VIT.B6 zit ook in de emesafene zetpillen, maar pyridoxine mag je onbeperkt slikken, je lichaam voert een te veel weer af via de urine.
    Ik slik 3 per dag. Het lijkt te helpen( nadat ALLE tips niet hielpen)
    Ik heb overal n spuugzakje mee naar toe en pepermunt als ik een paar minuten wil overleven op momenten of plekken dat ik echt niet kan spugen:)

Ondertussn associeert alles met misselijkheid dus het is een hel om elk half uur wat te moeten eten. Alleen fruit gaat en soep/ cup a soup
    En voor onderweg heb ik knijpfruit bij me

12. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook continu dat misselijke gevoel.de doos soepstengels is momenteel mijn beste vriend. Daarnaast gaviscon kauwtabletten (pepermuntsmaak) en veel slapen en weinig doen. En als ik trek heb, eet ik waar ik op dat moment zin in heb.

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hier begint het ook toe te slaan! Ik heb alleen maar zin in 'frisse' dingen, zoals fruit, salades etc. Ik word juist enorm misselijk van vette, ongezonde en zwaar op de maag vallende gerechten.. Avondeten gaat er helaas niet meer in :(

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.631
    2.405
    113
    Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg, om eerlijk te zijn tot 1 dag na de bevalling... gelukkig werd het na 4 maanden wel te doen (overigens gaat het bij de meesten bij +-3 maanden over dus niet bang worden nou)
    bij mij ging het vooral weg door te blijven eten! Tot aan 4 maanden was dat gewoon elk uur ongeveer een boterham; koolhydraten werkten bij mij het beste (heb ook afgewisseld met beschuit, crackers ed). Heb eerst nog wel gezondere dingen zoals fruit geprobeerd, maar dat werkte voor geen meter.
    o ja, emesafene zetpillen werkten ook goed bij mij. Gyn zei dat dat prima kon, maar ik wilde dat niet de hele zwangerschap nemen dus heb dat alleen bij uitzondering gedaan.
    Veel sterkte!

Deel Deze Pagina